خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ وزارت بهداشت به اعتراض دختران شین‌آباد

قائم مقام معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه پروسه‌های درمان دانش‌آموزان شین‌آبادی زمانبر است، گفت: منابع مالی در حال تامین شدن است و سازمان برنامه و بودجه برای این کار کمک می‌کند و از این نظر وزارتخانه معطل منابع مالی نیست.

طیب قدیمی (قائم مقام معاونت درمان وزارت بهداشت) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با وضعیت دانش‌آموزان شین‌آبادی که در روزهای اخیر نیز مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری تجمع کرده و خواهان پیگیری درمان و احقاق حقوق خود هستند، گفت: دانش‌آموزان نیاز به درمان‌های ترمیمی جراحی دارند که وقفه‌ای در آن بوجود نیامده است، برای کمک به درمان سوختگی نیاز به لیزر دارند که تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه علوم پزشکی، وزارتخانه و بیمارستان حضرت فاطمه امضا شده است، در حال حاضر نیز منابع مالی در اختیار آنها قرار گرفته است تا دستگاه‌های لیزر خریداری شود که در جهت کمک به درمان ظاهر آنها است.

او در ادامه گفت: این دانش آموزان به تعدادی پروتز انگشت نیاز داشتند که در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده و در اختیار بیمارستان قرار گرفته است، تیم تخصصی اساتید بیمارستان فاطمه زهرا این کار را انجام می‌دهند و اختلالی در جراحی و کارهای ترمیمی آن بوجود نیامده است، درمان‌های کمکی برای آنها مهیا شده است و نیاز آنها در همین حد است و با توجه به تشخیص تیم تخصصی برای آنها امکانپذیر خواهد شد.

قدیمی تصریح کرد: وکیل دانش آموزان شین آبادی به دنبال بحث‌های خاص خودش است، اما تامین منابع مالی و تهیه لوازم نیاز به زمان حداقل و مشخص دارد، اینگونه نیست که اگر انجام نشود بگوییم کار اوژانسی آنها عقب افتاده است امیدواریم خریداری انجام شود و درمان‌های کمکی که می‌توان برای بعضی از این دانش‌آموزان انجام داد، فراهم شود.

قدیمی تاکید کرد که روند درمان سوختگی در تمام دنیا طولانی است، سوختگی در یک لحظه اتفاق می‌افتد، اما درمان های ترمیمی زمانبر است و اینگونه نیست که در یک مرحله تمام درمان انجام شود.

او در رابطه با طولانی شدن روند درمان دانش آموزان شین‌آبادی گفت: درمان‌های ترمیمی و لیزر زمان‌بر است و این گونه نیست که بگوییم فردی که سوخته در یک مرحله تمام درمان را پشت سر بگذارد، این کار باید مرحله‌ای صورت گیرد تا تشخیص داده شود، اگر نیاز به درمان است ادامه پیدا کند و باید تاثیر عملکردی و ظاهری عارضه به جا مانده از سوختگی ارزیابی شود تا مشخص شود آیا جراحی دیگری نیاز هست یا خیر؟ باید نظر تشخیصی تیم ترمیمی – جراحی مطرح شود.


بیشتر بخوانید: دختران شین‌آباد چه می‌گویند؟


قدیمی گفت: دانش آموزان شین آبادی معاینه شده‌اند، مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و عمل‌های بعدی آنها که قابل پیش بینی است در نظر گرفته شده و برای آن برنامه‌ریزی نیز صورت گرفته است، اما باید این کار با برنامه‌ریزی انجام شود کمک باید علمی و بر اساس مطالعه باشد. پروسه‌های درمان زمان‌بر است منابع مالی در حال تامین شدن است و سازمان برنامه و بودجه برای این کار کمک می‌کند و از این نظر وزارتخانه معطل منابع مالی نیست، اما مراحل جراحی ترمیمی باید بر اساس زمان باشد. تشخیصی که بیمارستان حضرت فاطمه (س) و دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص داده‌اند را پیگیری می‌کنیم تا روند درمان آنها ادامه پیدا کند، آنچه که قابل انجام توسط تیم تخصصی جراحی ترمیمی است و این کار توسط وزارت بهداشت پیگیری می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا