خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سریع القلم: حکمرانی در ایران تابع افراد است

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: مدیریت در ایران تخصصی نشده و نبود حس همکاری، زمینه دخالت خارجی را فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، محمود سریع القلم در همایش نظریه توسعه ایران افزود: مدیران ما دانش عمیقی در خصوص مسائل اقتصادی جهانی ندارند. برخی در این بین ادعای فروپاشی جهان را دارند در حالیکه دنیا در حال بازی با ارز و دلار و … است.

وی با بیان اینکه تحقیق دقیقی در خصوص توسعه از منظر جهانی حتی قبل از انقلاب اسلامی نیز در کشور انجام نشده، اظهار کرد: توسعه یافتگی از جغرافیای اروپا اغاز شده و در حالیکه اروپا مساله توسعه را حل کرده ما همچنان قبل از مساله و در حال بحث بنیان‌های فکری هستیم. مسائل فلسفی توسعه هنوز در ایران حل نشده و تا زمانیکه این موضوعات روشن نشود، نمی‌توان وارد مرحله اجرایی و سیاست گذاری شد. در ایران به دلیل ابداع اصول، مفاهیمی از جمله آزادی، عدالت، توسعه و روابط خارجی هر هشت سال عوض می‌شود و حکمرانی تابع افراد است.

سریع‌القلم با انتقاد از اینکه هر ساله تعدادی همایش برگزار می‌شود اما خروجی جز اهدای کیف به حضار ندارد، تصریح کرد: اگر مبانی فکری و فلسفی موضوع تبیین و روشن شود، بسیاری از مسائل بدون برگزاری همایش حل و فصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه نگاه ما به بیرون نه اقتصادی، بلکه امنیتی است، خاطرنشان کرد: تبدیل ایران به کشوری فقیر و منزوی با جلوگیری از فروش نفت و کاهش منابع ملی آن، استراتژی دو دهه اخیر امریکا است و درصورت تحقق این رویه، توسعه رخ نخواهد داد. مسیر سیاست خارجی و اقتصاد کشور باید یکی باشد. برای توسعه ایران اختلاف فقط باید در سطح سیاست گذاری‌ها بوده و مسائل فکری و فلسفی برطرف شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا