خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حمیدرضا فولادگر: ندا، گفتمانی جدید از اصلاح طلبی!

به گزارش انصاف نیوز، حمید رضا فولادگر یکی از فعالان سیاسی اصولگرا در گفتگو با سایت «فردا»، تشکل ندا را گفتمانی جدید از جریان اصلاح طلبی عنوان کرد و اظهار نمود: درباره این تشکل تا کارشان را شروع نکنند و مواضع و دیدگاه هایشان را بروز ندهند نمی توان به تفاوت نسل اول اصلاح طلبان و نسل دوم آنها که با عنوان ندا مشهور شده اند پی برد. در حال حاضر آنچه که در ظاهر  مشخص است اینکه گفتمانی جدید از طیف اصلاح طلبی ایجاد شده است و نسل جدید و جوانترشان تصمیم دارند به میدان بیایند. 

وی در ادامه افزود: این اتفاق را باید اتفاق خوب قلمداد کرد که می تواند در فضای سیاسی کشور جذاب باشد. از سوی دیگر باید از ورود هر تشکل سیاسی که در چارچوب نظام فعالیت کند و آنها را بپذیرد استقبال کرد. این اتفاق نشان می دهد که نشاط سیاسی همچنان در جامعه وجود دارد و گروه های سیاسی فعالیت خود را همچنان ادامه می دهند. 

نماینده مردم اصفهان همچنین با تاکید بر نقش موثر احزاب و جریان های سیاسی در حل مشکلات سیاسی کشور نیز گفت: در کشور ما هیچ گاه کسی مدافع تک صدایی نبوده چه در جریان اصلاحات و چه اصولگرا. اگر حوادثی اتفاق افتاد و برخی از گروه ها مواضع غیر اصولی اتخاذ کردند و منجر به تعطیلی یک طیفی شد به این دلیل بود که چارچوب ها زیر پا گذاشته شد و در راستای منافع دشمن حرکت کردند و به نوعی فریب دشمن را خوردند. 

این نماینده مجلستصریح کرد: این اعمال آنها قابل دفاع نیست اما بقیه جریان ها و افرادی که در این راستا حرکت نکردند همچنان به فعالیت های سیاسی خود باید ادامه دهند و هر کسی که برای اصول چارچوب های نظام احترام قائل باشد قطعا ما نیز به عنوان یک اصولگرا از تشکیل و ادامه فعالیت چنین تشکل هایی استقبال خواهیم کرد. 

حمیدرضا فولادگر در ادامه عنوان کرد: گفته شده تشکل ندا مجموعه ای از نسل اول و دوم اصلاح طلبان است که امیدواریم این نسل دوم بتواند هرچه زودتر مجوز فعالیت را نیز بگیرند که به صورت قانونی فعالیت کنند و در با نشاط شدن موثر جامعه سیاسی گام های مثبتی بردارد.

وی همچنین در خصوص فعالیت اصولگرایان و اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: آن چیزی که در حال حاضر مشهود است اینکه تحرکاتی شروع شده اما هنوز زود است که در این باره قضاوت کنند در این مورد هنوز زود است اظهار نظری انجام داد. هنوز صف آرایی هایی که قرار است اتفاق بیفتد رخ نداده و تنها در حد حرف و گفتگو و نشست است. اما تحرکات در هر دو طیف دیده می شود.  

فولادگر اضافه کرد: به نظر می رسد دولت یازدهم هم گفتمان اعتدال را دنبال می کند که البته هنوز نتوانستند که این گفتمان را به درستی تعریف کنند و قواعد این گفتمان را در جامعه مشخص نمایند. اینها نیز می توانند هم به عنوان یک طیف در جریان انتخابات مطرح باشند و به دلیل همپوشانی که با جریان اصلاحات دارند می توانند در راستای گفتمان خود پا به میدان انتخابات مجلس شورای اسلامی بگذارند.  

وی درپایان در خصوص فعالیت های اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس آتی نیز گفت: اصلاح طلبان تلاش شان این است که با مشارکت حداکثری و جمع آوری تمام نیروهای این طیف در انتخابات شرکت کنند حتی به نظر می رسد نسل دوم اصلاح طلبان که با عنوان ندا در حال ظهور پیدا کردن است برای این اقدام بوده است اما باید طیف های ساختار شکن را از خودشان دور کنند و با افرادی به میدان بیایند که چارچوب های نظام را می پذیرند و افرادی که سوابقشان منجر به عدم تایید صلاحیتشان می شود کنار بگذارند با این تفاسیر در کنار  بقیه افراد اصلاح طلب قطعا انتخابات وزین تری خواهیم داشت و گروه ها و جریان های دیگر سیاسی خصوصا اصولگراها به عنوان رقبا از این مسئله استقبال خواهند کرد. 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا