خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«مشهد قطب تولید موسیقی زیرزمینی کشور شده است»

«قطعا مشهد مانند همه شهرهای کشور نیاز به موسیقی فاخر دارد و شکی در آن نیست؛ مسئولان هم این موضوع را تایید می‌کنند. در طی سال‌ها به این نیاز توجه لازم نشده است و اولین خروجی این نوع رفتار این بود که می‌بینیم در این سال‌ها مشهد تبدیل به قطب تولید موسیقی زیرزمینی در سطح کشور شده است.»

این‌ها بخشی از اظهارات سالار مرتضوی است که سرپرستی یک گروه موسیقی را در مشهد بر عهده دارد؛ این گروه موسیقی با نام «بامداد» به تازگی همراه با حسام‌الدین سراج ـ خواننده آواز ایرانی ـ به روی صحنه رفته است.

مرتضوی  در این‌باره به ایسنا گفت: برداشتن قدم اول برای مشهد در راستای روند برگزاری و اجراهای موسیقی ایرانی و فاخر بسیار مهم بود که خوشبختانه انجام شد. پیشنهادهایی هم برای اجرا در دیگر شهرهای خراسان شده که امیدوار هستیم پس از مدتی که گروه استراحت کرد، در شهرهای دیگر هم اجرا داشته باشیم.

او ادامه داد: قطعا مشهد مانند همه شهرهای کشور نیاز به موسیقی فاخر دارد و شکی در آن نیست؛ مسئولان هم این موضوع را تایید می‌کنند. در طی سال‌ها به این نیاز توجه لازم نشده است و اولین خروجی این نوع رفتار این بود که می‌بینیم در این سال‌ها مشهد تبدیل به قطب تولید موسیقی زیرزمینی  در سطح کشور شده است.

سرپرست گروه بامداد مشهد بیان کرد: به دلیل برخی بی‌تدبیری‌ها یک سری اجراها در مشهد و اطراف مشهد برگزار کردند که صرفا منفعت طلبی‌های مالی در آن دیده شده بود و به محتوا و وقاری که یک سالن موسیقی باید داشته باشد، دقت نشد و حاشیه‌هایی ایجاد شد.

مرتضوی اضافه کرد: در واقع برنامه در محیط‌های نامناسب برگزار شد، صرفا به دلیل افزایش صندلی اجراهایی در باشگاه‌های عروسی، مکان‌های نامناسب و سالن‌های ورزشی برگزار شد و موسیقی ابزاری شده بود که تهیه کننده پولی را به جیب بزند؛ اکثرا این تهیه‌کننده‌ها غیر بومی بودند و این بی‌تدبیری‌ها حاشیه‌هایی را ایجاد کرد که این موضوع به چالش اجرا در مشهد دامن زد.

این نوازنده دف همچنین گفت: با مسئولان صحبت شده که صرفا برای شروع و تا وقتی که اعتمادسازی انجام شود، به هنرمندان بومی اعتماد شود چرا که آن‌ها فضای مشهد را بهتر می‌شناسند. در نهایت این اعتماد سازی منجر به این می‌شود که بهترین و فاخرترین اجراهای موسیقی را در سال‌های پیش رو در مشهد داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، کنسرت حسام‌الدین سراج و گروه موسیقی بامداد مشهد به مدت سه شب (۲۸، ۲۹ و ۳۰ تیرماه) در سالن آمفی تئاتر موسسه «همدم» در حال برگزاری است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا