خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیسی: مشکل مسکن کاملاً قابل حل است

سیدابراهیم رئیسی، کاندیدای مورد تایید شورای نگهبان گفت: ما معتقدیم مشکل مسکن و اشتغال جوانان کاملاً حل است.

به گزارش تسنیم، رئیسی در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم خراسان شمالی اظهار داشت: خراسان شمالی ترکیبی از مردمان ترک، ترکمن و کرمانج است و زمینه‌های بسیار عالی برای توسعه‌یافتگی دارد، در بخش کشاورزی می‌تواند به عنوان قطب کشاورزی تبدیل شود و با صنایع فعالی مثل پتروشیمی و آلومینا می‌تواند توسعه یابد و شرایطش متفاوت شود.

وی با اشاره به مشکل کمبود آب در برخی از مناطق روستایی خراسان شمالی افزود: ما بحث کمبود آب نداریم بلکه بحث مدیریت آب داریم و اگر آب درست مدیریت شود، نشان می‌دهد گام‌های درستی برداشته‌ایم.

آیت‌الله رئیسی به زمینه ارتباطات استان با کشور ترکمنستان هم اشاره کرد و افزود: با توسعه ارتباط با این کشور، زمینه اقتصادی تجاری با آسیای میانه باید تقویت و خراسان شمالی به یکی از دروازه‌های ارتباط صادراتی کشور تبدیل شود. خراسان شمالی جدیدالتأسیس است و در بخش‌های کشاورزی‌، صنعت و خدمات جا برای پیشرفت بسیاری دارد و هم برای ترکمنستان می‌تواند راه ترانزیت باشد.

وی گفت: استان خراسان شمالی در موضوع کشاورزی رسیدگی جدی می‌خواهد و باید کشاورزان شیوه علمی را پیش بگیرند. کشت گیاهان دارویی در خراسان شمالی یک ظرفیت بزرگ است که میزان درآمد گیاهان دارویی می‌تواند همانند درآمد نفت درآمدزایی و آورده بسیار خوبی داشته باشد و باید این بخش تقویت یابد.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری تعطیل و نیمه‌تعطیل بودن شهرک‌های صنعتی را از موضوعات قابل حل در دولت خود خواند و به مسئله بیکاری جوانان و دغدغه خانواده‌ها در کشور اشاره و اضافه کرد: ما معتقدیم مشکل مسکن و اشتغال جوانان کاملاً حل است و مسئله ازدواج جوانان هم در گروی حل مسئله اشتغال و مسکن و رفع 40 درصد ظرفیت معطل تولیدی کشور خواهد بود که حل خواهد شد.

وی زمین را بالاترین بخش هزینه مسکن ذکر کرد و افزود: در شهرهای بجنورد٬ فاروج، شیروان و راز و جرگلان زمین به‌اندازه کافی هست و اگر دولت زمین‌های اطراف شهرها را آزاد کند و در اختیار مردم بگذارد و تسهیلات خوبی بدهد وضع مسکن‌سازی را به‌مراتب بهتر می‌کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا