خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش اردوغان به حکم بازداشت قرضاوی

واحد مرکزی خبر نوشت:
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه از حاکمان نظامی مصر به سبب درخواست از اینترپل برای صدور حکم بازداشت شیخ یوسف القرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا، قرضاوی که سخنرانی های تندی علیه حاکمان نظامی مصر ایراد کرده از حامیان پر و پا قرص جنبش اخوان المسلمین به شمار می رود. از زمان اقدام ژوئیه گذشته ارتش مصر در برکناری محمد مرسی، رئیس جمهور مصر که عضو اخوان المسلمین بود، شیخ قرضاوی سخنرانی های آتشینی علیه مقامات مصری ایراد کرده است.
مصر از اینترپل درخواست کرده بود حکم بازداشت شیخ قرضاوی را صادر کند. اینترپل نیز در ماه نوامبر وی را در فهرست افراد تحت تحقیب قرار داد.
اردوغان در نشستی مذهبی در آنکارا گفت:«ببینید کسی که از طریق کودتا به قدرت رسیده است به اینترپل دستور می دهد. گامی برای بازداشت یوسف القرضاوی رئیس اتحایه جهانی علمای مسلمان برداشته می شود. این چه کاری است؟ علم نباید در خدمت سیاست باشد بلکه این سیاست است که باید در خدمت علم باشد. همه چیز برعکس شده است. همه این اتفاقات نشان می دهد که متاسفانه دنیا در مسیر خوبی پیش نمی رود و مسیر حرکت رو به وخامت است.»
قرضاوی هشتاد و هشت ساله، یک شهروند قطری مصری الاصل است که در دوحه زندگی می کند. اسم وی در چندین پرونده علیه اخوان المسلمین مطرح شده است. ترکیه یکی از قوی ترین حامیان اخوان المسلمین است.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا