خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اوباما: سربازان آمریکایی نباید وارد جنگ داخلی سوریه شوند

رئیس جمهوری آمریکا با ابراز همدردی با قربانیان درگیری سوریه، بار دیگر تصمیم خود را برای عدم مداخله نظامی در سوریه با هدف توقف درگیری ها بیان کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری سی بی اس، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا که پنجشنبه به آکادمی نیروی هوایی آمریکا در کلورادو رفته بود، گفت: در سوریه، درد و رنج ناشی از جنگ داخلی مایه دل شکستگی است؛ در هم شکسته شدن سوریه و کشته شدن صدها هزار تن و بی خانمان شدن میلیون ها تن.

اوباما اذعان کرد، “زمانی که چهره کودکانی که در خشونت سوریه متحمل رنج می شوند می بینم، چهره آنها را چهره کودکان خودم می بینم. این واقعا غم انگیز است. به عنوان یک پدر به کودکان سوری نگاه می کنم و کودکان خودم را می بینم.”

اوباما همچنین نسبت به خطر کشیده شدن آمریکا به جنگ داخلی جدید در خاورمیانه هشدار داد. با این حال رئیس جمهوری آمریکا از سیاست خارجی دولتش در قبال سوریه دفاع کرد و گفت که آمریکا نمی تواند از مسوولیت خود شانه خالی کند.

وی تاکید کرد: نمی توانیم انزواطلب باشیم. این کار در چنین جهانی به هم پیوسته ممکن نیست. در چنین شرایطی که عدم اطمینان حاکم است، گاهی اوقات وسوسه این به وجود می آید که خودمان را از این درگیری که لجوجانه ادامه دارد، عقب بکشیم و بگوییم اجازه دهید که سایر کشورها خودشان مشکل را حل کنند.

وی گفت: ما دیپلماسی به همراه تهدید به اعمال زور را در پیش گرفتیم و بسیار موفق تر از زمانی عمل کردیم که قرار بود از حملات نظامی استفاده کنیم.

وی همچنین سیاست های روسیه و ایران را برای تقویت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به باد انتقاد گرفت. اوباما افزود: من به عنوان رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا تصمیم متفاوتی اتخاذ کردم. تنها راه حل واقعی برای درگیری سوریه، راه حل سیاسی است که شامل گذار سیاسی از اسد شود و این امر مستلزم دیپلماسی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا