خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پرونده «غائله قم» در دادسرای روحانیت

یکی از اعضای کمیته حقیقت‌‏یاب مجلس که پیشتر گفته بود «گزارش اتفاقات 22 بهمن 91 شهر قم برای همیشه پرونده لباس شخصی‌ها را می بندد»، می گوید:  از این که این پرونده در قوه قضاییه در چه مرحله ای هست اطلاعی ندارم.
منصور حقیقت پور در گفتگویی با انصاف نیوز درباره ی پرونده ی حمله به سخنرانی علی لاریجانی رییس مجلس در 22 بهمن پارسال در قم، گفت: وظیفه ی ما تهیه ی گزارش بود که آن را تهیه کردیم و در کمسیون امنیت ملی هم تصویب شد در صحن عمومی هم تصویب و قرائت شد، اما ما دستگاه قضایی و مسوول پیگیری نیستیم. به نظر خودم آن گزارش که وظیفه ی ما بود، حرفه ای تهیه شد.
وی پیشتر گفته بود: بیش از 2500 ساعت برای به نتیجه رسیدن این پرونده کار انجام شده است و فکر می کنم این پرونده اجازه می دهد که برای اولین و آخرین بار موضوع لباس شخصی ها بسته شود.
حقیقت پور پس از حمله ی برخی تندروها در فرودگاه مهرآباد به رییس جمهور، گفته بود که خاستگاه حمله کنندگان به حسن روحانی و لاریجانی یکی است.
امروز روزنامه ی شرق نیز نقل قول دو نماینده را منتشر کرده؛ از جمله حقیقت پور گفته: «مستندات به‌دست‌آمده از سوی کمیته نشان داد که همان نیروهایی که در حمله به سفارت انگلیس حضور داشته‌اند، در ماجرای حمله به سخنرانی لاریجانی نیز حاضر شده و اتفاقا پیگیری ما منجر به فاش‌شدن برخی اسامی مشترک و ارایه مستندات به قوه‌قضاییه شد. انتظار می‌رود که هرچه سریع‌تر تکلیف افراد، نهادها و برخی مسوولان دخیل در غایله 22 بهمن قم مشخص شده و افکارعمومی در جریان نتایج پیگیری‌ها قرار گیرند».
با این حال تا امروز خبری از نتیجه ی رسیدگی به پرونده ی حادثه ی قم منتشر نشده است.
حقیقت پور قبل از قرائت گزارش کمیته ی حقیقت یاب در مجلس، تاکید کرده بود که «رسایی در غائله قم نقش داشته است، برخی نمایندگان مجلس در حادثه قم نقش داشتند».
مهدی دواتگری یکی دیگر از نمایندگان مجلس اما خبر داده است: «گزارش هم‌اکنون در دادسرای ویژه روحانیت است و امیدواریم نتایج بررسی‌ها زودتر علنی شود».
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا