خرید تور تابستان ایران بوم گردی

میرسلیم: مجمع تشخیص، راهبردهای مناسب را در اختیار دولت قرار می‌دهد

«مصطفی میرسلیم»، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجمع در جلسات تخصصی کمیسیونهای خود به صورت بی وقفه مشغول تجزیه و تحلیل شرائط و تحولات بین المللی و مسائل داخلی برای چاره جوییهای عملیاتی مشکلات و محدودیتهاییست که احتمالا بر کشور تحمیل خواهد شد؛ نتیجه گزارش ها در اختیار دولت قرار می گیرد.

مصطفی میرسلیم در گفت‌وگو با ایسنا ، با تاکید بر ضرورت توجه تمام دستگاه های حاکمیتی به دستور مقام معظم رهبری به رئیس جمهور برای بررسی وضعیت اقتصادی و ارائه گزارش به ایشان ، اظهار کرد:در شرائط کنونی همه دستگاه‌ها موظفند در زمینه شناسایی نقاط آسیب پذیر کشور و مواردی که وابستگی به خارج بویژه به آمریکا و به اروپا برای ما ممکن است از نظر فعالیتهای اقتصادی ایجاد محدودیت کند ، با توجه به شناخت تخصصی شان به دولت کمک کنند.

وی افزود: بعلاوه خروج از شرائطی که آمریکا می خواهد بر ما تحمیل کند نیازمند اجرای طرحهای خودکفایی است که باید در رأس اقدامات فوری همه دستگاه‌ها با هماهنگی هیئت دولت قرار گیرد.

میرسلیم ادامه داد: امید است که هیئت دولت بتواند سازماندهی مناسب را برای این مجموعه فعالیت‌ها به کمک افراد انگیزه مند و فداکار انجام دهد.

وی یادآور شد: خروج از شرایط کنونی و رفع مشکلات در گرو این هماهنگی است و این خود مستلزم حذف تنگ نظری و اولویت دادن به مصالح میهنی در مقابل منافع گروهی و طایفه‌گی است.

وی در پاسخ به این پرسش که مجمع تشخیص مصلحت نظام تا کنون چه فعالیت های برای بهبود شرایط فعلی داشته و یا در دستور کار دارد؟ گفت: خوشبختانه تا آنجا که به سیاست‌های کلی بر می گردد مجمع تشخیص مصلحت نظام عقب ماندگی ندارد و به راحتی می توان راهبردهای مناسب شرایط جدید را استخراج کرد و بکار بست.

وی ادامه داد: بعلاوه مجمع در جلسات تخصصی کمیسیون‌های خود به صورت بی وقفه مشغول تجزیه و تحلیل شرایط و تحولات بین المللی و مسائل داخلی برای چاره‌جویی‌های عملیاتی مشکلات و محدودیت‌هایی‌است که احتمالا بر کشور تحمیل خواهد شد.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: نتائج این بررسی‌ها در اختیار دولت قرار داده می شود تا بتواند به موقع از آنها استفاده کند و مانع بروز بحران شود. در جلسات کارشناسی ، مجمع به روال قبل از کارشناسان و مدیران دولتی و نمایندگان کمیسیون‌های مجلس نیز دعوت می کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا