خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“جیب‌بری” چلوکبابی ها و فست فودی‌ها از مردم

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از رشد 48 درصدی درآمدهای مالیاتی در 5 ماهه سال جاری خبرداد و گفت: دریافت مالیات بر ارزش افزوده توسط فست فودی‌ها “جیب بری” است.

به گزارش از انصاف نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، علی عسکری امروز در نشستی خبری در وزارت اقتصاد به مناسبت هفته دولت از رشد 48 درصدی درآمدهای مالیاتی در 5 ماهه سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت 23 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی محقق شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 15 هزار و 600 میلیارد تومان بود و حدود 48 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی نسبت به مصوبه بودجه، 93 درصد تحقق یافته که این رقم در مدت مشابه سال قبل 83 درصد بوده است، بنابراین با 10 درصد رشد مواجه شده است، اظهار امیدواری کرد که این مسیر تا پایان سال جاری ادامه یابد.

عسکری درباره قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت: تنها در حلقه های آخر که عمدتا عمده فروشی و خرده فروشی هستند با مشکل مواجه شدیم که تلاش شده با اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، این خلاها برطرف شوند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با انتقاد از نحوه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده توسط طلافروشان، و بیان اینکه هنوز از نحوه پرداخت مالیات توسط این صنف راضی نیستیم، به جلسه سازمان مالیاتی با رییس اتحادیه طلا و جواهر اشره کرد و گفت: قرار بود در فاکتورهای طلا تغییراتی انجام شود که هنوز این امر انجام نشده اما انتظار داریم طلافروشان نیز نسبت به قانون تمکین کنند و مالیات را به درستی به دولت ابراز کنند.

عسکری با اشاره به دریافت مالیات از موسسات مالی غیرمجاز، گفت: سازمان امور مالیاتی از موسسات غیرمجاز که از بانک مرکزی مجوز فعالیت ندارند، مالیات دریافت خواهد کرد. یکی از موسسات غیرمجاز در سال گذشته 35 میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند و این در حالی است که اکثر موسسات مالی غیرمجاز سالانه 7 تا 8 میلیارد تومان مالیات پرداخت می کنند.

عسکری در ادامه در مورد مالیات خانه های خالی گفت: دریافت مالیات از خانه های خالی تصویب شده که منتظر ابلاغ آن هستیم که با 8 بند برگشتی اصلاح قانون مالیات ها که به صحن علنی مجلس ارایه می شود، این موضوع دیده شده که با تایید شورای نگهبان آن را اجرا خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه چلوکبابی ها و فست فودها مشمول مالیات بر ارزش افزوده نیستند، گفت: هنوز از این گروه از مشاغل ثبت نام به عمل نیامده است و فعالان این بخش که مالیات بر ارزش افزوده دریافت می کنند از مردم سوءاستفاده کرده و اقدام آنها نوعی جیب بری است. تنها رستوران ها و تالارهای پذیرایی مجوز دریافت مالیات بر ارزش افزوده را دارند.

معاون وزیر اقتصاد همچنین از تدوین پیش نویس اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده خبر داد و گفت: کارهای کارشناسی آن تمام شده و در کارگروه تدوین و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده پیش نویس آن به اتمام رسیده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا