خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نگاهی به وضعیت امروز بازار بورس

ایسنا نوشت: ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود ۳۶۸ میلیارد تومان رسید که حدود ۳۹ میلیارد تومان آن مربوط به سه نماد پربازدید بانکی بود. نماگر اصلی بازار هم برخلاف روز گذشته با رشد ۵۵۰ واحدی رو به رو شد.

به گزارش ایسنا، امروز بار دیگر گروه بانکی یک دست سبز رنگ شدند و در سه نماد معاملاتی بانک تجارت، بانک ملت و بانک صادرات، صف‌های خرید را شاهد بودیم؛ ارزش معاملات این سه نماد به بیش از ۳۹ میلیارد تومان رسید که این رقم نسبت به رقم کل معاملات عدد قابل توجهی بود.

در سومین روز معاملاتی بازار سهام در این هفته، ملی صنایع مس ایران، بانک ملت، بانک تجارت و بانک صادرات چهار نمادی بودند که بیش‌ترین تأثیر افزاینده را روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند. معاملات سهام هر یک از شرکت‌های یاد شده به ترتیب ۱۴۰، ۱۲۲، ۸۲ و ۷۳ واحد تأثیر افزایندهبرروی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند، اما در طرف مقابل، توسعه معادن و فلزات، پتروشیمی پارس و صنایع پتروشیمی خلیج فارس هر کدام به ترتیب ۵۷، ۴۹ و ۴۷ واحد تأثیر کاهنده روی نماگرهای بازار سرمایه داشتند.

اما در گروه محصولات شیمیایی بسیاری از سهم‌ها کاهش قیمت را شاهد بودند. نوسانات قیمت این گروه عمدتاً کمتر از دو درصد بود. در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای نیز روند قیمت سهم‌ها کاهشی بود. در گروه فلزات اساسی نیز تعدادی از سهم‌ها کمتر از ۲.۵ درصد رشد پیدا کردند و مابقی با کاهش قیمت روبه‌رو شدند. ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۳۶۷ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات این بازار رقم ۱.۳ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۵۵۰ واحد رشد کرد و به رقم ۱۵۶ هزار و ۷۵۰ واحدی رسید. هم‌چنین شاخص کل هم وزن با ۱۷۷ واحد رشد رقم ۲۹ هزار و ۶۳۸ را تجربه کرد.

در عین حال، شاخص آزاد شناور ۱۱۱۴ واحد افزایش یافت و رقم ۱۷۳ هزار و ۷۳۲ را تجربه کرد. شاخص بازار اول نیز با ۷۱۹ واحد رشد رقم ۱۱۶ هزار و ۶۹۴ را تجربه کرد، اما شاخص بازار دوم ۶۷۸ واحد کاهش یافت و به رقم ۳۰۶ هزار و ۱۸۳ رسید.

آیفکس نیز با ۹.۵ واحد رشد به رقم ۱۹۴۷ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۴۶۰ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات به ۷۱۴ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا