خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرخه‌ی معیوب نظارت بر صداوسیما منشاء خسارت ملی

«علیرضا رحیمی» نماینده‌ی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در یادداشتی تلگرامی با عنوان «چرخه‌ی معیوب نظارت بر صداوسیما منشاء خسارت ملی» نوشت:

🔹 با وضعیت ساختاری نظارت بر برنامه های رسانه ملی و عملکرد آن، بنظر میرسد در تخلفات محرز صداوسیما و نقض حقوق شهروندان در شبکه ها و برنامه های تلویزیونی امیدی به اقدام موثر شورای نظارت بر صدا و سیما وجود ندارد.

🔹 ساختار ناقص و ناکارآمد شورای نظارت در عمل صداوسیما را در مدیریت و عملکرد بدون نظارت محسوس و موثر رها کرده است این وضعیت در شرایطی ایجاد شده که سختگیریها و تحفظهایی در سطوح پایین برنامه سازان و تهیه کنندگان همچنان در جریان است.

🔹 نمایندگان ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما در دو سال گذشته هیچ گزارشی از نظارتهای آن شورا (نه بصورت مصداقی و نه موضوعی) به صحن ارائه نکرده اند.

🔹 شورای نظارت بر صدا و سیما مرجعیت قانونی و ساختار لازم برای رسیدگی به شکایات مخاطبین و شهروندان از برنامه های صدا و سیما در موارد نقض حقوق شهروندان را ندارد.

🔹 ساختار و فرآیند نظارت بر صدا و سیما بلحاظ قانونی و مدیریتی نیاز به اصلاح اساسی دارد اما غفلت و مقاومت توامان مانع از انجام چنین اصلاحاتی در گذشته شده است.

🔹 در وضعیت انحصار رسانه ملی و چرخه ناکارآمدی و نقض اساسی نظارتی، نباید مخاطبین و مردم را در نارضایتی از عملکرد صدا سیما، بی پناه و مستاصل رها کرد.

🔹 اصول اولیه اخلاقی و کرامت مردم و شهروندان در برنامه های مختلف بارها نقض شده و موضوعات بدون پاسخگویی مدیران رسانه ملی و ناظرین مسکوت مانده اند.

🔹 بدلیل چرخه معیوب نظارت، تغییرات مدیریتی در شبکه های سیما بهبودی در وضعیت جاری برنامه ها ایجاد نخواهد کرد.

واکنش مشاور رییس جمهور به پخش اعترافات مائده هژبری

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا