خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش صادق زیباکلام به «کشتار» فلسطینیان توسط نظامیان اسرائیل

صادق زیباکلام با انتشار یادداشتی نوشت که رفتار اسرائیلی‌ها در مواجهه با تظاهرات و اعتراضات ساکنین نوارغزه با هیچ ملاک و معیار دمکراتیک بین‌المللی قابل توجیه نیست.

متن یادداشت صادق زیباکلام؛ فعال سیاسی اصلاح طلب که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است، به شرح زیر است:

«رفتار اسرائیلی‌ها در مواجهه با تظاهرات و اعتراضات ساکنین نوارغزه در روز جمعه دهم فروردین‌ماه که منجر به کشته شدن 16نفر و مجروح شدن صدها فلسطینی می‌شود با هیچ ملاک و معیار دمکراتیک بین‌المللی قابل توجیه نیست.

مقامات اسرائیلی تظاهرکنندگان فلسطینی را که در کنار مرز، تظاهرات می‌کردند به گلوله می‌بندند. اسرائیلی‌ها دردفاع از عملکردشان، مسئولیت تیراندازی را بر گردن حماس می‌اندازند و ادعا می‌کنند که نیروهای وابسته به حماس  قصد داشته اند از تجمع فلسطینی‌ها در کنار مرز بهره‌برداری کرده و نیروهایشان را به داخل اسرائیل بفرستند. اما این پاسخ مقامات اسرائیل عذر و بهانه‌ای بیش نیست چون بسیاری از کشته و مجروح‌شدگان زن و بچه هستند. نه تنها کشته شده‌ها مسلح نبوده‌اند بلکه در تمام ساعاتی که اعتراضات ادامه داشته حتی یک گلوله هم از داخل نوارغزه به سمت اسرائیلی‌ها شلیک نشده است.

توجیهات اسرائیلی‌ها در شلیک گلوله‌های جنگی به تظاهرکنندگان فلسطینی بیش از آنکه شباهت به رفتار نظام‌های قانون‌گرا و دمکراتیک داشته باشد یادآور برخوردهای رژیم‌های خودکامه جهان سومی با مردمانشان است.

کشتار روز جمعه صرف‌نظر از توجیهات و مدافعات تندروها در قبال کشتار مردم بی‌دفاع، یقینا اسباب سرافکندگی و شرمساری همه اسرائیلی‌های طرفدار آزادی و حقوق‌بشر خواهد شد. در عین حال این گونه برخوردها آب به آسیاب تندروها و خشونت‌طلبان فلسطینی خواهد ریخت و امکان توافق بر سر ایجاد راه‌حل نهایی که ایجاد دو کشور فلسطینی و اسرائیلی در کنار یکدیگر حسب فرمول اولیه مجمع عمومی سازمان ملل است را دشوارتر و پیچیده‌تر خواهد ساخت.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. این شما هستید که از بقای یک رژیم خارجی در خاک فلسطین دفاع می کنید. الان اشک تمساح نریزید حضرت استاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا