خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علت انتشار دود در شهرهای خوزستان چیست؟

فرماندار هویزه با اشاره به انتشار دود در آسمان برخی شهرهای خوزستان گفت: آتش‌سوزی که در بخش عراقی تالاب هورالعظیم از یک هفته پیش آغاز شده تاکنون ادامه دارد و دودی که در برخی شهرهای خوزستان منتشر شده ناشی از این آتش‌سوزی است.

ناظم ثبوتی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: آتش‌سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم از یک هفته پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد. این آتش‌سوزی موجب شده که تاکنون ۱۳ هزار هکتار از این تالاب  به دلایل نامعلوم در آتش بسوزد.

وی بیان کرد: طبق نظر کارشناسان شدت گرما موجب آتش‌سوزی تالاب هورالعظیم شده است .

ثبوتی افزود: همچنین در این مدت  ۲۰۰ الی ۳۰۰ هکتار از تالاب هورالعظیم در بخش ایرانی دچار حریق شده است اما به دلیل اینکه در این مناطق از تالاب آب وجود دارد، آتش به سرعت خاموش شده است.

فرماندار هویزه گفت: دودی که روز گذشته و بامداد امروز  بخشی از شهرستان‌های هویزه، دشت‌آزادگان، اهواز  و برخی روستاها را فراگرفته به دلیل آتش‌سوزی در بخش عراقی است و با وزش باد به سمت کشور ما دود به شهرهای خوزستان می‌رسد.

ثبوتی با بیان اینکه در پی انتشار دود آتش‌سوزی مراکز درمانی شهرستان هویزه به حالت آماده‌باش درآمده‌اند، بیان کرد:  در حال حاضر کمیته مدیریت بحران شهرستان هویزه تشکیل شده و علاوه بر اتوبوس سیار پزشکی، تیم‌های درمانی در مراکز درمانی مستقر شده تا در صورت نیاز به بیماران خدمت‌رسانی کنند. همچنین تقاضای ارسال داروهای مورد نیاز بیماران تنفسی از مرکز استان خوزستان داده شده که امروز به دست ما رسیده است.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا