خرید تور تابستان ایران بوم گردی

میزان تخریب باغات تهران در یک دهه‌ی گذشته

«مهدی افروزمنش»، روزنامه‌نگار اجتماعی، درباره‌ی میزان تخریب باغات تهران در یک دهه‌ی گذشته در توییتر نوشت:

‌۱- در این نوشته سعی می‌کنم تصویر روشنی از میزان تخریب باغات در یک دهه گذشته (۸۸ به بعد) ارائه کنم. بیشتر عامل این تخریب مصوبه شورای شهر دوم درباره برج باغ‌ها بوده که تا اواخر سال ۹۶ هم موضوعیت داشت و طی آن مساحتی به اندازه ۲۹ زمین فوتبال پر درخت از بین رفت.

‌۲- شورای جدید این مصوبه را در اسفند ۹۶ ملغی کرد که به نظرم حتی اگر بعد از این کاری هم نکند، می‌توانیم به این خاطر به نیکی ازشان یاد کنیم.

‌۳- تقریباً ۹۰ درصد این باغات به مجتمع‌های مسکونی و تجاری تبدیل شده‌اند و چند تایی هم مجتمع اداری اما عموماً و برخلاف تصور تخریب‌ها توسط سازمانها، ارگان‌های نظامی و بنگاههای اقتصادی انجام شده است!

‌۴- تمام تلاشم این بوده که تا حد ممکن اسناد و مدارک رو جمع آوری کنم که باید اعتراف کنم ۱۰۰ درصد موفق نشدم اما آنقدری هست که منتشر شود.

‌۵- مهم‌ترین و بزرگترین باغ‌های از میان رفته در این سالها به تعداد ۱۱ عدد در مناطق ۱-۲-۳-۵ و ۶ با مساحت ۲۹۲ هزار و ۳۰۰ متر تبدیل به خانه‌های سازمانی برخی نهادها و دستگاهها ۷ مورد، تالار ۲ مورد و فروشگاه کوروش یک مورد بوده است.

‌۶- در یک فقره باغ ۷۰ هزار متری فرمانفرماییان در منطقه ۲ به مجتمع رفاهی بدل شد، باغ ۱۵ هزار متری موسوم به باغ اناری فروشگاه کوروش شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا