خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چطور شب انتخابات با حجاب و بدحجاب را ردیف می‌کنیم

 رییس‌جمهور با بیان این که دولت به معنای عام اختصاص به دستگاه اجرایی ندارد، گفت: همه‌ی دستگاهها از قوه مقننه و قضاییه، نیروهای مسلح و همه‌ی آنهایی که در نهادهای عمومی غیر دولتی در جهت تحقق مطالبات مردم تلاش می‌کنند، در مجموع کارکنان دولت‌ هستند.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایسنا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جشنواره شهید رجایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی، با ذکر فضایل اخلاقی این دو شهید گفت: ما به شهید رجایی و باهنر و همه شهدای بزرگ دولت اسلامی از روز اول انقلاب تا امروز افتخار می‌کنیم و به روحشان درود می‌فرستیم و از خدا می‌خواهیم که مسیر آنها را ادامه دهیم.

وی با اشاره به این که این جشنواره برای تجلیل از خدمات برگزیدگان دستگاه اجرایی است، افزود:‌ البته این مراسم کاملا نمادین است چون اگر بخواهیم همه برگزیده‌ها را یکجا جمع کنیم فضا و زمان زیادی احتیاج داریم.

روحانی با بیان این که مقصود از دولت تنها هیات دولت یا 20-30 نفری که هفته‌ای چند بار دور هم جمع می شوند و آیین نامه تصویب می‌کنند، نیست. بلکه دولت یعنی همه آنهایی که برای اجرای برنامه‌های دولت و مطالبات و خواست مردم به عنوان کارکنان این نظام تلاش می‌کنند.

روحانی افزود:‌ دولت بدون همراهی قوه قضاییه، قوه مقننه ونیروهای مسلح نمی‌تواند خدمات لازم را به مردم داشته باشد.

رئیس جمهور با تاکید بر این که عدالت را باید برای همه یکسان و برابر ببینیم چرا که ما خادم کل ملت ایرانیم، تاکید کرد: یک بام و دو هوا نمی‌شود. چطور شب انتخابات همه را صدا می‌زنیم و قومیت‌ها را با لباس‌های مختلف و افراد را از این جناح و آن جناح و چادری و با حجاب و بدحجاب را ردیف می‌کنیم؛ حال این موضوع باید هر روز باشد نمی‌شود شب انتخابات کل ملت ایران را دعوت کنیم و انتخابات که تمام شد ببینیم ما هستیم و یک قبیله. این موضوع بر خلاف توصیه‌های امام(ره) و رهبری است. همه را باید یکسان ببینیم و خالصانه خدمت کنیم و عادلانه به همه نگاه کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم تجلیل از دستگاهها، وزارتخانه‌ها و کارمندان نمونه‌ی کشور ،در بیان علت تجلیل از سه وزارت‌خانه‌ی امور خارجه ، بهداشت و درمان و نفت اظهار کرد: اگر در این جلسه از این سه وزارت‌خانه تجلیل شد به معنای آن نبود که بقیه‌ی وزارت‌خانه‌ها ودستگاهها از تلاش و وظیفه‌ی خود چیزی کم گذاشتند همه دستگاهها تلاش و خدمت کردند اما در یک سالی که گذشت ما یک برنامه‌ی ویژه و خاص را بر دوش این وزارت‌خانه به دلیل شرایط کشورمان گذاشتیم.

وی افزود: برای ایجاد آرامش در منطقه و برای این که صدای این ملت رساتر به گوش جهانیان برسد، همچنین به این دلیل که از حقوق مردم در صحنه‌های بین‌المللی بهتر دفاع کنیم و جلوی ظلم‌ها و تجاوزها و تعدی‌هایی که بر این ملت متاسفانه روا شده است را بگیریم رسالت و وظیفه‌ی بس سنگینی را بر دوش سربازان خط مقدم دیپلماسی کشور گذاشتیم.

روحانی با بیان این که این موضوع به دلایل حساسیت شرایط ما روابط ما با دنیا، ظلم‌های ناروایی که بر ما شده بود همچنین تحریم‌های غیر انسانی و غیر قانونی بر ملت ما بوده است، گفت: لازم بود در این میدان افسران و سربازان دیپلماسی کشور شب را از روز نشناسند و کار بزرگ و سنگینی را بر دوش بگیرند.

روحانی خطاب به فعالین در این میدان گفت: به آنها خداقوت ودست مریزاد می‌گویم آنها تا امروز کار بزرگی را انجام داده‌اند و کار بزرگتر و بار بزرگتری را پیش رو دارند. همه باید آنها را کمک و تشویق کنیم و به مدد آنها برخیزیم و از خدا توفیقشان را بخواهیم و بی‌تردید حمایت مردم و هدایت رهبری بهترین توشه‌ای است که آنها را به نقطه مخصوص راهنمایی می‌کند.

رئیس جمهور با تاکید براین که این کار به حول و قوه الهی ادامه خواهد یافت،گفت:‌ ما لحظه‌ای از فرصت و وقت خودمان را در این مسیر تلف نخواهیم کرد و همه توان خود را در این زمینه به کار خواهیم گرفت. البته این موضوع به معنای این نیست که ما از تحریم‌ها ترسیده‌ایم و یا می‌ترسیم. همچنین به این معنا نیست که ما با وجود تحریم‌ها نمی‌توانیم زندگی کنیم که در این مدت هم با وجود همین تحریم‌ها دولت کار خود را در پیش گرفته است. تحریم و ظلم و تجاوز به حقوق یک ملت است و ما باید در مقابل این تجاوز بایستیم و تجاوزگران را سر جای خود بنشانیم و نگذاریم تجاوز نسبت به این کشور و ملت ادامه یابد و یا تکرار شود و این از وظایف ماست.

وی تصریح کرد: جناب آقای دکتر ظریف وزیر امور خارجه همه معاونان و همکارانشان که در این راه کار گسترده‌ای انجام دادند و من به خوبی می‌فهم که کارشان تا چه اندازه سخت است. در این راستا هر جا لازم بوده من شخصا مسئولیت کار را بر عهده گرفتم و اگر لازم بوده که دراین مسیر کمکی انجام دهم مستقیما این کمک را انجام داده‌ام و این بار نیز در حضور ملت ایران عرض می‌کنم که رئیس جمهور به شخصه بار این مسئولیت را بر دوش گرفته است و تا پایان بر دوش خواهد گرفت.

رییس جمهور در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما به لطف حق امیدواریم و می‌دانیم حمایت مردم همواره ادامه می‌یابد و می‌دانیم راهبر دلسوز این انقلاب که تا امروز در کنار این حرکت بوده مستمرا تا رسیدن به هدف نهایی ان‌شاءالله در کنار این حرکت خواهند بود و از حمایت‌های ایشان بهره خواهیم برد.

روحانی در ادامه با مورد توجه قرار دادن انتخاب وزارت بهداشت و درمان به عنوان یکی دیگر از وزارت‌خانه‌های تجلیل شده در این مراسم اظهار کرد: معضل سلامت معضلی بود که ما از روز اول با آن مواجه شدیم در این راستا همه‌ی افراد کم و بیش در طول زندگی خود به نوعی با این موضوع در ارتباط بودند. همه سختی‌هایی که بحث بیماری دارد را با پول گزاف و هزینه‌های گزافی که یک بیماری در کنار خود به همراه دارد را ضمیمه کنید. دراین موقع می‌بینید که گاهی یک نفر مجبور می‌شود همه پس‌انداز زندگی‌اش را برای بیماری صرف کند. گرچه بار معنوی بیماری را یک پزشک با امید دادن ، لبخند ونشاط و روحیه دادن بر زمین می‌گذارد اما به هر حال بار مادی بر دوش دولت بود و دولت این تصمیم را گرفت که در یک بخش بار سنگینی را بر دوش بگیرد. اگر چه باید ضمن این موضوع متوجه بقیه بخش‌ها هم باشد که به آنها فشار فوق‌العاده وارد نشود. از سوی دیگر بحث فقط بودجه و پول و هزینه نیست. نحوه‌ی اداره کردن و خرج کردن هم کار بسیار سختی است و وزارت درمان و بهداشت و آموزش پزشکی الحق این بار را که بار سنگینی بود بر دوش گرفت.

وی افزود: آقای دکتر هاشمی از جمله وزرایی بودند که از ابتدا با اصرار فراوان به دولت آمدند و من 3 مرتبه ایشان را خواستم و در بار سوم نکاتی را به ایشان گفتم که راضی شدند که این بار مسئولیت را بر دوش بگیرند.

روحانی با بیان اینکه تحول سلامت کار بسیار بزرگ و سنگینی بود گفت: الحمدالله ما امروز بار مادی را کاهش داده‌ایم و امیدواریم بتوانیم این راه را تا پایان ادامه دهیم. تا مردم ما یک مقدار خیالشان راحت‌تر باشد. گرچه امروز می‌بینیم که وقتی فردی به بیمارستان می‌رود بارش سبک‌تر شده است. به برخی بیماران موقع تسویه حساب پولی هم برگردانده می‌شودو مردم باورشان نمی‌شود ومی‌گوید اینجا ایران است. و برخی از شدت خوشحالی اشک می‌ریزند و همین لبخندیک نفر و یک بیمار برای ما بس است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: شما نمی‌دانید خدمت به مردم در پیشگاه خداوند چقدر اجر و مقام دارند. بعضی وقتها که آدم از کار زیاد و نقدها‌ی غیر منصفانه و تخریب‌ها خسته می‌شود وقتی بر می‌گردد و به خدا می‌گوید توانستم مشکل یک گروه ، یک نفر و یا یک قشر را حل کنم چقدر این موضوع به انسان روحیه می‌دهد.

وی افزود: ان‌شاءالله خداوند همه خادمین را طوری موفق کند که پایان کار و روز کاریشان یک خوشحالی معنوی داشته باشند و البته خوشحالی معنوی، حقوق و مزایا نیست. این که شما مشکل یک نفر را بیش از وظیفه‌ی اداری‌تان حل کنید شب موقع خواب واقعا سر بر بالین استراحت می‌گذارید و خدا نکند کارمندی کسی را آزار داده باشد یا نعوذبالله از کسی رشوه‌ای گرفته باشد در این صورت چطور می‌تواند سر بر بالین استراحت بگذارد. چنین شخصی سر بر بالین حسرت می‌گذارد و روز قیامت برای کسانی که از وقت و سمتشان درست استفاده نکرده‌اند روز حسرت است.

روحانی در ادامه گفت: ما باید به مردم کمک کنیم و در این بین لازم است یک چیز باورمان شود. باید باورمان شود که این کشور برای ملت ایران است و این پول بیت‌المال نیز از آن ملت ایران است. ما باید باورمان شود که خادم مردمیم و باید خدمت کنیم و تا باورمان نشود نمی‌توانیم به وظیفه‌ی خود عمل کنیم. مهم آن دنیا است که در پیشگاه خداوند و در محضر همه خلایق سربلند باشیم.

وی از وزیر بهداشت، قاضی زاده هاشمی و همه همکاران تشکر کرد.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود به فعالیت‌ها و تلاش‌های وزارت نفت اشاره و اظهار کرد: انرژی معضل دیگر ما بود از یک طرف دنیا فروش نفت ما را تحریم کرده بود که البته هنوز هم در شرایط تحریم هستیم و از طرف دیگر هم ظرفیت‌های تولید ما پایین آمده است. مشکل سوم ما این بود که منابع مشترک ما را دیگران بردند و می‌بردند و ما هم تماشا می‌کردیم. البته به دلایلی چون مشکل مادی، تکنولوژیک و عدم حضور شرکت‌های خارجی این موضوعات وجود داشت که هنوز هم خیلی از این مشکلات سر جای خود باقیست. با وجود تمام این ها لازم بود که کارهایی در این بخش انجام شود. اول این که ما بتوانیم نفتمان را سالم بفروشیم نه این که این نفت را بدهیم به آقایی که آن را بفروشد و پولش را بر دارد و ما هم نفهمیم این پول چه شد. 2 میلیارد و 600 میلیون دلار پول این مردم هم اکنون کجاست وچه شد. البته قوه قضاییه این موضوع را دنبال می‌کند و این آقا زندان است و ما امیدواریم که این پول به بیت‌المال بارگردد.

وی افزود: مهم این بود که ما بتوانیم نفت را بیش از آن کسی که قدرت‌های استکباری بر ما تحمیل کرده بودند بفروشیم. مهم این بود که سالم و حساب شده بفروشیم که البته در این زمینه قدم‌های خوبی برداشته شده و ان‌شاء الله برخی از این قدم‌ها در ماههای آینده شکوفا می‌شود و به ثمر می‌رسد.

وی با مورد توجه قرار دادن موضوع ظرفیت در نفت گفت: حتی اگر تحریم‌ هم وجود نداشته باشد ما باید نفت تولید کنیم و آن را بفروشیم. ضمن این که در منابع مشترک باید سرمایه‌گذاری خوبی انجام می‌دادیم. زمستانی که در سال 92 گذشت هر چقدر سرمای هوا زیاد می‌شد چهره‌ی مهندس زنگنه هم گرفته‌تر می‌شد. ایشان می‌ترسیدند گاز خانه‌های مردم قطع شود. ولی به هر ترتیب ان‌شاء الله امسال و تا اول زمستان روزانه 100 میلیون متر مکعب گاز در تولید اضافه می‌شود. این کار کار بزرگی است و انشاءالله سال بعدی هم 100 میلیون دیگر بر این مقدار اضافه خواهد شد.

ی در ادامه اظهار کرد: کسانی که مسیرشان به چاههای نفت بیفتد می‌بینند که دکل‌ها در چاههای نفتی در حال اضافه شدن هستند و ضمن این که این نکته را باید مورد توجه قرار داد که هم اکنون در موضوع بنزین شاهد هستیم که هوای تهران و شهرهای بزرگ نسبت به قبل تغییرکرده من نمی‌گویم سالم شده؛ کار در محیط زیست کار سنگینی است اما با این وجود قدم‌های بسیار بزرگی برداشته شده است.

روحانی در ادامه سخنان خود با مورد توجه قرار دادن موضوع این جشنواره یعنی تجلیل از کارمندان و مسائل مربوط به آنان اظهار کرد: این موضوع خیلی مهم است که تعداد خدمتی که به مردم ارائه می‌دهیم با تعداد کارمند ما متناسب باشد. به من گزارشی دادند که طی آن اعلام شده خدمتی که امروز در ایران داده می‌شود با یک پنجم این نیرویی که وجود دارد شدنی است و به هر ترتیب آنچه که مسلم است این است که در حال حاضر عدد کارمند ما با خدمت ما نمی‌خواند. گرچه بحث سر مقدار کوچک کردن دولت نیست. خدمت دولت باید با نیاز جامعه ما متناسب باشد و خدمتی هم که به مردم می‌دهیم عادلانه باشد. این که این موضوع که فردی که پای میز من کارمند اداری آمده به کدام جناح تعلق دارد به من کارمند چه ربطی دارد. این که فرد مراجعه کننده در انتخابات به کدام کاندیدا رای داده و این که او برای کدام قومیت است و مذهب و دینش چیست به من کارمند چه ربطی دارد. تمام مردم ایران، شهروندان ایرانی، برای خدماتی که دولت باید به آنها عرضه کند هیچ تفاوتی وجود ندارد و همه یکسان‌اند. شیعه و سنی و مسلمان و ارمنی و یهودی و کرد و ترک و بلوچ و عرب و ترکمن فرقی ندارند. ایرانی، ایرانیست. وقتی می‌خواهد شناسنامه یا جواز ساختمان بگیرد و یا نقل و انتقال انجام دهد و یا شکایتی دارد یا می‌خواهد در بانک حساب باز کند فرقی ندارد. عدالت این است که همه را یکسان و برابر ببینیم و ما خادم کل ملت ایران هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در این موضوع نباید تردید کنیم این که ما حدود 4 میلیون کارمند داریم عدد بالایی است و البته در دولت نیز گزارشی به من ارائه داده شده که تاسف برانگیز است. گفته شد در 8 سال گذشته چیزی حدود 500 هزار نفر استخدام شده‌اند که این موضوع در چارچوب مقررات و قوانین موجود و شرایطی که می‌بایست در نظر گرفته شود نبوده است.

وی همچنین گفت: ما تلاش می‌کنیم تا اگر کسی را که امروز و دیروز به حقوق ملت تخلف و تعدی کرده با محاسبات قانونی به دست عدالت بسپاریم. و در این مساله هم نباید تردید کنیم. اگر امروز کسی تخلف کرده این کار را کنیم و اگر شخصی در دیروز و گذشته تخلف کرده نیز همین کار را انجام دهیم. البته راه حل نهایی دولت الکترونیک و این است که ارتباط مردم با کارمند به حداقل تقلیل پیداکند.

در این راستا لازم است از تخصص‌ها و فناوری‌های مختلف استفاده شود تا رابطه کارمند و دولت را کم کنیم.

همچنین لازم است تا محیط اداری‌ ما سالم باشد و خدمت درست به مردم ارائه دهیم. راه ما باید راه شهید رجایی و باهنر و بالاتر از این راه حکومت مولایمان علی (ع) باشد.

روحانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی‌داشت یاد و نام و خاطره‌ی شهیدان رجایی و باهنر گفت: باید یاد امام (ره) را به عنوان راهبر کاروان بزرگ انقلاب و استقلال و آزادی این سرزمین و همچنین یاد همه‌ی شهیدانی که با ایثارشان انقلاب و نهضت اسلامی به پیروزی رسید گرامی بداریم. شهیدانی که 8 سال از میهن ، کشور و انقلاب و نظام دفاع کردند .

وی همچنین گفت: اگر بگوییم شهید رجایی و باهنر از دولت مردان نمونه‌ی نه تنها دوران انقلاب که تاریخ این سرزمین بوده اند چیزی به اغراق و مبالغه نگفته‌ایم. من قبل از انقلاب بااین عزیزان از نزدیک آشنا بودیم و بعد از انقلاب نیز به دلیل همکاری و مسئولیت‌های مختلف آنها را می‌شناختم و شاهد بودم که خضوع و تواضع و مردم داری و فداکاری‌شان مشهود بود.

وی گفت: رجایی رئیس جمهور رجایی نخست وزیر و رجایی نماینده مجلس با رجایی مبارز تحت شکنجه در زندان تا رجایی به تعبیر امام به عنوان یک دست‌فروش در بازار هیچ تغییر نکرد و رجایی همان رجایی بود که سراسر زندگی‌اش رجا و امید و پاکی و فداکاری برای این مردم بود.

همچین شهید باهنر به عنوان یک اندیشمند ، دانشمند و روحانی مبارز از آن روز که در رژیم گذشته برای آموزش و پرورش این سرزمین تلاش می‌کردم تا روزی که به عنوان عضو جامعه روحانیت مبارز در تهران فعالیت داشت و تا بعد از انقلاب در مجلس و بالاخره در سمت نخست وزیری همواره کارهایش را هنرمندی انجام داد و بی‌هنری در سراسر زندگی این مرد بزرگ دیده نشد. او متواضع، خلاق و خوش بیان و متفکر بود و ما به شهید رجایی‌ها و شهید باهنر ها و همه‌ی شهدای بزرگ این دولت اسلامی از روز اول انقلاب تاکنون افتخار می‌کنیم و به روح بلندشان درود می‌فرستیم و از خدا می‌خواهیم که راه و مسیر آنها را ادامه دهیم و اهداف و آرمان‌های بلند آنها که اهداف و آرمانهای امام و انقلاب بوده است را پاس بداریم.

رئیس جمهور با مورد توجه قرار دادن موضوع جشنواره شهید رجایی به عنوان جشنواره‌ای برای تجلیل از خدمت برگزیدگان در دستگاههای اجرایی اظهار کرد: البته این تجلیل از این برگزیدگان کاملا نمادین است چرا که اگر ما بخواهیم تمام برگزیده‌ها را در یک فضا جمع کنیم این کار به یک فضای وسیع و زمان بلند نیاز دارد.

وی گفت: وقتی ما از دولت صحبت می‌کنیم منظورمان همه کارکنان دولت است . مقصود ما از دولت فقط هیات دولت و یا آن عده‌ای که هفته‌ای چند بار دور یک میز جمع می‌شوند و آیین نامه تصویب می‌کنند و برنامه مورد بررسی قرار می‌دهند وبر کشور نظارت دارند نیست. دولت یعنی همه آنهاییکه برای اجرای برنامه‌های دولت و مطالبات و خواست مردم به عنوان کارکنان این نظام تلاش و خدمت می‌کنند و حتی دولت به معنای عام اختصاصی به دستگاه اجرایی ندارد و همه دستگاهها اعم از قوه مقننه، قضاییه و نیروهای مسلح و همه آنهایی که در نهادهای عمومی غیر دولتی نیز تلاش می‌کنند در مجموع کارکنان دولت هستند.

وی همچنین تاکید کرد:‌ هر کاری که در این کشور انجام می‌شود نه کار رئیس جمهور، نه کار وزرا و نه کار معاونین است. آن کار و خدمت به همه کارکنان دولت تعلق دارند و همه در این راستا دست به دست هم می‌دهند. اگر در کنار دولت قوه مقننه نباشد و قانون لازم در اختیار ما قرار نگیرد و برنامه از سوی آنها تصویب نشود و آنها بودجه‌ی سالانه را تصویب نکنند چگونه ما بتوانیم به این مردم بزرگ و عزیزمان خدمت کنیم.

وی افزود: همچنین اگر دستگاه قضایی در کنار دولت نباشد و عدالت را مستقر نکند و پناهگاه مظلومین و آنها که تظلمی دارند نباشد مگر می‌تواند خدمتی به این مردم ارائه داد. ضمن این که اگر نیروهای مسلح و ایثارگر از مرز و بوم این کشور دفاع نکنند مگر بدون امنیت ملی و اجتماعی می‌توان کاری را در این کشور به سامان رساند و ضمن این که نمی‌توان تلاش همه آنهایی که دراین کشور به نوعی مشغول خدمت و تلاش هستند را نادیده گرفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا