خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«برخی حرکات افراطی در قم به اسم آیت‌الله مصباح ثبت می‌شود»

حجت‌الاسلام غرویان می‌گوید: گروهی به اسم آیت الله مصباح حرکت هایی انجام می دهند که شاید خود ایشان هم به این رفتارها راضی نیستند ولی هستند عده ای که این رفتارها و حرکات افراطی انجام می‌دهند که به نام آیت الله مصباح ثبت می شود

به گزارش خبرآنلاین، دلواپسی دلواپسان تمامی ندارد، یک بار از سخنرانی رئیس مجلس در مراسم 22 بهمن سر در می‌آورد، روز دیگر از خطبه‌های نماز جمعه، دیگر روز از صحن علنی مجلس و امروز هم از جلسه گردهمایی مبلغان ماه محرم دفتر تبلیغات اسلامی قم.

ماجرا از این قرار است که پنج‌شنبه هفته گذشته و در جریان گردهمایی بزرگ مبلغان ماه محرم دفتر تبلیغات اسلامی زمانی که حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی قصد سخنرانی داشت طلبه‌ای با قطع سخن وی تاکید کرد که “شما نباید در این مراسم سخنرانی کنید.” در پی همین اقدام بود که جلسه برای دقایقی به حاشیه کشیده و در نهایت حجت الاسلام واعظی از سخنرانی منصرف شد.

این اتفاق دقیقا بعد از انتشار عکس دو نفره آیت الله یزدی و آیت الله آملی لاریجانی و خوابیدن جنجال مربوط به حاشیه ایجاد شده پیرامون این دو شخصیت رخ داد، جنجالی که گفته می شود همین جریان تندرو در تشدید و پررنگ کردن آن بی تاثیر نبود.

دلواپسان در بر هم زدن سخنرانی ها ید طولایی دارند، به طوریکه پیش از این هم به دفعات اقدام به این کار کردند، ولی نقطه اوج آن را شاید بتوان در بهمن 91 و قائله قم دانست. در همین روز بود که افراد وابسته به حلقه‌ای خاص در قم در میانه سخنرانی رئیس مجلس در حرم حضرت معصومه (س) با پرتاب مهر و کفش به سمت علی لاریجانی در سخنرانی وی اخلال ایجاد کردند. حال تفکرات نزدیک به این حلقه باز هم در قم اما این بار سر از گردهمایی مبلغان ماه محرم دفتر تبلیغات اسلامی در آورده است.

تاکید مکرر مراجع، پرهیز از افراط و تفریط است

حجت الاسلام محسن غرویان درباره پشت پرده چنین رفتارهایی و تلاش‌ها برای دوگانه سازی بین روحانیت در قم گفت: متاسفانه با وجود تاکید مکرر مراجع به پرهیز از افراط و تفریط و دعوت طلاب و شاگردان به وحدت، گاه و بیگاه شاهد چنین رفتارهایی از سوی برخی طلاب هستیم.

وی با بیان اینکه افراط و تفریط ها ثمری جز افزایش کینه و عداوت و تفرقه ندارد، افزود: قم همواره به عنوان محور علمی و فرهنگی با افکار مختلف و متنوع در مرکز توجهات بوده که طلاب هم باید با پذیرش چنین جایگاهی در قم به سمت سعه صدر و تحمل بیشتری حرکت کنند.

طلاب رفتارهای خود را متناسب با نظر مراجع تنظیم کنند

وی با تاکید بر اینکه طلاب باید رفتارهای خود را متناسب با نظر مراجع تنظیم کنند، ادامه داد: طلاب باید به حرف ها و نصایح مراجع دقت نظر بیشتری داشته باشند به طوریکه حضرت آیت الله مکارم بارها طلاب را از افراط و تفریط پرهیز دادند.

گروهی به اسم آیت الله مصباح و جبهه پایداری حرکات افراطی در قم انجام می دهند

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: ببینید گروهی به اسم آیت الله مصباح حرکت هایی انجام می دهند که شاید خود ایشان هم به این رفتارها راضی نیستند ولی هستند عده ای که این رفتارها و حرکات افراطی انجام می‌دهند که به نام آیت الله مصباح ثبت می شود، این گروه علاوه بر قم در سطح کشور اعم از مجلس و صحنه های مختلف سیاسی تندروی‌هایی انجام می دهند اما نکته این جاست که این رفتارهای افراطی تاثیری در حرکت و روند کلی حوزه که تحت نظر مراجع است ندارد.

طلاب رفتارهای حزبی و جناحی را کنار بگذارند

وی با انتقاد از ایجاد اخلال در سخنرانی حجت الاسلام واعظی، گفت: ایشان علاوه بر اینکه منصوب رهبری هستند، شخصیتی دانشمند، معتدل و خوشفکر دارند که اتفاقا در دوره ای شاگرد آقای مصباح بودند، آقای واعظی از جمله شخصیت های معتدلی هستند که افراد و طلاب باید در برخورد با ایشان و سایر آقایان از رفتارهای حزبی و خط بازی های جناحی پرهیز کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. چرا مثلا به اسم آیت ا… جوادی آملی ثبت نمی شود ؟ ذهنیت تندرو بودن یک نفر بی علت ساخته نمی شود و بوجود نمی آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا