خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«نهایت تلاشمان را برای تبرئه دانشجویان می‌کنیم»

رئیس دانشگاه تهران درباره صدور احکام سنگین برای برخی از دانشجویان در جریان ناآرامی‌های دی‌ماه گفت: ما از خدایمان است که دانشجویان تبرئه شوند و نهایت سعی‎مان را هم می‌کنیم، ولی باقی کار به قوه قضاییه بر می‎گردد.

محمود نیلی احمدآبادی (رئیس دانشگاه تهران) در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به این سوال که فضای نقد برای دانشگاه‌ها و دانشجویان با توجه با تاکیدات رییس جمهور در این زمینه چگونه است؟ گفت: آقای روحانی درست می‌گوید، باید شرایطی فراهم شود که دانشجویان این کارها را کنند. البته تاکنون همین طور بوده، اما شرایط دانشگاه‌ها در حال حاضر آنقدر نیست که همه گروه‎های دانشگاها بتوانند انجمن‎هایی را تشکیل دهند. در حوزه علمی، کانون‎های فرهنگی و نشریات، فعالیت‎های خیلی خوبی را در این راستا از دانشجویان شاهد بوده‎ایم.

وی ادامه داد: در حوزه انجمن‎هایی که جنبه سیاسی دارند و تعداد انجمن‌هایی که در این حوزه فعال هستند، طبیعتا گستردگی انجمن‎های علمی، فرهنگی و هنری ما را ندارند.

نیلی احمدآبادی در پاسخ به سوالی در این باره که آیا تاکنون درخواستی از دانشگاه‌ها بمنظور رسیدن به راهکاری برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور شده است؟ گفت: قطعا باید از دانشگاه‎ها در این زمینه کمک گرفت. ما سال‎هاست که با دستگاه‎ها در قالب قرارداد و پروژه‎های که انجام می‌شود، ارتباط داریم ولی به نظر می‎آید، خیلی جای کار بیشتری دارد و ما انتظار داریم بخش زیادی از پایان‎نامه‎های ارشد و دکتری با موضوع تقاضاهای دستگاه‎ها باشد، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وی همچنین با تاکید بر بررسی و رسیدگی به وضعیت دانشجویان دادگاهی شده دانشگاه تهران گفت: در خصوص این دانشجویان قرار شد، تجدید نظر صورت بگیرد و ما هم کمک می‎کنیم و اگر وکیلی بخواهند برایشان در نظر می‌گیریم. مکاتباتی هم با مسئولان نظام کردیم و می‎دانم که همه از جمله وزارت علوم دنبال این هستند که احکام دانشجویان کاهش پیدا کند یا تبرئه شوند.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: ما از خدایمان است که آن‎ها تبرئه شوند و نهایت سعی‎مان را هم می‌کنیم، ولی باقی کار به قوه قضاییه بر می‎گردد، امیدواریم این خواسته عمومی مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا