خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک نماینده حامی واردات خودروهای دست‌دوم: کشوری که بنز می‌سازد هم خودروی کارکرده وارد می‌کند

معصومه پاشایی، نماینده مجلس درباره واردات خودروهای کارکرده، اظهار داشت: از آنجایی که در کشورمان عرضه و تقاضا در بازار خودرو با یکدیگر سنخیت ندارد، تاکید مجلس و دولت بر این بود که ما باید این شرایط را کنترل کنیم و یکسری اقدامات انجام دهیم تا این مشکل مرتفع شود.

به گزارش مهر، وی بیان کرد: یکی از اقداماتی که ما می‌توانستیم برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضای در بازار خودرو انجام دهیم، آن بود که لایحه دوفوریتی واردات خودروهای کارکرده را به سرعت بررسی کرده و به تصویب رساندیم. مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز عدم مخالفت خود با این طرح را اعلام کرد و واردات این دست خودروها را مغایر با سیاست‌های کلی ندانست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از افراد می‌گویند چرا لایحه واردات خودروهای کارکرده به تصویب رسید و بهتر بود که فقط خودروهای جدید وارد کشور شود، اما ادله ما آن بود که واردات خودروهای کارکرده ارزبری کمتری دارد، چرا که زمانی که خودرویی برای مثال دو تا سه سال کار می‌کند، قیمت آن کاهش می‌یابد و برای واردات این دست از خودروها باید ارز کمتری داد.

نماینده مرند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از افراد هم نقد می‌کنند و می‌گویند که در شأن مردم ما نیست خودروهای کارکرده وارد کنیم، اما این حرف درست نیست چرا که حتی در کشورهای پیشرفته و کشوری که بنز تولید می‌کند، واردات خودروهای کارکرده انجام می‌شود و مرسوم است.

پاشایی تاکید کرد: ما به دلیل محدودیت‌های ارزی قائل به این مسئله هستیم که باید خودروهای با کیفیتِ کارکرده به کشورمان وارد شود. البته واردات خودروهای کارکرده، واردات خودروهای صفر را منتفی نمی‌کند و این دو هیچ منافاتی با هم ندارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعاً واردات خودروهای کارکرده قیمت کمتری از خودروهای نو دارد، با وجود این واردات این دست خودروها هم بر بازار تأثیر می‌گذارد. هدف ما از تصویب لایحه واردات خودروهای کارکرده آن است که با این کار عطش بازار را از بین ببریم، بازار خودرو را کنترل کرده و از سوداگری خارج کنیم. از سوی دیگر واردات خودروهای کارکرده باعث می‌شود قیمت خودروهای داخلی هم به شدت پایین بیاید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا