خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عضو حزب اتحاد: نقطه قوت امروز کشور، بودن روحانی است

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: امروز نقطه قوت کشور بودن آقای روحانی و کادری است که بتواند در برخی بخش‌ها کارسازی داشته باشد.

حجت‌الاسلام مصطفی درایتی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص ترمیم کابینه دولت دکتر روحانی، اظهار کرد: از ابتدا به ویژه در کابینه دوم همواره مطرح بوده که این کابینه ممکن است با صحبت‌هایی که آقای روحانی می‌کنند چندان هماهنگی نداشته باشد و نمی‌توان از یک کابینه محافظه‌کار، تحرک، نشاط، شادابی و تحول در مسائل کلی کشور را انتظار داشت.

وی افزود: ما به عنوان جریانی که در کنار آقای روحانی قرار گرفتیم، حق را به ایشان می‌دادیم که با توجه به شناختی که دارند، افراد خود را تعیین و انتصاب کنند اما برداشت کلی ما این بود که این کابینه در وضعیت فعلی کشور بالاخص با شعارهایی که آقای روحانی می‌دهند، ممکن است چندان کارآمدی لازم را نداشته باشد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با بیان اینکه اگر آقای روحانی قصد دارند آنچه را برای مردم مطرح می‌کنند تحقق ببخشند، همکاران قوی‎تر و شجاع‌تری را لازم دارند، عنوان کرد: با این همکاران در شرایط عادی ممکن است بتوان بسیاری از کارها را انجام داد اما زمانی که کشور دچار بحران‌های سخت و سنگینی در عرصه‌های مختلف است، وضعیت متفاوت است. همه مشکلات بخش اقتصادی نیست. شاید بخشی از لختی و مشکلاتی که در بخش اقتصادی وجود دارد، معلول بخش‌های دیگر کشور باشد اما اگر رئیس جمهور می‌خواهند که با شعارها هماهنگ باشند، نیازمند همکاران شجاع‌تر، متحول‌تر و به‌روزتری هستند.

درایتی اضافه کرد: در وضعیت مبهمی که امروز جامعه ما در آن قرار دارد، صحبت زیادی از کارگزاران دولت شنیده نمی‌شود و مردم نمی‌دانند که در چه وضعیتی قرار گرفته‌اند. اگر موانع و مشکلاتی وجود دارد، آن‌ها بهترین امکانی که برای پیشبرد کارهای خود دارند، همراه کردن مردم است. زمانی که مردم چیزی را نمی‌دانند، بستر فراهم می‌شود تا هر سم‌پاشی که در این قضیه لازم است انجام شود و ناراحتی و نگرانی مردم را بالا ببرد.

وی ادامه داد: این امر معلول این است که همکاران و دوستان آقای روحانی شهامت گفتن حقایق را برای مردم ندارند و این باعث می‌شود که ناهمراهی مردم را به دنبال خود بکشانند، از این بزرگ‌ترین پشتوانه دولت محروم شوند و گرفتاری‌های متعددی به وجود آید. در کابینه دوم آقای روحانی ترمیم‌هایی نسبت به کابینه اول انجام شد اما این ترمیم‌ها منفی بود. امیدواریم اگر ایشان می‌خواهند اقدامی برای ترمیم کابینه انجام دهند، حالت منفی پیدا نکند که یاس مردم را بالا ببرد. آقای روحانی همکاران شجاع و چابکی برای تحقق گفته‎ها و وعده‎های خود ندارند و بهتر است که برای آن چاره‌اندیشی مناسبی انجام دهند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با اشاره به اینکه بخشی از بدنه دولت گسترده و نیازمند کارگزاران کارآمد و شجاع است تا بتوانند در بحران‌ها به دولت کمک کنند، تصریح کرد: نمی‌توان کلیت این قضیه را نادیده گرفت. تمام مشکلات کشور ناشی از دولت نیست، مسائل متعدد دیگری نیز وجود دارد که بر این ناهنجاری‌ها و گرفتاری‎ها افزوده و باید هماهنگی کامل‌تری را نسبت به رفع مشکلات مردم در جامعه شاهد باشیم. مردم می‌بینند که دولت تصمیمی می‎گیرد و افراد دیگری تصمیمات دیگری می‌گیرند، این‌ امر مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کند.

درایتی بیان کرد: گرفتاری‌ها در هر صورت به دلیل وجود منابع متعدد اطلاع‎رسانی که صدق و کذب زیادی دارند، به گوش مردم می‌رسد و مردم می‌توانند تحلیل‌هایی را داشته باشند اما به صورت معمول اگر ما بخواهیم وضعیت را به سامان و مشکلات مردم را به درستی مدیریت کنیم، نیازمند کارگزاران فهیم هستیم. در قوه مقننه و قضاییه نیز همین‌گونه است اما بخش عمده‌ای از مسائل اجرایی کشور در اختیار دستگاه‌های اجرایی کشور است که هرچه در عرصه‌های بحران، کارآمدتر، موثرتر و شجاع‌تر باشند، می‌توانند بخشی از این مشکلات را مدیریت کنند. البته همه این موارد را نمی‌توان به حساب آقای روحانی گذاشت.

وی افزود: درست است که دولت برجسته و منتخب مردم بوده اما نقش قوای دیگر در ترمیم و جبران اینگونه مسائل نیز بسیار برجسته است و نباید از آن‌ها نیز غافل بود. دولت منتخب مردم است و اگر مشکلات، موانع و چالش‌هایی سر راه آن وجود دارد، وقت آن رسیده که به صورت شفاف این مسائل را برای مردم مطرح کنند و از مردم برای کم کردن این مشکلات استمداد بطلبند. این می‌تواند کمک کند تا بخشی از مشکلات مردم قابل مدیریت باشد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با بیان اینکه زمانی که قدرت را تقسیم می‌کنید، به همان نسبت نیز می‌توانید نقش قدرت را در مشکلات کشور تقسیم‌بندی کنید، عنوان کرد: در بهترین شرایط می‌توان گفت که آنچه در اختیار دولت قرار دارد، بیش از 25 تا 30 درصد نیست. اگر بناست دولت سهمی در مشکلات داشته باشد، نباید بیشتر از این باشد.

درایتی ادامه داد: اگر جریانی در داخل کشور با وجود گرفتاری‌های مردم دنبال این است که به جای کمک به دولت، به شکلی زیر پای آن را خالی و مشکلاتی را ایجاد کند که عمده آن برای دولت نیست بلکه برای مردم است، بداند که اگر  جامعه را از دولت مایوس کند، درواقع از کل حاکمیت مایوس می‌کند و ضرر این کار برای همه است نه فقط برای دولت.

وی خاطرنشان کرد: دولت نقطه امید مردم است. زمانی که دولت ورود پیدا می‌کند، باید تمام قوای دیگر تلاش کنند تا دولت در کار خود موفق شود تا آسیب سخت ناامیدی را به جامعه منتقل نکنند. زمانی که جامعه نسبت به حاکمیت و عملکرد آن ناامید شد دیگر منحصر به حسن روحانی و غیر آن نخواهد بود بلکه به کلیت تبدیل می‌شود.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین اتکایی که امروز برای حل مسائل کشور وجود دارد، اعتماد مردم به حاکمیت است، تصریح کرد: هر جریان و سلیقه‌ای که به این اعتماد لطمه بزند، یقینا به کشور، ایران و مردم خدمت نکرده است. عملکرد آن‎ها نشان‌دهنده این است که نقطه اتکا و قوت این کشور حمایت و نزدیکی مردم به حاکمیت است که اگر لطمه ببیند، بزرگ‌ترین پشتوانه حاکمیت را از دست دادیم و آن را دچار مشکل کردیم.

درایتی بیان کرد: امروز نقطه قوت کشور بودن آقای روحانی و کادری است که بتواند در برخی بخش‌ها کارسازی داشته باشد. مسئله روحانی به عنوان شخص او نیست. اگر ما نتوانیم از این بحران به درستی و با همدلی، همراهی و انسجام داخلی عبور کنیم، هیچ فردی به سادگی نمی‌تواند گرفتاری‌هایی را که باقی خواهد ماند، مدیریت کند.
انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا