خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«آب طرح غدیر تا پایان هفته به جمشیدآباد و اروندکنار می رسد»

استاندار خوزستان با بیان اینکه در بحث آب طرح غدیر برای آبادان به نسبت با مشکلاتی مواجه هستیم، گفت: ما این قول را می دهیم که در روز سه شنبه یا چهارشنبه این هفته با حل مشکلات، آب را به جمشید آباد برسانیم تا از آنجا به سمت اروند کنار پمپاژ شود و مشکلات آب این بخش تا حدودی مرتفع شود.

به گزارش ایسنا، غلامرضا شریعتی شامگاه 23 تیرماه در جلسه ای که پیرامون مشکلات آب اروند کنار در بخشداری اروندکنار برگزار شد، اظهار کرد: مشکل آب یک مساله اساسی و حیاتی است و حل آن نیز جزو تعهدات و وظایف حکومت و دولت است. مردم نسبت به نظام و دولت حقوقی دارند که تامین آب شرب یکی از این حقوق است.

وی با بیان اینکه ایجاد شرایط برای معیشت یکی دیگر از حقوق مردم است، افزود: ما باید حق مردم را در بحث تامین آب شرب ادا کنیم تا مردم از آب شرب با کیفیت بهره مند شوند و شرایط برای معیشت و زندگی مردم فراهم شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: سال گذشته اروندکنار علاوه بر مشکل کیفی آب، مشکل کمی نیز داشت اما با تلاش هایی که انجام گرفت شاهد حل مشکل کمی آب در این بخش بودیم و تقریبا اروندکنار از مشکل کمی آب رها شد.

شریعتی با اشاره به اینکه اروندکنار اکنون مشکل کیفی آب دارد، تصریح کرد: برای حل این مساله در حال حاضر دو کار را در دستور قرار داده ایم تا با اجرای آن ها شاهد بهبود وضع کیفی آب در این بخش باشیم.

وی ادامه داد: خط لوله آب غدیر به سمت جمشید آباد یکی از اقداماتی بود که پس از حدود 10 سال اجرایی و تکمیل شد. این خط امروز به صورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفت و در مرحله تست قرار دارد و روز سه شنبه به صورت رسمی افتتاح خواهد شد تا آب غدیر به ایستگاه جمشید آباد برسد. با توجه به اینکه بخش عمده ای از آب اروند کنار از ایستگاه جمشید آباد تامین می شود، امیدواریم بخشی از مشکلات کیفی آب حل شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در بحث آب طرح غدیر برای آبادان به نسبت با مشکلاتی مواجه هستیم، اظهار کرد: ما این قول را می دهیم که در روز سه شنبه یا چهارشنبه این هفته با حل مشکلات، آب را به جمشید آباد برسانیم تا از آنجا به سمت اروند کنار پمپاژ شود و مشکلات آب این بخش تا حدودی مرتفع شود.

شریعتی ادامه داد: اکنون در مرحله بهره برداری آزمایشی خط دوم طرح غدیر هستیم و در این مرحله باید شیر آلات را طوری تنظیم کنیم تا شرایط برای توزیع صحیح آب مهیا شود. از سهم آبی که از طرح غدیر به آبادان می رسد، بخشی نیز سهمیه ایستگاه جمشید آباد و اروندکنار است که قطعا به آن ها خواهد رسید.

وی گفت: هرچه بیشتر بتوانیم آب غدیر را به آبادان برسانیم، می توانیم برداشت آب از بهمنشیر را برای تامین آب کاهش دهیم. این کار تا زمانی ادامه پیدا خواهد کرد تا آبادان، اروند کنار و چوئبده هیچ برداشتی از بهمنشیر نداشته باشند و همه آب مورد نیاز این مناطق از طریق طرح غدیر تامین شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه 3500 متر مکعب در روز آب شیرین کن برای اروند کنار در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در تاریخ 15مرداد ماه مناقصه ای برای نصب آب شیرین کن اروند کنار برگزار خواهد شد. در آن روز پاکات مناقصه باز خواهند شد و پیمانکاری که انتخاب می شود، آب شیرین کن اروند کنار را نصب خواهد کرد.

شریعتی تصریح کرد: حدود 10 ماه برای نصب این آب شیرین کن به زمان نیاز است تا پس از آن، آب این آب شیرین کن با آب طرح غدیر مخلوط و یک آب با کیفیت در اختیار مردم قرار بگیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا