خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحلیل نیویورک تایمز از شعار «اول آمریکا» ترامپ

«دونالد ترامپ به دنبال ساقط کردن نظم لیبرال بین‌المللی همینطور کنار گذاشتن تعهد به جوامع آزاد و نهادهای آن است.»

به گزارش ایسنا، نیویورک تایمز نوشت: “دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا کل ریاست جمهوری‌اش را تحت‌ شعار “اول آمریکا” صرف از بین بردن ارزش‌ها و فداکاری‌های آمریکایی‌ها کرده است. این روند له کردن ارزش‌ها در طی هفته گذشته به اوج خود رسید وقتی که دیدیم رئیس‌جمهور آمریکا در اجلاس ناتو آلمان را مورد حمله قرار داد و پس از آن ترزا می، نخست وزیر انگلیس را تحقیر کرد؛ احتمالا در قدم بعدی مجددا پیشنهاد می‌دهد که ولادیمیر پوتین دوباره به گروه ۷ برگردد، اگر چه یک ماه پیش در کانادا همزمان با کلید زدن جنگ تجاری  با کانادا، ‌مکزیک و اتحادیه اروپا تقریبا چنین پیشنهادی را مطرح کرد.

این عادلانه است که انتظار داشته باشیم دیگر اعضای ناتو باید بیشتر از تولید خالص ملی خود برای بودجه دفاعی هزینه کنند و این هم منصفانه است که توقع داشته باشیم که آنها تا قبل از سال ۲۰۲۴ به سقف بودجه نظامی دو درصدی برسند اما این عادلانه نیست که آنطور که ترامپ می‌گوید از آنها بخواهیم تا ماه ژانویه به دو درصد رسیده و سپس آن را به چهار درصد افزایش دهند.

بی تردید آنچه که ترامپ به دنبالش است سقوط نظم بین‌المللی لیبرال و همینطور تعهد به جوامع آزاد و نهادهای بین‌المللی تعریف کننده آن یعنی گروه ۷، ناتو، اتحادیه اروپا و سازمان تجارت جهانی است و این رفتار رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر نواقص شخصیتی نیست بلکه نتیجه یک ایدئولوژی عمدی است.”

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا