خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کیفرخواست آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا علیه ۱۲ افسر اطلاعاتی روس

آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا در کیفرخواستی مقام‌های روس را به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا متهم کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، ۱۲ افسر اطلاعاتی روس کارزار انتخاباتی «هیلاری کلینتون» نامزد پیشین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و حزب دموکرات را هک کردند و هزاران پیام خصوصی را برای اثرگذاری بر انتخابات سال ۲۰۱۶ در ایالات متحده منتشر کردند. این خبر به نقل از کیفرخواستی مطرح شده که پیش از دیدار تاریخی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در هلسینکی منتشر شده است.

این کیفرخواست بر اتهام‌هایی انگشت می‌گذارد که «رابرت مولر» دادستان ویژه ایالات متحده آمریکا، علیه مقام‌های روس مطرح کرده بود. مقام‌های آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا معتقدند که این دست اقدام‌ها برای کمک به کارزار انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده و شکست کلینتون و حزب دموکرات طراحی و اجرا شده بود. در این کیفرخواست همچنین مقام‌های روس متهم شده‌اند که از شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد شکاف میان رای‌دهندگان آمریکایی استفاده شده است.

در این کیفرخواست ۲۹ صفحه‌ای اشاره شده که چگونه، ماه‌ها پیش از شروع انتخابات ریاست‌جمهوری، روس‌ها توانستند به ایمیل‌های اعضای حزب دموکرات دسترسی یابند و آن را در اختیار ویکی‌لیکس قرار دهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا