خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فرمان عفو عمومی رهبر کره شمالی

رسانه دولتی کره شمالی امروز(دوشنبه) گزارش کرد، این کشور قصد دارد ماه آینده میلادی با نزدیک شدن به موعد هفتادمین سالگرد تاسیس حکومت این کشور، یک عفو عمومی برای زندانیان اعلام کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد، این فرمان عفو قرار است شامل کسانی شود که “مرتکب جرم علیه کشور و مردم آن” شده‌اند. مشخص نیست این عفو شامل چه کسانی خواهد شد.

براساس این گزارش این فرمان عفو به مناسبت سالگرد تاسیس حکومت کره شمالی مصادف با 9 سپتامبر صادر شده و زمان اجرای آن از اول اوت خواهد بود.

بر همین اساس دولت و دیگر سازمان‌های مربوطه در کره شمالی قرار است تدابیری را اتخاذ کنند تا زندانیان آزاد شده قادر به بازگشت به زندگی عادی شوند.

خبرگزاری دولتی کره شمالی عنوان کرد: کادر مرکزی مجمع عالی خلق کره شمالی در این زمینه در تاریخ 12 ژوئیه یک حکم را تصویب کرده است.

آخرین باری که کره شمالی یک فرمان عفو عمومی برای زندانیان این کشور اعلام کرد مربوط به سال 2015 و هفتادمین سالگرد آزادی شبه جزیره کره از اشغال حکومت استعماری ژاپن و تاسیس حزب کارگران کره بوده است.

در سال 2012 نیز کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به مناسبت صدمین سالگرد تولد کیم ایل سونگ، پدربزرگ خود و بنیانگذار کره شمالی و هفتادمین سالگرد تولد پدر خودش یعنی کیم جونگ ایل یک فرمان عفو برای زندانیان صادر کردند.

به نظر می‌رسد این فرمان جدید عفو هدفش تقویت اتحاد اجتماعی با استفاده از مناسبت سالگرد تاسیس کره شمالی و افزایش وفاداری مردم به رهبر این کشور همزمان با تغییر وضعیت بعد از مذاکرات رهبران آمریکا و کره شمالی باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا