خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تشریح علت تصادف مرگبار سنندج از زبان استاندار کردستان

استاندار کردستان گفت: نقص فنی در ترمز تانکر حامل سوخت، علت وقوع حادثه دلخراش شب گذشته بوده است.


سخنگوی اورژانس کشور از تحویل بقایای اجساد حادثه تصادف اتوبوس مسافربری و کامیون حمل سوخت در سنندج در قالب ۱۱ کیسه خبر داد.

مجتبی خالدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین آمار کشته‌شدگان حادثه صبح امروز ترمینال سنندج، توضیحاتی ارایه کرد و گفت: علاوه بر 11 قربانی حادثه که هویت‌شان مشخص شده بود، تاکنون 11 کیسه حاوی بقایای اجساد جمع آوری شده از محل حادثه برای تشخیص هویت  به پزشکی قانونی تحویل شده است.

وی مجدد تاکید کرد که تاکنون فقط هویت ۱۱  کشته برای ما محرز است؛ چون اجساد سوخته‌اند و تعداد آنها هنوز معلوم نیست.

خالدی افزود: پزشکی قانونی باید نظر نهایی را در این زمینه اعلام کند.

به گزارش ایسنا، حوالی ساعت ۱۰ دقیقه بامداد امروز تصادف اتوبوس با تانکر حامل مواد نفتی و وانت در سنندج موجب کشته  شدن شماری از هموطنان شده است که آمار دقیق آن هنوز مشخص نیست.


مدیر کل علوم پزشکی استان کردستان گفت: بر اساس شورای تامین استان فقط استانداری می تواند آمار دقیق کشته شدگان این حادثه را اعلام کند.

به گزارش ایسنا منطقه کردستان، سیامک واحدی در گفت و گوی تلویزیونی در خصوص سانحه تلخ شب گذشته ترمینال سنندج اظهار کرد: بر اساس شورای تامین استان فقط روابط استانداری می تواند آمار دقیق کشته شدگان این حادثه را اعلام کند.

وی از اعزام 15 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در اولین دقایق این تصادف به منظور جابه جایی مصدومان خبر داد.

شنیده ها حاکی از آن است که آمار کشته شدگان این تصادف مرگبار به 30 نفر رسیده است و این در حالی است که مراجع خبری این آمار را تا کنون 11 نفر کشته و 7 نفر زخمی اعلام کرده است.


مدیر شهرداری منطقه دو سنندج خبر داد:

مسیر کمربندی دکتر حسینی بازگشایی شد/ جمع آوری کامل بقایای تصادف مرگبار سنندج

مدیر شهرداری منطقه دو سنندج گفت: در پی تصادف شب گذشته بین یک دستگاه اتوبوس مسافربری و یک دستگاه تانکر حامل مواد سوختی کمربندی دکتر حسینی مسدود شد که با تلاش نیروهای خدمات شهری این کمربندی بازگشایی شد و تردد در آن در جریان است.


مدیر روابط عمومی استانداری کردستان، گفت: تصادف شدید شب گذشته در شهر سنندج 18 نفر کشته و مصدوم برجا گذاشت.

هیرش رضایی در گفت و گو با ایسنا منطقه کردستان، اظهار کرد: یک تانکر حامل نفت با یک دستگاه اتوبوس مسافربری سنندج- تهران در بلوار دکتر حسینی سنندج برخورد و منجر به آتش سوزی اتوبوس حامل مسافران شد .

وی افزود: طبق آمار فعلی، این حادثه 18 نفر کشته و مصدوم برجا گذاشت که از این تعداد 11 نفر فوت و 7 نفر مصدم شده که در مراکز درمانی شهر سنندج بستری شده اند.

مدیر روابط عمومی استانداری کردستان، اعلام کرد: از این 7 نفر مصدوم شده 3 نفر مربوط به خودروهای اطراف حادثه و 4 نفر هم مربوط به اتوبوس بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مقصر اصلی این حادثه تلخ فعلا مشخص نیست.

گفتنی است، آمارهای زیاد و متنوعی از حادثه دیدگان این تصادف شنیده می شود اما به گفته شاهدان عینی فاجعه بسیار عمیق بوده و چندین خودروی سواری نیز دچار حادثه شده‌اند.

لازم به ذکر است؛ طی دو روز گذشته این دومین مورد از آتش سوزی اتوبوس در سنندج بوده است.


ذخایر کافی خون برای مصدومان احتمالی حادثه آتش سوزی وجود دارد

مدیرکل انتقال خون کردستان اعلام کرد: ذخایر کافی از انواع فرآورده‌ها و گروه‌های خون برای تامین خون مورد نیاز حادثه اسفناک آتش سوزی اتوبوس در سنندج وجود دارد.

محمد سعید کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه کردستان، اظهار کرد: در حال حاضر ذخایر خونی استان کردستان جوابگوی نیاز درمانی مصدومانی است که ممکن است نیاز به تزریق خون و فرآورده‌های آن داشته باشند.

وی افزود: نیاز روزمره دیگر مراکز درمانی نیز تامین شده و مشکلی از این حیث وجود ندارد.

کریمیان با بیان اینکه از زمان وقوع حادثه تا کنون تعداد زیادی از شهروندان سنندجی طی تماس‌های مکرر تلفنی پرسشگر این مسئله بوده ‎ اند، عنوان کرد: شهروندان گرامی در صورت تمایل به اهدای خون می‌توانند در روزهای آینده به طور معمول و همچون دیگر ایام به تناوب به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.


برخورد تانکر حمل نفت با یک دستگاه اتوبوس در سنندج

یک تانکر حمل نفت مازود با یک دستگاه اتوبوس مسافربری سنندج- تهران در بلوار دکتر حسینی سنندج برخورد و منجر به آتش سوزی اتوبوس حامل مسافران شد.

منطقه کردستان، این حادثه در بلوار دکتر حسینی سنندج و هنگام خروج اتوبوس از ترمینال مسافربری سنندج روی داده است.

به گفته شاهدان عینی فاجعه بسیار عمیق بوده و چندین خودروی سواری نیز دچار حادثه شده‌اند، همچنین گزارش شده است تجمع گسترده مردم عملیات امداد رسانی را با مشکل مواجه کرده است.

تا کنون آمار دقیقی از جانباختگان این حادثه گزارش نشده است اما آمار غیر رسمی از کشته شدن همه سرنشینان اتوبوس خبر می‌دهد.

لازم به ذکر است؛ طی دو روز گذشته این دومین مورد از آتش سوزی اتوبوس در سنندج بوده است


استاندار کردستان گفت: نقص فنی در ترمز تانکر حامل سوخت، علت وقوع حادثه دلخراش شب گذشته بوده است.

بهمن مرادنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن تسلیت حادثه مرگبار برخورد تانکر حامل سوخت با اتوبوس، اظهار کرد: نقص فنی در ترمز تانکر حامل سوخت باعث این حادثه دلخراش شده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در این حادثه 11 نفر کشته شده اند، افزود: این حادثه پنج نفر مصدوم هم داشته است که حال مصدومان رو به بهبود بوده و سه نفر از آنان ترخیص شده اند.

مرادنیا با اشاره به اعلام شایعه عراقی بودن تانکر حامل سوخت، عنوان کرد: تانکر حامل سوخت ایرانی بوده و متعلق به یکی از استان های همجوار است. تانکر حامل سوخت به دلیل اینکه راه عبوری نداشته است با اتوبوس برخورد کرده و موجب این حادثه دلخراش شده است.

استاندار کردستان یادآور شد: امدادرسانی در این حادثه عالی بوده و آتش نشانان با تمام وجود برای مهارکردن آتش در ساعات اولیه تلاش کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا