خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دلیل اصلی عزل رییس دانشگاه آزاد ساوه چیست؟

/ نامه‌ی جمعی از دانشجویان دکتری دانشگاه ساوه به فرهاد رهبر /

جمعی از دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه، در نامه‌ای خطاب به فرهاد رهبر، به عزل رییس این واحد انتقاد کرده و مسایل پیش‌آمده را صحنه‌آرایی برای حذف او دانستند.

متن کامل این نامه که در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته در پی می‌آید:

«جناب آقای دکتر رهبر
رییس محترم دانشگاه آزاد اسلامی
سلام علیکم؛

قطعا اقدام شما در عزل مسوولینی که با تملق به دنبال حفظ پست و جایگاه خود باشند ستودنی است؛ اما ما جمعی از دانشجویان مقطع دکتری واحد ساوه عرض می‌کنیم که این تیرِ شما که می‌بایست چشم خدعه و فساد و نیرنگ را درآورد، به واسطه‌ی خباثت و توطئه‌ی احتمالی برخی خداناترسان، یکی از شریف‌ترین، نجیب‌ترین، پاکدست‌ترین، باتقواترین، متواضع‌ترین و خداترس‌ترین مسوولین دانشگاه آزاد را از پای درآورد.

ما سعادت حضور در محضر دکتر حیدری را هم در زمانی که یک استاد معمولی بودند و هم در زمانی که ریاست واحد را عهده‌دار شدند، داشتیم. قسم می‌خوریم که این پست و عنوان، کوچکترین تغییر و تغیّری در منش و مرام و مسلک و تواضع ایشان ایجاد نکرد. ایشان همان بود که بود. در کلاس، در دفتر ریاست، در اتاق استادان، در راهروهای دانشگاه، در حیاط و در خارج از دانشگاه.

کاش قبل از اینکه اینگونه چوب حراج بر آبروی ایشان زده شود، پرس و جو می‌شد که «حاج‌رضا» ی ما در میان اقشار مختلف ساوه تا چه اندازه وجیه و متواضع و درست کردارند.

کاش برایتان می‌گفتند کسی که در زمان خواندن اشعار مربوط به مصائب ائمه، زمزم در چشمه‌ی چشمانش می‌جوشید و هنگام سخن از ظلم‌های رفته بر آنان، صلابت صدایش در امتداد دهلیزهای تاریک تاریخ می‌پیچید، نمی‌توانست نسبتی با تملق و چاپلوسی داشته باشد.

کاش می‌دانستید کسی که وقتی به هر مناسبتی فرصت صحبت و موعظه‌ی دانشجویان (که آنان را فرزندان و ولی نعمتان خود می‌خواند) پیدا می‌کرد از علی و شجاعت او در اجرای عدالت داد سخن سر می‌داد، نمی‌توانست در برابر دیگران به تملق بنشیند.

کاش برایتان می گفتند که ایشان چه تغییرات بنیادینی را در این واحد انجام دادند. کاش می‌دانستید که بواسطه‌ی مدیریت قاطع او مسوولین و کارکنان و استادان واحد تا چه حد پاسخگو شده و حرمت دانشجو را (ولو به اجبار) پاس می‌داشتند.

کاش می دانستید که ایشان در مقابل تضییع حق دانشجو چگونه از خشم چون بید بر خود می‌لرزیدند. (در یک نمونه که اجحافی مالی بر یکی از دوستان ما رفته بود معاون اداری مالی، مدیر مالی، رییس صندوق رفاه و همه‌ی متولیان امر را به اتاقش فراخواند و چنان کرد که یک شیعه‌ی راستین علی می‌بایست، می‌کرد)

جناب آقای دکتر رهبر

قطعا می‌دانید به عدل حکم کردن و عدالت را اجرا کردن هزینه دارد. ما بارها و بارها از او شنیده بودیم که علیِ عالی هزینه‌ی اجرای عدالت را با نثار جانش داد و اکنون نیز یقین داریم زخمِ تیرِ زهرآلودِ کینِ عده‌ای بی‌اخلاقِ متضرر از اجرای عدالتِ او، بر او که هزینه‌ی راستی و درستی خود را با مخدوش شدن اعتبار و آبرویش در سطح کشور داده است، شیرین‌تر از عسل است.

و در خاتمه، سرخورده از متهم شدن یکی از شجاع‌ترین، مخلص‌ترین و متخلق‌ترین اسوه‌های علمی و اخلاقی زندگی‌مان به تملق و چاپلوسی -آن هم برای حفظ پستی که شاهد بودیم جز افزایش بار مسوولیت اخلاقی و انسانی عایدی برایش نداشت- سه نکته را مزید اطلاع حضرت عالی عرض کرده و خدا را بر این داستان به داوری می‌خوانیم:

اول: اندوه ما ابدا بحث عزل ایشان نیست زیرا به عینه شاهد بودیم که شخصیت ایشان به صندلی رنگ و رو رفته ریاست واحد ساوه اعتبار داد و نه عنوان ریاست واحد به ایشان اعتبار و شخصیت. ما واقفیم و شما نیز پس از فرونشستن غبارها درخواهید یافت که در این قضیه قطعا خانواده‌ی دانشگاه آزاد متضرر شد نه ایشان. لذا بحث ما هتک حرمت ایشان و ریختن آبرویی است که طبق سخن همین امامِ همامی که در آستانه‌ی شهادتش تمام دانشگاه آزاد سیاه پوش خواهد شد؛ حفظ آن از حفظِ حرمت خانه‌ی خدا کمتر نبود.

دوم: بررسی فرمایید که آیا اصرار و قاطعیت ایشان در انجام صحیح امور از یک سو و سعه صدر ایشان و گذشت و وارستگی‌شان از سوی دیگر، برخی همکاران و کارکنانشان در سطوح مختلف را به حدی از جسارت نرسانده بود که علنا دانشجویان را علیه ایشان تحریک کرده و ناجوانمردانه سعی در ناکارآمد جلوه دادن ایشان می‌کردند؟ آیا می‌توانید به یقین حکم کنید که این شانتاژِ خبری اخیر هم یکی از تحرکات آن حضرات نبوده است؟

و اما سوم: باید پرسید چرا عکسی با این صحنه‌سازی تصنعی و شتابزده که حتی بنر آن متعلق به 25 بهمن‌ماه سال گذشته (یعنی بیش از 5 ماه قبل) است و معلوم نیست فضای تصویر شده در آن در چه شرایطی و با چه اهداف پیدا و پنهانی چینش شده است و به شهادت برخی حضار ایشان از جلسه‌ی دیگری به محل کنفرانس آمده و در مقابل عمل انجام‌ شده قرار گرفته‌اند، آنقدر وسیع در فضای مجازی منتشر و منعکس می‌گردد که خاطر حضرتعالی و ریاست هیات امنا و هیات موسس دانشگاه را مکدر و ناگزیر از اقدام قاطع می‌کند و معاون آموزشی سابق واحد که در زمان ریاست ایشان عزل شده بودند به جای ایشان منصوب می‌گردند؟

جمعی از دانشجویان‌دکتری واحد ساوه

والله خیر الحاکم و هو ارحم الراحمین»

چند روز پیش فرهاد رهبر در حکمی رییس دانشگاه آزاد واحد ساوه را به دلیل آنچه تملق و چاپلوسی خوانده شد از این دانشگاه عزل کرد. تصویر کنفرانس برگزار شده در این دانشگاه که در آن از بنرهای بزرگی با عکس فرهاد رهبر، رییس هیات امنا و علی اکبر ولایتی، رییس دانشگاه، استفاده شده در فضای مجازی به‌طور گسترده منتشر شد و عکس‌العمل برخی از فعالین مجازی را در پی داشت.

به گزارش انصاف نیوز، دستور فرهاد رهبر برای برکناری رییس این واحد به دلیل تملق و چاپلوسی در حالی صادر شد که عکس این دو در بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد بر دیوارها نصب شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. باسلام این عده قلیل ازدانشجویان دکترا که طی نامه به جناب آقای رهبر داد سخن از مظلومیت رضا حیدری نوری سرمیدهند مانند ما که از بدو تاسیس واحد ساوه در این مکان حضور داریم شاهد ستمگریها ، برخورد سلیقه ای خارج از رعایت قوانین با اساتید و کارکنان و دست درازی به اموال دانشگاه و سوء استفاده با شگردهای مختلف و هوشمندانه و با زبان مار گونه و کتمان زیرکانه حقایق همیشه پای از تله به در آوره چون ماتقربیا در سه این ده شاهد آمد رفت روسای دیگر بودیم. بهترین و برجسته ترین اساتید را از واحد ساوه چون از لحاظ علمی و…از ایشان بالاتر بودند ازساوه فراری دادند نمونه های زیادی هستند که بردن نام آنها فعلا لازم نیست .زمین خواری و دادن رشوه به اداره راه وترابری در تغییر نقشه و مسیر جاده دانشگاه بواسطه ارزش پیداکردن زمینهای کشاورزی ایشان و خیلی کثافت کاری های دیگر که همگی دارای مدارک و شواهد محکم و قانونی است. ایشان عادت به بی حرمتی و کوبیدن شخصیت کارکنان دارند که طی دوره ریاست قبلیش کارکنان و اساتید به اندازه 20 سال زودتر پیر و فرسوده شدند و……… متاسفانه این عده از دانشجویان دکترا از عمق فاجعه خبر ندارن وسطحی نگرند چه بسا زودتر از اینها باید گردن این افراد وغرور به ظاهر ساده و دزد از بیخ قطع میشد . کار آقای دکتر رهبر مانند عمل کرد مختار ثقفی است . دستشان درد نکنه

    1. در حال حاضر در شهرستان ساوه یک مجموعه نوساز ابرومند به غیر از دانشگاه ازاد که جدید ساخته شده وجود ندارد یعنی حتی بر فرض محال اگر اتهاماتی که این اقایان به این شخص وارد میکنند درست باشد وقتی ماحصل کار را میبینیم باید از ایشان قدردانی شود.البته این در جامعه ما سبقه دارد بعد از اینکه یک مدیر یا وزیر یا نخست وزیر یا رهبر یا …….در مقطع زمانی خاصی خدمات شایانی می کند همه به به و چه چه میگن ولی بعدش بلافاصله خدمات ان شخص فراموش می شود و شروع به بد گویی و تهمت زنی و ….می کنند.حتمتادختر مصدق را سرنوشتش را شنیدی که در یک خانه سالمندان با کمک دولت بیگانه در فقر اخر عمرش را زیست و بعد هم در فقر مرد.مصدق کسی بود که نفت را ملی کرد و پول انرا وارد کشور نمود.کشوری که از قحطی و بدبختی و تراخم و کوری و کچلی و ……………..به شدت رنج می برد و در نهایت توسط دستهای کثیف بیگانه با همیاری امثال شعبان بی مخ به اون وضعیت اسفناک افتاد.چرا باید فضای مدیریت اینقدر تهمت الود و تحت ضرب حرفهای رکیک برخی افراد باشد که شاید در اینده دیگر مدیران نخبه نتوانند در مسند کار قرار بگیرن

  2. اولا که رهبر رئیس است و ولایتی رئیس هیئت امنا ، ثانیا از کی چاپلوسی عیب شناخته شده است ، تا همین دیروز هنر بود و هنر خواهد ماند !

    1. کاربر محترم در جواب شما باید گفت چاپلوسی از قدیم به تلخک یا دلقک های دربار پادشاهان و خلیفه ها گفته میشد برای مزاح و تفریح شاه و درباریان… حکایت مرد متملق و چاپلوسی که نزد کریمخان زند حاکم وقت شیراز برده شده و ماجرای دروغین زیارت مرقد مطهر و بزرگ پدر کریمخان شفای چشمان کور مادرزادی خودرا ازمرحوم پدر کریمخان زند گرفته بود که کریمخان زند دستور دادچشمانش را کورکنند دوباره ازپدرکریم خان شفا بگیردو گفت من پدرم یک دزد دست کج و خر دزدی میکرده و نمیدانم کجا دفن است تا چه رسد که یک دزد شفا دهنده باشد ودر آخرفرمود اگر متملقان و چاپلوسان میدان پیدا کنند دین دنیا و زندگی مردم را به تباهی میکشانند. و این حکومت و قدرت را که میبینی من به زور جنگ و شمشیر بدست آورده ام. کاربر محترم ناظر لطف کن این حکایتها را چند بار مطالعه کن بدنیست از گمراهی خارج میشوی

  3. ضمنا در جواب دانشجویان مقطع دکتراکه با فرستادن نامه به آقای دکتر فرهادرهبر از رئیس عزل شده رضا حیدری نوری حمایت میکنند ایشان شتابزده از کنفرانس و جلسه ای دیگر سرزده به جلسه نشست خبری آمدند باید گفت آقای رضا حیدری نوری در روز برگزاری نشست خبری از صبح در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه حضور داشته و از دانشگاه خارج نشده است و از صبح همانروز مشغول دادن دستور برای برگزاری هرچه بهترجلسه و صدوردستورات مختلف برای چیدمان و راکورد صحنه دراتاق کنفرانس نظارت مستقیم داشته که یکی از خصیصه های بارز ایشان این است که طرح و پیشنهاد کسی را نمیپذیرد وهر چه خودش بگوید با انجام شود ،یک فرد مغرور و خود شیفته است این مطالب که عرض شد دارای منابع و مدارک معتبر میباشد و این دانشجویان سعی در مظلوم نمایی ایشان و اعاده آبروی رفته این شخص و کتمان حقایق و متهم و مقصر کردن کارکنان و اساتید زحمتکش ستمدیده این واحد به نصب تصاویر موردنظر دارند.آقای حیدری نوری رئیس متملق مخلوع با رفتارخصمانه همیشگی که جزو صفات بارزش بوده اجازه دخالت در هر کاری و پیشنهادی را به کارمندان و اساتید در این دوره حکومت طاغوتی14 ساله نمیداده است درآخر نمیدانم این دانشجویان ساده دل چطور اینقدر راحت پیش داوری میکنند و دیگران را متهم. تهمت یک گناه کبیره و نابخشودنی است همانطور که حیدری نوری لباس آتتش به تن داشت خودش را سوزاند این دانشجویان هوادار مراقب باشند شعله های این آتش دامان آنها را نگیرد

  4. افشین
    بخشی از برخوردهای حاج رضا با کارمندان و اساتید بخاطر کوتاهی در انجام وظایف بوده است و البته شاید هم زیاده روی داشته است اما مدیریت مجموعه ای که از نظر مالی دیگر دخل و خرجش نمی خونه مشکل است و احتمالا در اینده شاهد تاخیر در پرداخت یا عدم پرداخت حقوق اساتید و کارمندان خواهیم بود.این مشکل مختص دانشگاه ازاد ساوه نیست بلکه در اغلب واحدهای مشابه این معضل وجود دارو .چرا برای عزل یک مدیر از حقه کثیف از قبیل سایز عکس فلان کس و…استفاده میشه؟بنظر میرسد از کوزه برون همان تراود که دراوست.احتمالا شاکله دانشگاه ازاد ساوه کج سلیقگی و چاپلوسی و تنبلی و نخوت و سستی و خود بزرگ بینی و ………و در راس انها بیانصافی و بی اخلاقی داشته است که چنین مدیری داشته و به چنان دلیل بی اهمیتی تسویه حساب شده است وگرنه از دید ناظر بی طرف هم دلیل بیان شده مسخره است و هم دل خنکی تعدادی افراد که دنبال از زیر کار دررفتن و …هستند.

  5. در ضمن همین کارکنان و اساتید رفتند دنبال ایشان و اصرار کردند که مجددا برگردند به مدیریت تا دانشگاه سامان بیابد و البته تمکن مالی بهتری پیدا کند .خب لابد از دست اونهم دیگه کاری بر نمی امده باید نسل نوین با اندیشه نوین بیایند و ………….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا