خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کنایه‌ی آذری‌ جهرمی به ادعای «ابر دزدی»

محمدجواد آذری جهرمی درباره ادعای قرار گرفتن سرورهای هاتلگرام وتلگرام در طبقه نهم ساختمان وزارت ارتباطات گفت: شاید نشود دزدی ابرها را ثابت کرد اما عدم وجود سرورهای هاتگرام را در طبقه نهم ساختمان وزارت ارتباطات میدان امام خمینی را می شود ثابت کرد لذا از شما رسانه‌ها می خواهم که امروز دوربین ها را بردارید و از طبقه نهم ساختمان میدان امام خمینی بازدید کنید تا موضوع برای همه روشن شود.

به گزارش ایلنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه امضای تفاهمنامه همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران، درباره ادعایی مبنی براینکه در طبقه نهم ساختمان‌های وزارت ارتباطات سرورهای هاتگرام و تلگرام طلایی نگهداری می‌شود، گفت: درک نمی‌کنم چرا عده‌ای همواره با گفتن حرف‌هایی نادرست برای کشور هزینه درست می‌کنند، البته ما مسئولیم در قبال حتی این حرف‌های ناروا پاسخگو باشیم و شفاف سازی کنیم.

وی افزود: شاید نشود دزدی ابرها را ثابت کرد اما عدم وجود سرورهای هاتگرام را در طبقه نهم ساختمان وزارت ارتباطات میدان امام خمینی را می‌شود ثابت کرد لذا از شما رسانه‌ها می‌خواهم که امروز دوربین‌ها را بردارید و از طبقه نهم ساختمان میدان امام خمینی بازدید کنید تا موضوع برای همه روشن شود.

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات برای رشد پیام رسان‌های داخلی تاکید دارد، درباره اظهار نظر دیگری مبنی بر اینکه وزارت ارتباطات از پیام رسان های بومی حمایت نمی‌کند، تصریح کرد: البته پیام رسان‌های داخلی در این مدت رشد قابل توجهی پیدا کرده‌اند اما نمی‌شود عده‌ای بگویند هر چی خوبی از ماست و هرچه ضعف است از شماست. بد نیست کسی که این اظهارنظر را می‌کند بگوید خودش برای پیام‌رسان‌های بومی چه کاری کرده است.

وزیر جوان کابینه دوازدهم با بیان اینکه مرجع قضاوت در مورد اینکه وزارت ارتباطات در قبال حمایت از پیام رسان‌های بومی به تکالیف و وظایف خود عمل کرده است یا خیر، مرکز و شورای عالی فضای مجازی است، اظهار کرد: مرکز ملی فضای مجازی و شورای عالی فضای مجازی دستورالعمل‌هایی داشتند در این مورد بنابراین مرجع قضاوت و اینکه بر اساس تفاهمنامه موجود از پیام رسانان بومی حمایت شده یا خیر آنها هستند و باید از آنها سوال کنید.

آذری جهرمی همچنین با اشاره به اظهار دیدگاه رسمی وزارت ارتباطات در قبال نسخه‌های غیررسمی تلگرام از دی‌ماه سال گذشته، خاطر نشان کرد: نمی‌دانم چرا عده‌ای با اظهار نظرهایی مبنی بر اینکه اینترنت هاتگرام و تلگرام طلایی را وزارت ارتباطات می‌دهد افکار را منحرف کند. خوب اینترنت همه کشور را وزارت ارتباطات تامین می‌کند بنابراین اگر اصرار به تهمت زدن دارند گزاره خود را دقیق تر بگویند تا ما پیگیری قضایی کنیم.

وی افزود: اگر در مراجع ذیربط تصمیم گرفته شده که دوران گذاری وجود داشته باشد برای رشد پیام رسان‌های داخلی و بعد جایگزین شوند، خوب به آن احترام بگذاریم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا