خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حمایت از دولت با خالی کردن آن از بازنشستگان

«مصطفی شفیعی» از مخاطبان انصاف نیوز در پیامی در حمایت از قانون در دست بررسی ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان نوشت:

یادداشتی از آقای نقره کار در سایت دیدم درباره‌ی قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان. لازمه که تشکر کنم از شما. در همین زمینه بسیار جالب است که دولت که من هم مفتخر به حمایت از آن نه از سال ۹۲ که از سال ۸۴ هستم از یک سو هیچ خط قرمزی را بر حضور بازنشستگان در دولت نمی‌پذیرد و از سوی دیگر با بخشنامه‌های گوناگون راه بر حضور جوانان شایسته می‌بندد.

فکر می‌کنم لازم است بیشتر به این موضوع پرداخته شود. یعنی یکی از مهم‌ترین حمایت‌هایی که می‌توان از دولت کرد خالی کردن آن از بازنشستگان است.

این پیام آقای جمشید انصاری [رییس سازمان اداری استخدامی] به یکی از دوستان ماست:

«بعضی دوستان محبت دارند و به دلایل خاص اطلاعات غلط به جوانان منتقل می‌کنند! البته روال کار دولت در مورد طرح‌های نمایندگان مجلس به این صورت است که معاونت پارلمانی پیشنهاد لازم را به دولت در خصوص موافقت و یا مخالفت با طرح ارائه می‌کند و پس از رأی دولت (که معمولاً همان نظر معاونت پارلمانی است) نماینده‌ی دولت جهت دفاع از نظر دولت (که معمولاً دستگاه مرتبط با موضوع است) تعیین و همراه با نظر دولت به رییس مجلس اعلام می‌شود. در مورد این طرح هم دولت به اتفاق آرا مخالف بود و سازمان اداری استخدامی به عنوان سازمان مسوول جهت دفاع از نظر دولت تعیین شد و طبعاً از نظر دولت دفاع می‌کند! حتماً دوستان توقع ندارند نماینده‌ی دولت مخالف نظر دولت صحبت کند. البته نظر کارشناسی من اینست که این قانون که اشتباهاً «قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان» بود عملاً به افزایش حضور باز نشستگان در دولت منجر شد و قبل از تصویب این قانون محدودیت بیشتر بود!»

از ایشان سؤال شده بود که چرا مخالف این طرح هستند؟!

این خبر را هم تسنیم زده مبنی بر مخالفت دولت با طرح منع به کارگیری بازنشستکان در مشاغل دولتی.

این را هم در یکی از کانالها خواندم: «نفت بدنبال هوا کردن یک قانون در مجلس … اگر رایزنی‌های رجال سیاسی نفت نتیجه بخش شود بکارگیری مدیران ارشد نفت پس از پایان بازنشستگی بلامانع خواهد شد».

این را بگذارید در کنار اقدامات بی حاصل دولت در زمینه‌ی استفاده از جوانان؛ مثل طرح دستیاران ستادی. بخشنامه‌های مربوط به آزمون دستیاران ستادی را می‌توانید مشاهده بفرمایید.

من هم جزء پذیرفته شدگان این آزمون هستم که وزارت بهداشت بیش از یک سال است که به انحاء مختلف در روند استخدام من و ۱۶ نفر پذیرفته شده‌ی دیگر کارشکنی می‌کند. وزارتخانه‌های دیگر هم به همین شکل است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا