خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراف به دستکاری در نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سیستم‌های انتخاباتی در ایالات متحده در نامه‌ای به یک سناتور آمریکایی به دستکاری در نتایج سیستم‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا اعتراف کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت the verge، در حالی که جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا بسیار خبرساز و دردسر آفرین شد و صدای بسیاری از نهادهای امنیتی و اطلاعاتی مربوطه در آمریکا را درآورد، حالا خبر جدیدی در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد شرکت الکشن سیستم (Election Systems & Software) به‌عنوان یکی از بزرگترین طراحان و تولیدکنندگان سیستم‌های انتخاباتی در جهان، با نصب یک نرم‌افزار در سیستم‌های رای‌گیری افشا کرد که برای مدت شش سال در جریان رای‌گیری‌های مختلف همچون انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا دستکاری کرده است.

این نامه که در ماه آوریل سال جاری ۲۰۱۸ میلادی خطاب به ران وایدن – سناتور آمریکایی – نوشته شده است، به افشاگری درباره دستکاری‌هایی که در جریان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا که در سال ۲۰۱۶ میلادی برگزار و دونالد ترامپ در آن پیروز میدان شد، اتفاق افتاده، پرداخته است.

این خبر که بازتاب‌های بسیاری در فضای مجازی داشته است، به نظر می‌رسد می‌تواند تا حد زیادی به سوال بسیاری از نهادهای امنیتی و اطلاعاتی پاسخ دهد و شک و شبهات زیادی را که در خصوص نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ایجاد شده بود، از بین ببرد.

این شرکت یکی از بزرگترین و برترین سازندگان ماشین‌های رای‌گیری در ایالات متحده است که نام و آوازه خوبی را در طول سال‌های فعالیتش برای خود دست و پا کرده است. در سال ۲۰۰۶ میلادی، حداقل ۶۰ درصد از برگه‌های رای در این کشور توسط سیستم‌های شرکت الکشن سیستم (ES&S) جمع‌آوری و تحلیل شده بود.

حالا امکان دسترسی و کنترل از راه دوری که به تازگی افشا شده است، می‌تواند تا حد زیادی تمامی نتایج رای گیری‌های انجام شده نظیر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را زیر سوال ببرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا