خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«ده نکته در بابِ تهمت جاسوسی به عباس امیرانتظام» | حسین دهباشی

حسین دهباشی در یادداشتی تلگرامی با عنوان «ده نکته در بابِ تهمت جاسوسی به عباس امیرانتظام» نوشت:

یک:

نگارنده هم گمانم به قدر سایر دوستان متن فارسی و انگلیسی سفارت آمریکا را خوانده است. و متوجه نشده است کدام سند و مشخصا چه جمله‌ای فرد مذکور را جاسوس می‌کند؟ و احیانا چه اطلاعات محرمانه‌ای به آمریکایی‌ها داده است؟ شما می‌دانید؟

دو:

سطح ومیزان تماس فردمذکور مشخصا با سطح ومیزان تماس شهید آیت‌الله ‎بهشتی با سفارت آمریکا برابری می‌کند. نوع مباحث وگفتگوهایی که در جلسات مطرح می‌شود نیز. ضمن آنکه امیرانتظام از سوی دولت موقت اجازه و ماموریت داشته و شهید بهشتی خیر. خب؟

سه:

سوال پیش نمی‌آید که چرا مدارک مذاکرات فرد مذکور با آب و تاب فراوان و در کوران التهابات ابتدای انقلاب منتشر شده و مدارک مذاکرات مشابه شهید ‎بهشتی تا مدت‌ها پنهان می‌شود؟ گرایش سیاسی افشاگران موجب برخورد گزینشی با افراد و اسناد نبوده؟

چهار:

آیا مهمترین هدف دانشجویان مسلمان خط امام و جناح چپ ابتدای انقلاب (‎اصلاح‌طلبان فعلی) از اشغال سفارت آمریکا، گروگانگیری و انتشار گزینشی مدارک و تهمت جاسوسی به فرد مذکور حذف رقیب (مهندس بازرگان، جبهه ملی و نهضت آزادی) نبود؟

پنج:

مهمترین اقدام نادرست و غیردموکراتیک فرد مذکور، تلاش برای ترغیب دولت موقت به انحلال مجلس خبرگان قانون اساسی در جلوگیری از تصویب اصل ولایت فقیه بود. گرچه از این جهت محکوم نشد اما آیا اتهام جاسوسی به او و محکومیت به سال‌ها زندان، در واقع بهانه و انتقامی به همین خاطر نبود؟

شش:

الان شاید عجیب باشد اما یکی از معیارهای نفرت از افراد در ابتدای انقلاب، ظاهر آن‌ها و مشخصا کراوات بود. تا آنجا که افراد بسیاری چون شهید ‎رجایی نیز پس از مسولیت دولتی کراوات‌شان را بازکرده و البسه کهنه‌شان را پوشیدند. آیا یکی از دلایل اتهامات بی‌مبنای افرادی چون جناب مهندس میرحسین موسوی که به تعبیر خودشان سنجاق کراوات امیرانتظام را چون سوزنی در چشم خود می‌دیدند همین خوش‌لباسی بارز او نبود؟

هفت:

احتیاط مرسوم همه نمایندگی‌های سیاسی (از جمله سفارت‌های فعلی ج.ا) که با مخالفان دولتِ مستقر گفتگو می‌کنند مخفی کردن هویت آن‌ها در نامه‌ها است. مبادا با لو رفتن این مذاکرات از سوی کشور میزبان دچار دردسر شوند. امیرانتظام هم از دهه چهل رابط مخالفان شاه با خارجیان بوده. استفاده از نام مستعار برای او واقعا چه چیزی را ثابت می‌کند؟

هشت:

عمده اشغالگران سفارت آمریکا و افشاکنندگان مدارک و اصلی‌ترین مدعیان مخالف فرد مذکور از جمله آقایان خاتمی، اصغرزاده، میردامادی، تاج‌زاده و… دیگران، اکنون معترف و عذرخواهند که اتهامات‌شان به امیرانتظام کاملا نادرست بوده است. این چیزی را ثابت نمی‌کند؟

نُه:

آیا می‌دانستید که نامبرده هرگز در دادگاهی متعارف و برخوردار از حقوق قانونی از جمله مطالعه اوراق پرونده و داشتن وکیل مدافع و حضور هیات منصفه محاکمه و محکوم نشد؟

ده:

اقبال او آن‌قدر بلند بود که خواست خدا و دست از گور بیرون مانده مهندس مهدی بازرگان کاری کند در دوران حیات‌اش به نوعی اعاده حیثیت شده و خوش‌نامی خود را پس بگیرد. امیرانتظام‌های دیگر اما چه؟»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. با آن كه نسبت به شادروانان اميرانتظام و مهندس بازرگان ارادت دارم، اما دفاع حسين دهباشي فرصت طلبانه و لا يتچسبك است.

    2
    4
  2. سلام
    هر نوع جاسوسی بعد از یک مدتی بی اثر میشه این آدم ها نبایس برای مدت بسیار طولانی حبس باشند با خونواده شون بفرسنشون تو یک شهرستان کوچک زندگی کنند و کمر بند امنیتی نیز براش فراهم کنند یا تو یک پادگان

    1
    6
  3. خدا کند که قيامت و حسب و کتابي در کار نباشد، که اگر باشد، فقط خدا ميداند چه بيگناهاني که گناهکار خوانديمشان و چه گناهکاراني که بيگناه و بلکه مقدس خوانديمشان!!

  4. خدا ایشان را بیامرزد. به نظر من رفتاری که با ایشان شد و آبرو بری ای که انجام شد به نوعی مقابله با مرحوم بازرگان یود.

    7
    1
  5. دکتر بهشتی هم شهید شد ، والا ممکن بود این شتر را در خانه ایشان هم بخوابانند ، احساس تکلیف و تعهد در برخی افراد حد و حصری ندارد !

  6. قطعا دکتربهشتی زنده بود!؟تهمت وافتراهایی بمرانب بیشتری نسبت به مرحوم هاشمی رفسنجانی ومرحوم امیرانتطام درحقش رومی داشتند؟روح شان شاد وگرامی باد/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا