خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شورای امنیت ملی عراق درباره‌ی تدام اعتراضات تشکیل جلسه داد

تظاهرکنندگان در استان‌های جنوبی عراق بار دیگر با برگزاری تظاهرات خواهان بهبود وضعیت خدمات‌رسانی و فراهم آوردن فرصت‌های شغلی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، صدها تن از ساکنان استان‌های المثنی و الدیوانیه عراق روز یکشنبه با برگزاری تظاهرات گسترده خواهان بهبود خدمات‌رسانی شده و سیاست احزاب و مقامات را محکوم کردند.

نیروهای امنیتی عراق روز یکشنبه تظاهرات مردم در الدیوانیه را که درحال حرکت به سمت ساختمان شورای استانداری بودند، سرکوب کردند.

نیروهای امنیتی عراق همچنین مانع یورش تظاهرکنندگان به شورای شهر در شمال ناصریه شدند و در شهرستان الرفاعی با تظاهرکنندگان درگیر شدند.

از سوی دیگر حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق “مزدوران” را به تلاش برای بهره‌برداری از تظاهرات عراق متهم کرد.

در مقابل نیز دیده بان آزادی‌های مطبوعاتی در عراق برخی نیروهای امنیتی این کشور را به ارتکاب جنایت‌هایی علیه تظاهرکنندگان از طریق اعمال خشونت علیه آن‌ها متهم کرد.

کمیساریای عالی حقوق بشر عراق نیز روز یکشنبه از کشته شدن ۱۳ تظاهرکننده در اعتراضات این کشور که از دو هفته پیش جریان دارد، خبر داد.

این کمیساریا اعلام کرد که ۷۲۹ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند که ۴۶۰ تن از آن‌ها از نیروهای امنیتی هستند. همچنین ۹۱ ساختمان دولتی و مسکونی و خودرو خسارت دیده‌اند.

به گزارش این کمیساریا، نیروهای امنیتی ۷۵۷ تظاهرکننده را بازداشت کردند که بیشترشان طی دو روز گذشته آزاد شده‌اند.

اعتراضات علیه خدمات‌رسانی نامناسب از بصره آغاز شد و به بقیه استان‌های جنوبی رسید.

دولت عراق برای مهار اعتراضات تصمیماتی اتخاذ کرده که از جمله آن‌ها اختصاص بودجه به استان‌های ذی‌قار و المثنی و بصره و ایجاد برخی شغل‌های دولتی در این استان‌هاست.

در همین راستا، شورای امنیت ملی عراق روز یکشنبه به ریاست حیدر العبادی جلسه‌ای را برای بررسی تحولات اخیر برگزار کرد.

در این نشست درباره عملیات پاکسازی صحرای غرب الانبار از وجود داعش نیز گفت‌وگو شد.

همچنین در این نشست تأکید شد که تظاهرات مسالمت آمیز حق شهروندان است و نیروهای امنیتی نهایت تلاش خود را برای حمایت از تظاهرکنندگان به کار می‌گیرند.

در این نشست درباره موضوع دودی کردن شیشه‌های خودرو و تأثیر آن بر وضعیت امنیتی بحث شد و این شورا تصمیم گرفت که دودی‌کردن شیشه خودروها را به جز در موارد خاص و طبق اصول و قوانین ممنوع کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا