خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«برای برگزاری جشن در اصفهان باید از مراجع و علما مجوز گرفته شود»

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برای برگزاری جشن‌ها باید از علما و مراجع استان اصفهان مجوز گرفته شود، گفت: علما مخالف شادی نیستند، اما شادی باید عقلانی باشد و در جامعه ترویج فساد نکند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت‌الله ابوالحسن مهدوی امروز (چهارشنبه) در اولین جشنواره چادرهای آسمانی و تجلیل از چهره‌های برتر عفاف و حجاب، اظهار کرد: عفاف و حجاب یک حکم تعبدی نیست، بلکه حکمی ارشادی است و حکم ارشادی آن چیزی است که عقل به آن حکم می‌کند. در سوره احزاب نیز به زنان دستور داده می‌شود که چادرهای خود را نزدیک کنند و بلافاصله مصلحت عقلی آن نیز مطرح می‌شود. اگر عفاف و حجاب حکم تعبدی بود باید اکتفا به دستور می‌شد، اما همراه با فرمان الهی مصلحت عقلی نیز بیان می‌شود.

وی گفت: اگر بانوان حجاب خود را رعایت کنند زنان پاک‌دامنی شناخته می‌شوند و مورد آزار و اذیت واقع نمی‌شوند. در مقوله عفاف و حجاب در جامعه ایران قبل از ظهور دین اسلام زنان و مردان ایرانی از نجابت خاص برخوردار بوده و زنان ایرانی پوشش کامل داشته‌اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در پوشش ایران قبل از دین اسلام پارچه تمام قد مانند چادر وجود داشته است، گفت: چادر مخصوص دین اسلام نیست و زنان ایرانی قبل از اسلام  پوشش کامل داشته‌اند و حتی زنان منطقه سیبری نیز از حجاب سخت برخوردار هستند که این نشان از احترام آن‌ها به ارزش‌های اجتماعی است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه دشمن در بحث مبارزه با عفاف و حجاب در جامعه ایران به نفوذ نرم روی آورده است، تصریح کرد: در زمان رضاخان مبارزه با عفاف و حجاب با توسل به زور انجام می‌شد و در آن زمان بانوان در مقابله با این امر مقاومت می‌کردند، اما مبارزه در آن زمان از روی هوشیاری نبود و یک مقابله ظاهری بود. امروز دشمن از نظام اسلامی سیلی محکم خورده است و روز به روز اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان بیشتر می‌شود و دشمن به ضعف خود پی برده است.

مهدوی افزود: در 10 سال گذشته ایالات‌متحده آمریکا با اشکال مختلف مانند وضع تحریم‌های جدید و ایجاد شبکه‌های مجازی می‌خواهد  نظام اسلامی را تضعیف کند. مهم این است که دشمن شکل استفاده از نفوذ نرم را می‌داند و با تأثیر بر ذهن جوانان و دختران ایرانی آهسته چادر را از سر آن‌ها بر می‌دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در پروتکل‌های سازمان سیا نیز دستور به فروپاشی نظام اسلامی داده شده است، خاطرنشان کرد: در یکی از پروتکل‌های این سازمان دستوری مبنی بر مبارزه با عفاف و حجاب آمده است که 8 نکته در آن وجود دارد و دشمن این نکات را امروزه در جامعه ایران در خصوص زنان پیاده کرده است.

برای برگزاری جشن‌ها از علما و مراجع مجوز گرفته شود

مهدوی با اشاره به اینکه بیگانگان هنگامی  که خواستند  نظام اسلامی را در “اندلس” نابود کنند از زنان شروع کردند، تصریح کرد: امروز اسپانیا با سبقه اسلامی یک خاطره  تلخ را  همراه خود دارد و در این کشور به دلیل اینکه مرجعیت دینی با هدایت ولی فقیه وجود نداشت دشمن به راحتی توانست در آن نفوذ کند. اما جامعه اسلامی ایران با هدایت ولی‌فقیه و رهبر فرزانه آن اداره می‌شود و ایشان اجازه نفوذ به بیگانگان را نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه نفوذ از طرق مختلف در جامعه ایران به وجود می‌آید، گفت: وضعیت فرهنگ حجاب هر ساله بدتر می‌شود و مسئولیت مبارزه با نفوذ بخشی از آن بر عهده روحانیون است، اما تمام جامعه در این راه باید کمک کنند. در حوزه علم نیز دانشگاه و حوزه باید با هم وحدت کنند و وظیفه سنگین در این راه دارند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تلاش جامعه اسلامی در جهت حفظ عفاف و حجاب یک تلاش در جهت سر بالایی است و دشمن در جهت از بین بردن عفاف و حجاب در جامعه یک تلاش سر پایینی می‌کند.

مهدوی با بیان اینکه اگر نمادهای عفاف و حجاب در جامعه کمتر شده نشان از این نیست که کار فرهنگی نشده است، گفت: در زمینه عفاف و حجاب کارهای بسیاری انجام شده است و اینکه دین اسلام اجازه گناه در جامعه را نمی‌دهد به دلیل این است که آرامش جامعه باید حفظ شود.

وی با بیان اینکه برای برگزاری جشن‌ها باید از علما و مراجع استان اصفهان مجوز گرفته شود، تصریح کرد: اگر در سطح شهر جشنی بخواهد برگزار شود باید با اجازه علما، دادستانی، اداره ارشاد کل استان اصفهان و نیروی انتظامی باشد. در اجتماع مردم برای تماشای مسابقه فوتبال در کوه صفه صحنه‌های نامناسبی مشاهده شد و در برگزاری این مراسم از هیچ کدام از علما مجوز گرفته نشده است. علما مخالف شادی نیستند، اما شادی باید عقلانی باشد و در جامعه ترویج فساد نکند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پوشش فقط مخصوص بانوان نیست، اظهار کرد: درباره حجاب بانوان، دین اسلام به چند نکته توجه دارد که شامل نپوشیدن لباس‌های چسبان، نداشتن آرایش و رعایت پوشش کامل است و حتی از عطر هم نباید استفاده شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. کاش آیت الله بهشتی بود و کمی اینان را از حرف ها و صحبت های قیم مآبانه و تکلیف مدار صرف و ایراد باید و نباید بر حذر می داشت! گویی مردم را صغیر پنداشته اند و ریزترین مسائل شخصی را برایشان تفهیم می کنند.
    أقای عزیز! تو خودت این امکان صحبت کردن را از صبر مردم به دست أورده ایی! گمان مبر که همیشه مردم با صبر عمل کنند!کمتر مردم را این گونه مورد عتاب و خطاب قرار دهید! خود مردم حداقل ها را رعایت خواهند کرد!
    کاش به نام اسلام طرفدار حق انتخاب بودیم، به نام دین با حضور مناسب اقشار در مجامع ورزشی بودیم و …

  2. البته ایشان خیلی بسیارزیاد محبت کرده وتخفیف قایل شده اند وگرنه علاوه برمراکز فوق باید از ….اداره بهداری وبیمارستانها هم مجوزبگیریم.چون ممکنست درزمان شادی بیمارشده یا سکته کنیم واگرمجوزازاینجا نداشته باشیم پذیرش نمیشویم….ازاداره آبفا هم باید مجوربگیریم چون درزمان شادی باید آب نوشید یا نیاز بقضلی حاجت باشد …ازاداره هواشناسی هم باید مجوزبگیریم ، اگرباران بیاد یا طوفان بشه ماشادیکنان را آب میبرد…ازشهرداری هم لازمه مجوزبگیریم خب اشغالا را کی جمع کنه واسفالت خیابانهم ممکنست دراثرشادیمان خراب بشه . ثبت احوال فراموش نشه اگه کسی گم شد چکارکنه….ثبت اسنادهم همینطور مکان شادی نباید معارض داشته باشه….وهمینطور بروید جلو.آنوقت ازشادی پشیمان شده وبه سنت حسنه گریه وزاری رضایت می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا