خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جام‌جهانی۲۰۱۸ جام‌جهانی اصلاح‌طلب‌ها!

جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه فرصتی بود برای گروه‌هایی که خواهان اصلاح برخی قوانین در کشور خود یا در سطح جهانی بودند.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از آس، اتفاقات زیادی در جام جهانی روسیه رخ داده است تا این بازی‌ها را به یک تورنمنت خاص تبدیل کند. بازی‌های تیم‌ها، گل‌ها، هواداران یا قهرمانان از جمله آنها هستند اما اتفاقات دیگری بیرون از ورزشگاه رخ داد که متفاوت بودند.

* حضور زنان ایرانی در ورزشگاه

بانوان در جام جهانی حضور برجسته‌ای داشتند. در این رابطه در ایران اتفاق ویژه‌ای رخ داد و زنان این کشور توانستند دیدار “تیم‌ملی” برابر اسپانیا را در ورزشگاه آزادی در کنار مردان تماشا کنند. با وجود این که پلیس پیش از آغاز بازی از ورود هواداران به ورزشگاه ممانعت کرده بود اما یک ساعت قبل از بازی آنها اجازه پیدا کردند در آزادی بازی کشورشان را تماشا کنند. این اتفاق تاریخی محسوب می‌شد چون پس از انقلاب ۱۳۵۷ زنان اجازه حضور در ورزشگاه‌ها را نداشتند و نمی‌توانستند بازی مردان را از نزدیک تماشا کنند.

* کمک به کودکان ناتوان فرانسوی

کیلیان ام‌باپه به یکی از افراد برجسته این جام در زمین و بیرون از زمین تبدیل شد. مهاجم فرانسوی همه جوایزی که در این رقابت‌ها کسب خواهد کرد را به یک موسسه کودکان ناتوان هدیه خواهد داد. هر بازیکنی که بتواند فاتح جام جهانی شود، ۳۰۰ هزار یورو دریافت خواهد کرد و ۲۰ هزار یورو نیز به خاطر پیروزی به دست خواهد آورد. نخستین بار نیست که ام‌باپه چنین کارهای انسان دوستانه‌ای انجام می‌دهد. او پیش از این به بیمارستان شهری که در آن متولد شده است هم کمک کرده بود.

* اصلاح برنامه آموزشی در اروگوئه

اسکار تابارس با اظهاراتش در یک نشست خبری همه نگاه‌ها را به خود جلب کرد. سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال اروگوئه گفت‌: “قهرمانی ما به هیچ درد نخواهد خورد اگر جوانانمان ندانند روسیه کجاست و چرا تیم‌ ‌ملی فرانسه تعداد زیادی از بازیکنانش متولد قاره آفریقا هستند. اکنون زمان این رسیده که مسئولان به تعهداتشان عمل کنند و آموزش عمومی را به ۶ درصد برسانند.”

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا