خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طنز | برای عبور از بحران، «مدیریت بارداری» کنید

فرزین پورمحبی در یادداشتی طنز در خبرآنلابن نوشت:

«

در راستای ارائه پیشنهادهای مختلف؛ پیشنهاد یک طنزنویس برای شکوفایی اقتصاد

اگر این «سیاه‌نمایی» لعنتی را نگذارند تو کاسه‌امان و لقب فتنه‌گر را فرو نکنند در حلق‌مان؛ باید بگوییم: هم اکنون در ملغمه‌ای از «شرائط حساس کنونی»؛ «روز مبادا»؛ «اوضاع قمر در عقرب» ؛ «وضعیت قاراشمیش و کیشمیشی» و چند چیز دیگر به سر می‌بریم. اگر زبان‌مان لال، یک زلزله هم بزند، جنس‌مان جور جور می‌شود.

معمولا در چنین شرائطی، ملت در فضای مجازی زمین و آسمان را بهم می‌دوزند و هر چه فریاد است بر سر مسئولین بی‌تدبیر و بی‌کفایت‌ می‌کشند و بعد هم، درد و بلای‌ مدیران دائم‌التعظیم ژاپنی را بر سرشان می‌کوبند. به همین خاطر فضای مجازی اصولا مقوله دردسرسازی است. بی‌شک مسئولین ما، بدشانس‌ترین مسئولین جهانند چون در زمانه‌ای اداره کشور را بعهده گرفته‌اند که به جای دود و جارچی، شبکه‌های اجتماعی نقش ارتباطات را بعهده گرفته‌اند. آب که ‌می‌خوری جیک ثانیه بعد می‌روی روی دیوار و کانال و گروه و صفحه، چه رسد به اینکه بخواهی مدام «بخور بخور» بکنی! مطمئنا مدینه فاضله جایی نیست که وفور نعمت است بلکه جایی است که خوردن نعمت‌ها بدون منت و سر وصدا و دردسر است. پس باید به ریشه زد و فضای مجازی را به کل فیلتر کرد و به قطع اینستاگرام و تلگرام اکتفا نکرد. بعد هم می‌شود در سکوت، جانشینی برای سلطان سکه انتخاب کرد! اما مشکل اینجاست که در این مورد؛ موی دماغی بنام فیلترشکن هست که با آمدنش همه پنبه‌ها را رشته کرد.

پس باردیگر باید جریان را ریشه‌یابی کرد و این بار، به شکل اساسی به ریشه اصلی زد. یعنی برق را بعنوان منشا اصلی فتنه، قطع و یا فیلتر کرد! البته قطع که چه عرض کنم؛ باید «بارش» را مدیریت کرد. چطوری؟ اینطوری: برق که نباشد شارژ موبایل‌ها تمام و بار شبکه‌های اجتماعی کج می‌شود! بار کج هم که به منزل نمی‌رسد و اینگونه می‌شود که «بار» مدیریت می‌شود و بحران هم خاک بر سر می‌شود. شاید بگویید قطع برق با هدف فیلتر؛ حکایت «آتش زدن قیصریه برای دستمال» می‌شود اما مهم نیست، چون بار اول نیست که بخاطر یک چیز کوچک، مصیبت های بزرگی وبال گردن‌مان می‌شود!

در پایان، این نکته مهم متذکر می‌شود که: در هنگام مدیریت بار، چون چراغ ها خاموش می‌شوند ممکن است «مدیریت بار» تبدیل به «مدیریت بارداری» شود! (حتی گفته شده: تفاوت فرهنگی از همین جاها شروع شده!) البته در این صورت هم؛ باید خدا را شکر کرد، چون ضمن جبران کاهش جمعیت، می‌توان به این طریق و با یک دو جین بچه، سرها را حالا حالا ها گرم کرد و بازار فضای مجازی را هم یخ کرد! چه بسا مدیریت بارداری مزایایش خیلی بهتر از مدیریت بار هم باشد و برای عبور از بحران، این یکی کارسازتر شود!! چون بلانسبت؛ تا گوساله گاو شود …. همه مشغولش می‌شوند و بحران هم لابلای همین مشغولیت‌ها دست به سر می‌شود!»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا