خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کامک عبادی کیست؟ | از فعالیت‌های او و آرام حمیدی چه می‌دانیم

کامک عبادی به همراه همسرش، آرام حمیدی، زوج جوان ایرانی هستند که در آزمایشگاه پیشرانش جت (JPL) ناسا مشغول فعالیت هستند. 

خبرگزاری ایسنا در گزارشی که در مرداد ۱۴۰۱ منتشرشده نوشت:

در میان صدها زوج موفقی که در دنیا مشغول فعالیت هستند و در ارتقای علم بشر نقش‌آفرینی می‌کنند، یک زوج جوان ایرانی توانسته‌ با کسب مدارج علمی، پشتکار و همت بالا، پله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری پیموده و حالا در جایی مشغول به کار شوند که شاید آرزوی خیلی از پژوهشگران و نخبگان دنیا باشد.

دکتر “کامک عبادی” به همراه همسرش، مهندس “آرام حمیدی”، زوج جوان ایرانی هستند که در آزمایشگاه پیشرانش جت (JPL) ناسا مشغول فعالیت هستند. 

نگاهی به زندگی نامه زوج ایرانی شاغل در ناسا

“کامک عبادی” مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه بین‌المللی فلوریدا دریافت کرد. وی موفق به اخذ مدرک دکترا خود در رشته اِدراک رباتیک از دانشگاه سانتا کلارا و فوق دکترا در همین رشته از موسسه فناوری کالیفرنیا شد.

در میان سابقه کاری طولانی دکتر عبادی می‌توان به دو سال فعالیت وی به عنوان مهندس خودروهای خودران رنو-نیسان و بیش از ۴ سال فعالیت به عنوان دستیار آموزشی در برنامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشکده مهندسی دانشگاه سانتا کلارا اشاره کرد.

وی تکنسین رباتیک در بخش سیستم‌های ادراک هوایی در آزمایشگاه پیشرانه جت (JPL) ناسا است. تحقیقات دکتر عبادی، در درجه اول بر روی ادراک ربات، محلی‌سازی سه‌بعدی و نقشه‌برداری همزمان برای سیستم‌های مشارکتی چند عاملی در محیط‌های نامساعد که قابلیت استفاده از جی‌پی‌اس (GPS) در آنجا وجود ندارد و محیط‌های تخریب‌شده ادراکی، سازه حرکتی و یادگیری ماشین برای تشخیص اشیا و تقسیم‌بندی معنایی متمرکز است.

تحقیقات فعلی این پژوهشگر ایرانی ناسا، روی نقشه‌برداری مداری با دقت بالا و ناوبری نسبی زمین (TRN) برای فرود هدایت‌شده و فرود دقیق روی ماه در حمایت از برنامه آرتمیس ناسا متمرکز شده است. مأموریت آرتمیس ۱ (Artemis ۱)، کپسول بدون سرنشین اوریون را به سفری تقریبا یک ماهه به مدار ماه خواهد برد.

آرتمیس ۱، یک پرواز آزمایشی بدون خدمه به دور ماه خواهد داشت که به عنوان یک عامل مهم در آزمایش ماموریت‌های انسانی آینده عمل می‌کند. ناسا در حال بررسی سه تاریخ برای پرتاب آرتمیس ۱ است؛ مقامات ناسا طی یک کنفرانس از راه دور با رسانه‌ها، این تاریخ‌ها را ۲۹ اوت، دو سپتامبر و پنج سپتامبر اعلام کردند.

همانطور که از نام این مأموریت پیداست، آرتمیس ۱، نخستین مأموریت برنامه آرتمیس ناسا محسوب می‌شود که هدف از آن، ایجاد حضور پایدار انسان در ماه و اطراف آن تا پایان دهه ۲۰۲۰ است. اگر همه چیز با آرتمیس ۱ خوب پیش برود، مأموریت آرتمیس ۲ در سال ۲۰۲۴، یک کپسول اوریون سرنشین‌دار را به مدار ماه خواهد فرستاد و مأموریت آرتمیس ۳ حدود ۲ سال بعد، فضانوردان را در نزدیکی قطب جنوب ماه پیاده خواهد کرد.

“آرام حمیدی”، همسر دکتر عبادی نیز، دارای مدرک کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه فردوسی مشهد و مدرک کارشناسی ارشد همین رشته در حوزه رباتیک، مکاترونیک و کنترل از دانشگاه سانتا کلارا آمریکا است.

مهندس حمیدی به مدت دو سال به عنوان دستیار تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی شریف مشغول به کار بوده و مدتی نیز مهندس خودروهای خودران در شرکت آمریکایی کروز (Cruise) بوده است. وی درحال حاضر دانشمند داده و یادگیری ماشین و از پژوهشگران آزمایشگاه پیشرانه جت (JPL) ناسا است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا