خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کنایه‌ی سایت اصولگرا به پخش اعترافات مائده هژبری!

سایت اصولگرای «مشرق» در متنی کنایه آمیز با تیتر «نکاتی درباره پخش اعترافات مائده هژبری و مجرمان اینستاگرامی» نوشت: پیشنهاد می‌شود رسانه ملی با همکاری دیگر نهادهای انتظامی- قضایی و امنیتی، پروژه‌های مشابهی در دیگر حوزه‌ها و درباره مجرمان و محکومان اقتصادی و … نیز به انجام برساند.

به گزارش انصاف نیوز، متن کامل نوشته‌ی سایت مشرق در پی می‌آید:

شب گذشته رسانه ملی با همکاری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی مستندی با عنوان «بی راهه» روی آنتن شبکه اول سیما رفت؛ مستندی که روایت برخورد انتظامی-اجتماعی با پدیده‌ «سلبریتی‌های اینستاگرامی» – معروف به «شاخ های اینستاگرام» – بود. دختران/پسران جوانی که هریک به دلیلی – که در مستند به آن پرداخته می‌شود – اقدام به انتشار تصاویر ناهنجار از خودشان یا فیلم رقص مقابل دوربین و … اقدام می‌کردند و از این طریق دهها هزار نفر جذب صفحات این افراد در اینستاگرام می‌شدند و آن ها را دنبال می‌کردند.

مستند «بی‌راهه» دقایق کوتاهی را به اظهارات افراد دستگیرشده اختصاص داده و باقی زمان مستند، به تحلیل روانشناسانه و گفتگو با کارشناسان انتظامی، قضایی و اجتماعی پیرامون انگیزه‌های رواج این پدیده، اختصاص یافته است.

یکی از این رقاص‌های اینستاگرامی، مائده هژبری دختر ۱۹ ساله‌ای بود که اعترافات وی بازتاب بسیاری در شبکه‌های اجتماعی پیدا کرد.

صرف نظر از نظرات موافقان و مخالفان پخش این مستند – که بیشتر ناظر به وقت شناسی و اولویت سنجی در شرایط موجود است – و همچنین صحبت های این جوانان و ریشه‌های پدیده‌ «شاخ‌های اینستاگرام» – که با الگوگیری از سلبریتی‌های شناخته شده به نقطه کنونی رسیده است -، این حرکت – تولید مستند از گروههای بزهکار – می‌تواند الگویی برای شفافیت بیشتر در برخورد با مجرمان و متهمان در دیگر زمینه‌ها باشد؛ اخلالگران بازار ارز و سکه و خودرو و مسکن، قاچاقچیانی که تولیدکنندگان داخلی را به روز سیاه نشاندند، تروریست‌های اقتصادی که معیشت مردم را هدف قرار داده‌اند، جاسوسان و نفوذی‌ها از محیط زیست تا هسته‌ای، متهمان و محکومان امنیتی و … همگی مواردی هستند که مردم سالهاست انتظار برخورد شفاف و قاطع با آنان را دارند و از به اختصار برده شدن نام آنها در عذاب هستند.

پیشنهاد می‌شود رسانه ملی با همکاری دیگر نهادهای انتظامی- قضایی و امنیتی، پروژه های مشابهی در دیگر حوزه ها و درباره مجرمان و محکومان اقتصادی و … نیز به انجام برساند تا علاوه بر دغدغه‌های فرهنگی – تربیتی خانواده ایرانی، به دیگر نگرانی‌های این روزهای جامعه و افکار عمومی پاسخ مناسب و به موقع داده شود.

واکنش مشاور رییس جمهور به پخش اعترافات مائده هژبری

واکنش منفی به «فیلم اعتراف» مائده هژبری

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. مشرق نیوز هم بیخود گفتِ 19 سالِش هست اینکار رو کردِه تا نگَن زیر سنِ قانونی بودِه.در حالیکه “مائده خانم”چندماه قبل خودِش را معرفی کردِه بود گفت که 17 سالهِ هست.متولدِ 1380 هست.دیگه هر کسی میدونه 1380 تا 97 میشه 17 نه 19!!

  2. منتظر پاسخگویی ناظم متجاوز و طوسی و متجاوزان ایرانشهر و آقازاده ها و ژن های خوب دزد در صدا و سیما هستیم، ریا و برخورد دوگانه با خودی و غیر خودی در ایران بیداد می‌کند و با ماله کشی هم برطرف نمی‌شود

  3. این حرکت صدا و سیما دور از انتظار نبود.در مملکتی که هیچ چیز سر جای خودش قرار نداره انتظاری بیشتر از این حرکتهای بچگونه نمیشه داشت.خاک بر سر صدا و سیمای ما که اونقدر بیننده نداره که باید مردم از طریق شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و اینستا بفهمن همچین مستندی پخش شده.من و خیلیهای دیگه این مستند رو از شبکه های اجتماعی دیدیم نه از شبکه ملی.بازم میگم خاک برسرشون که اندازه یه دختر ۱۷ ساله بعد چهل سال نتونستن طرفدار پیدا کنن

  4. خوارج مدرن به مومنان تهمت بی ایمانی می زنند. این که صدا و سیما مانع از ترویج ابتذال و خودفروشی در جامعه شده موجب افتخار کشور هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا