خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر: تمام مستند «من روحانی هستم» دروغ است

به گزارش انصاف نیوز، متن گفتگوی دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با آرمان در پی می آید:
 یک سال پیش شما در ستاد آقای دکتر روحانی بودید، بفرمائید چه مسئولیتی داشتید؟ چرا دکتر روحانی پیروز شدند؟

من در ستاد دو مسئولیت داشتم، یکی مسئول اتاق فکر آقای دکتر روحانی بودم و دیگر اینکه معاون امور تشکل ها و اصناف و تشکل های مختلف اقتصادی بودم و بیشتر این تیپ کارها را انجام می دادم. به نظر من مردم به چند دلیل به دکتر روحانی رأی دادند،مردم رأی به آرامش دادند، رأی به خاتمه دادن به دعواهای بی جهت دادند، رأی دادند که میانه روی و اعتدال در جامعه جاری شود، رأی دادند به اینکه ما با منطق حقوق خودمان را در دنیا طلب کنیم، رأی دادند به اینکه وضعیت اقتصادی سامان پیدا کند، رأی دادند به اینکه همه باهم یکی شویم یعنی چه کسانی که به آقای روحانی رأی دادند و چه کسانی که با سایر کاندیدها رأی دادند، به آن کسی رأی دادند که وقتی برسر کار آمد رئیس جمهور همه باشد و در داخل وزارتخانه ها و سازمانها و دستگاههای دولتی دنبال این نگردد که تو به کی رأی دادی؟ پس حالا همکار ما هستی و یا نیستی!یعنی رأی دادن جز حقوق شخصی هر فرد است و کسی هم اجازه ندارد محاکمه کند که شما چون به فلانی رأی دادید یا ندادید الآن از این حقوق محروم هستید. به نظر می رسد که آنچه که مردم رأی دادند پیام داخلی و خارجی بسیار خوبی داشت و مردم به ندای مقام معظم رهبری رأی دادند که ایشان در همان ایام رأی را تعبیر کردند بعنوان حق الناس؛این نکته بسیار مهمی بود، مردم آزادانه آمدند و به کسی رأی دادند که تا یک هفته قبل در هیچ یک از تجزیه و تحلیل ها نبود حتی ما مثلاً یک ماه قبل که می گفتیم کسی که به دور دوم راه پیدا می کند آقای دکتر روحانی است ، خیلی ها به ما می خندیدند و می گفتند که شما خیلی خوش خیال هستید ولی بالاخره وقتی که انتخابات آزاد برگزار می شود نتیجه اش ممکن است متفاوت باشد،این انتخابات خیلی پیام داشت
تعریف شما از اعتدال چیست؟ آیا اعتدال محصول مکتب نیاوران است؟

ببینید در خارج وقتی که اسم مکتب می آورند به معنای مکتبی نیست که ما در ایران به عنوان بحث اعتقادی مطرح می کنیم. شما الآن ببینید که چند نظریه پرداز مکتب فرانکفورت را دارند؟ مکتب فرانکفورت یعنی مجموعه ای از نظریاتی که هر جا مطرح می شود می گویند که این نظریه ها متعلق به دانشمندی است که متعلق به مکتب فرانکفورت است. ما در ایران وقتی که اسم مکتب را می آوریم چون که مخاطب ما تعبیر دیگری از مکتب دارد لذا من خیلی به صواب نزدیک نمی دانم که اسم مکتب را به کار ببریم. مکتب ما مکتب اسلام وشیعی است و اگر بخواهیم آن را کمی جزئی تر کنیم آن چیزی هست که امام برای ما به میراث گذاشت و این ماه هم ماه امام است و بعدش هم ادامه آن چیزی که مقام معظم رهبری با رهنمودهایشان کشور را هدایت می کنند و ما این را به این دلیل به امام و مقام معظم رهبری نسبت می دهیم که آنچه که گفتند و می گویند برگرفته از اسلام است. پس من تکلیف این مکتب را روشن بکنم که اگر ما در آن ساختمان ها کار کردیم بالاخره تفکرمان … و امّا مجموعه ای که ما در آنجا با هم کار می کردیم درست است که ما در نوشته ها، سخنرانی ها و کتاب هایمان و در سیاست داخلی و خارجی مان، به یک میانه روی و اعتدال اعتقاد داشتیم و حاصل تمام مباحث و هم فکری ها و تمام آنچه که انجام دادیم و دیدگاه های ما را به هم نزدیک می کرد این بود که ما بالاخره اعتدال را در مسائل اقتصادی ، فرهنگی ، بین المللی ، روابط خارجی با دوستان و دشمنان و رقبا به عنوان یک اصل می توانیم رعایت کنیم و این هم من درآوردی نیست بلکه این برداشت ما از اسلام است، یعنی برداشت امثال ما این است که پیامبر(ص)با همین منش موفق شد،وقتی که ایشان با دشمنان خود مدارا می کرد این نوعی از اعتدال است. وقتی که امیرالمومنین بعد از خوردن ضربت به فرزندانش در رابطه با برخورد با قاتل می کند،این درست همان اعتدال است یعنی تندروی یا کندروی نه. لذا ما اعتدال را هم از اسلام می دانیم فلذا من فکر می کنم که اگر بگوییم مجموعه عظیمی در کشورها هستند که در ساختمان مرکز تحقیقات استراتژیک نیاوران هم نبوده اند ولی به اعتدال اعتقاد دارند و از همه مهمتر اینکه چون ما این شعار را انتخاب کردیم بالاخره مجموعه عظیمی از مردم آمدند و به این رأی دادند.

 آقای دکتر در یک سال گذشته منتقدانی هم داشته اید. شما زمانی همکار آقای روحانی در تیم هسته ای بودید به طور مثال در فیلم من روحانی هستم به گفت و گوهای هسته ای و تیم اول ایشان اشاراتی شد تا چه حد این مستند را نزدیک به واقعیت می دانید؟
کسی که این همه سرمایه گذاری می کند و فیلم تهیه کند و مجانی توزیع کنند حتماً این ها باید از دوستان آقای روحانی باشند البته اگر نیت خیر داشته باشند . اگر نیت دیگری داشته باشند باید دید که چه چیزی پشت این است که یک آرشیو صوتی و تصویری کامل پیدا می کنند، این نمی تواند کار چند دانشجو باشد شما هم می دانید. بالاخره ما در عمرمان از این تیپ کارهای دانشجویی کردیم و الان هم خیلی این کارها را می کنند فلذا قطعاً یک جریان سیاسی باید این را هدایت کند در قابل اینکه چند دانشجو هستند که بتوانند مظلوم نمایی کنند و به اهداف خودشان بیشتر در جامعه نزدیک شوند. پس شما تردید نکنید که جریانی که به این بانک اطلاعاتی عظیم دسترسی داشته نمی توانسته فقط چند تا دانشجو باشد. اگر الان روزنامه شما برود و بگوید که من در فلان موضوع می خواهم فیلم بسازم، صدا و سیما چیزی را در اختیار شما می گذارد و اگر احتمالاً جاهای دیگر هم داشته باشند چنین کاری نمی کنند. پس شما تردید نکنید که یک اغراض سیاسی پشت این قصه هست. کسانی که حامی این فیلم هستند و سازندگان این فیلم هم که با آقای روحانی و دوستان ایشان ارتباط فکری ندارند و همیشه هم این ها در مقابل هم بودند و سایت ها و روزنامه هایی که از این ها دفاع کردند در جاهای دیگر هم منتقد سیاست های دکتر روحانی بودند این که عرض کردم راجع به نیت این کار بود . شما وقتی مستند را نگاه می کنید می بینید که خیلی تلاش شده که مسائل را به نحوی گره بزند که شما بعضی از چیزهایی را که نگاه می کنید واقعیت است اما براساس واقعیت چیزهای مختلفی را به آن اضافه می کند که در نهایت به هدفی که دنبال می کند، برسد.
آقای حسین موسویان در گفت و گو با آرمان گفتند حرف هایش دستکاری شده است، حالا شما چه نظری در باب مستند «من روحانی هستم» دارید؟
این موضوع در رابطه با صحبت های خود دکتر روحانی هم هست، حتی مطالبی که از طرف آقای دکتر روحانی مطرح  می شود ، ببینید خیلی مذاکره و سخنرانی کردیم ، ما اول یک مقدمه می چینیم  صحبت هایی می کنیم و سپس نتیجه گیری می کنیم. اگر کسی مقدمه و نتیجه گیری را حذف کند و فقط بخشی از آن را بگیرید ، آیا این کامل است؟ کاری که آن ها کردند به این صورت است که به طور گزینشی از مطالب چیزهایی را برداشتند و با چیزهای دیگری که از جاهای دیگر برداشتند یک نتیجه گیری کردند. لذا من فکر می کنم که اگر بگوییم این یک کار خبری است یا اینکه روی مخاطب تأثیر گذار است، بله معلوم است که هزینه کرده اند و گروه مشاوره ای و جامعه شناس و روانشناس داشتند و به انواع و اقسام اطلاعات دسترسی داشتند بنابراین این کار را کرده اند، قصد تخریب هم داشته اند. این ها گروهی هستند با تفکراتی که در دوره قبل کارآیی نداشت ،سعی کردند که در این انتخابات با یک رفرمی به نحوی دیگر موفق شوند اما مردم ما فهیم هستند. حالا سعی می کنند کاری کنند که اگر آن موقع موفق نشدند دوباره سرکار بیایند و می خواهند با این کارها دولت آقای روحانی را به عنوان یک دولت ناموفق جلوه دهند. اعتقاد ما بر این است که مردم خودشان بسیار هوشمند هستند و تحت تأثیر این مسائل قرار نمی گیرند. همینطور ما دیدم که بسیاری از رسانه ها و حتی رسانه ملی که می تواند بهتر از این عمل کند. بعید است که مردم تحت تأثیر این گونه جوسازی ها قرار بگیرند لذا من فکر می کنم که با سیاستی که دولت اتخاذ کرده، این ها به دنبال این هستند که دولت را از مسیر کار، تلاش، سازندگی، حل مشکلات و توسعه کشور به سمت دعواهای تبلیغاتی بکشانند. دولت هم تا الآن تلاش کرده که وارد این دعواها نشود. اگر چنین اقداماتی را علیه دولت قبل می کردند چه سروصدایی راه می افتاد؟ دولت اعتدال از کنار این مسائل می گذرد و آن را به قضاوت مردم واگذار کرده است یعنی فکر می کنیم در اینگونه موارد بهترین قاضی خود مردم هستند که از دولتی که خودشان سرکار آورده اند، مراقبت کنند تا آن اقلیتی که 8 سال خواستند کارهایی انجام دهند اما موفق نبودند مردم قضاوت کنند که آیا دولت در طی این 10 ماه در عرضه داخلی و خارجی با همه محدودیت هایی که بوده، چگونه عمل کرده است.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا