خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دستور روحانی برای اختصاص تسهیلات به بافت پیرامون حرم امام رضا(ع)

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: دولت  روحانی علی‌رغم همه تنگناها و مشکلاتی که این روزها با آن گریبان‌گیر است، به تیم اقتصادی خود دستور داد که تحت هر شرایطی ردیف بودجه‌ای در سال 97 به موضوع نوسازی و به‌سازی بافت پیرامونی حرم مطهر اختصاص یابد و سال‌های آینده نیز اعتباراتی در این حوزه به صورت مستقل دیده شود.

به گزارش ایسنا، محمدرضا حیدری در بیست‌ونهمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که امروز در تالارشهر برگزار شد، با اشاره به پیگیری‌های مدیریت شهری برای نوسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: از اجرای طرح نوسازی این بافت 20 سال گذشته و با رویه کنونی، تکمیل طرح 20 تا 25 سال دیگر به طول خواهد انجامید؛ در سفر اخیر رئیس جمهوری به مشهد گفت‌وگویی با حضور استاندار و شهردار محترم برگزار شد و آقای روحانی قول دادند تا کمک‌های لازم را داشته باشند و بخشی از این طرح از تراز صفر خارج شود.

حیدری ادامه داد: با پیگیری های شهردار این نوید را می‌دهیم که دولت علی‌رغم همه تنگناها و مشکلاتی که این روزها با آن گریبان‌گیر است، به تیم اقتصادی خود دستور دادند که تحت هر شرایطی ردیف بودجه‌ای در سال 97 به موضوع نوسازی و به‌سازی بافت پیرامونی حرم مطهر اختصاص یابد و سال‌های آینده نیز اعتباراتی این حوزه به صورت مستقل دیده شود.

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم با کمک دولت و مجموعه نهادهای تاثیرگذار، زیرساختها و خدمات عمومی که در مناطق اطراف حرم مطهر وجود دارد، شامل خیابان های شعاعی، ره‌باغ‌ها و …، را فراهم آوریم و در اختیار مردم قرار دهیم، سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی سایر نقاط بافت را اصلاح خواهند کرد؛ امیدواریم این اتفاق مبارک در اسرع وقت محقق شود و شاهد تحولی عظیم برای حوزه مدیریت شهری در اطراف حرم مطهر باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد همچنین با اشاره به کلنگ‌زنی 184 واحد مسکونی برای محرومین در منطقه حاشیه شهر، گفت: در این پروژه شهرداری مشهد حقوق خود را اهدا کرده و خیرین مسکن ساز نیز اقدام به ساخت کرده‌اند؛ رویه و سنت خوبی است که دیگر بزرگ‌مالکان شهر می‌توانند به تبعیت از این اقدام خداپسندانه دست به کار شوند و شهرداری نیز آماده همکاری به منظور تسهیل، تسریع و کاهش هزینه‌ها در این زمینه است.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن اقدام اشرار مسلح در به شهادت رساندن 11 پاسدار و بسیجی عضو نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهارکرد: بدون شک این اقدام شرورانه از سوی دلاور مردان سپاه پاسداران بی‌پاسخ نخواهد ماند و باید قدردان تلاش‌ها و جان‌فشانی عزیزانی باشیم که امنیت امروز ما در شهر و کشور مدیون فداکاری‌های آنان است.

وی همچنین با اشاره به تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با تداوم عضویت سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی شورای اسلامی شهر یزد، ادامه داد: این اقدام و نتیجه را به همکاران شورای شهر یزد و مردم شریف این شهر تبریک عرض می‌کنیم.

حیدری با اشاره به تبریک فرارسیدن میلاد امام رضا(ع)، تصریح کرد: همجواری با این امام همام و حضور در جوار مضجع منور ایشان توفیقی الهی‌ است که باید آن را پاس‌داریم. «مرتضی»، «رئوف» و «رضا» از جمله القاب ایشان بوده که نشانگر مشی روادارانه و سلوک اخلاقی امام مهربانی‌هاست. این خلق‌وخو در مواجه با تمامی افراد بوده که این رویکرد نقش به سزایی در پیوستن مخالفان و منتقدان ایشان به جریان تشیع بوده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق آنچه از سیره ایشان برداشت می‌شود دو سوال در ذهن مطرح می‌شود که آیا در شهرمان نمی‌توانیم همین مشی و سلوک را آغاز کنیم و شهر امام رضا را به پایتخت گفت‌وگو و رواداری در برابر تمامی دیدگاه‌ها تبدیل کنیم؟

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: درج نام امام‌رضا(ع) در پیشانی این شهر علاوه بر شکل‌دهی هویت این شهر، بافت اجتماعی شهروندان را نیز باید تحت تاثیر قرار دهد و کم‌ترین میزان خشونت، نزاع و پرخاشگری را شاهد باشیم. مدیران شهر و مدیران عالی در حوزه‌های مختلف اگر این رویه و بخش از سیره امام رضا(ع) را به عنوان محور تعاملات و امور خود قرار دهند، اتفاقات مبارکی در این شهر خواهد افتاد و امیدواریم این مسیر گفت‌وگو و رواداری در شهر به یک رویه جدی تبدیل شود و مسائل شهر در فضایی این چنینی حل شود.

وی بیان کرد: گره‌گشایی از کار مردم و پاسخگویی و شادمان کردن ایشان از دیگر توصیه‌های امام‌رضا(ع) بوده که به عنوان صفات مومنان و پیروان خود یاد می‌کردند؛ این نکته با حوزه مدیریت شهری ارتباط وسیعی دارد و برای چندمین بار از مدیران شهرداری و شهری خواستاریم که در باب پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع، به عنوان امری ضروری، در فرآیندهای پاسخگویی و نظامات گذشته تجدید نظر کنند.

حیدری با اشاره به لزوم حفظ حرمت و تکریم مردم در مراجعه به شهرداری، اظهارکرد: پاسخ‌های ما باید توأم با احترام و به مناسب‌ترین شکل ممکن صورت گیرد؛ تحقق این رویه میزان رضایت‌مندی شهروندان از شهرداری را افزایش می‌دهد.

وی اضافه کرد: در این راستا نیروهای شهرداری و مدیریت شهری باید آموزش‌های لازم را ببینند و توجه داشته باشیم که خدمتگزاری به شهروندان و مردم مسئولیت دینی و اجرایی ماست و در تعامل و گفت‌وگو با مردم باید رضایت ایشان را کسب کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا