خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شکوری‌راد: نگرانیم ترمیم کابینه به صورت گردش به راست صورت بگیرد

دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: این موج نگرانی به ویژه در میان اصلاح طلبان ایجاد شده است که نکند ترمیم کابینه می خواهد به صورت گردش به راست صورت بگیرد.

علی شکوری راد، دبیر کل حزب اتحاد ملت در ارتباط با موضوع ترمیم کابینه دولت دوازدهم بیان‌کرد: طرح موضوع ترمیم کابینه ابتدا توسط خود دولت چند ماه پیش صورت گرفت اما در انجامش تعلل شد.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط اقتصادی پیش رو و با توجه به اینکه تیم اقتصادی از خود کارآمدی نشان نداد، به نظر می رسید خود آقای رئیس جمهور تصمیم گرفته است تغییراتی در دولت صورت بدهد؛ اما خیلی تعلل کرد و کاری که به صورت ابتکاری قرار بود با اراده و خواست آقای رئیس جمهور انجام شود، ‌به مطالبه‌ای از طرف جامعه و نمایندگان مجلس تبدیل شد.

این فعال سیاسی افزود: یعنی دولت با این تعلل خودش را بدهکار کرد در حالی که می توانست با ابتکار عمل، کاری انجام دهد که مورد استقبال و تحسین همه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه ” از تعلل رئیس جمهور در تغییر و ترمیم کابینه برداشت‌های مختلفی می‌شود” بیان کرد: این برداشت وجود دارد که اگر آقای روحانی می خواهد ترمیم هایی انجام دهد که جامعه از آن استقبال کند، چه بسا خیلی زودتر این کار را می‌کرد؛ بنابراین این موج نگرانی به ویژه در میان اصلاح طلبان ایجاد شده است که نکند ترمیم کابینه می خواهد به صورت گردش به راست صورت بگیرد.

شکوری راد همچنین گفت: به نظر می رسد حداقل آقایان سیف و کرباسیان عوض خواهند شد. از آقای شریعتمداری در وزارت خانه صمت هم که در موضوع تخصیص ارز زیر سوال رفت نیز اسم برده می شود. آقایان آخوندی و ربیعی و حتی وزیر علوم را هم بعضی ها نام می برند. در این بین نمی‌دانم چرا نام وزیر علوم مطرح شده است.

وی سپس خاطرنشان کرد: رفتن اعضائی از کابینه که ناتوان بوده‌اند و یا نمی‌توانند شرایط بحران را مدیریت کنند امر مثبتی است اما اینکه چه کسانی جای آنها می‌آیند مهم‌تر است. اگر ترمیم کابینه پیام روشنی نداشته باشد و به این صورت نباشد که مردم احساس کنند یک قدم به جلو برداشته شده است، با توجه به بحران اقتصادی و ریزش حامیان، دولت با بحران جدی رو به رو می شود.

دبیر کل حزب اتحاد ملت گفت: اینکه آقای رئیس جمهور تصمیم گرفته باشد به جناح اصولگرا نزدیک شود و به جناح اصلاح طلب پشت کند را جدی نمی‌دانم اما در عین حال این امر را هم کاملاً منتفی تلقی نمی‌کنم که علت اصلی‌اش بی‌خبری است.

وی با اشاره به دستورات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت حمایت همه نیروها و نهادها از تیم اقتصادی دولت گفت: معنی این حرف این است که مدیریت اقتصاد باید دست دولت باشد و بخش‌های دیگر خارج از دولت با آن هماهنگی کنند. رویکرد حمایتی جدیدی که رهبری نسبت به دولت آقای روحانی نشان دادند، خیلی خوشایند اصولگرایان قرار نگرفت. هرچند در لفظ حمایت کردند اما در محافلشان از این حمایت خوشحال نیستند و بعضا این نارضایتی را هم بروز دادند.

شکوری راد در پایان گفت: در حال حاضر حمایت اصولگرایان از تیم اقتصادی دولت به یک چالش برای آن‌ها تبدیل شده است؛ چرا که نیروهای جناح اصولگرا ریزش زیادی داشتند و عملا در جناح راست شرایط دشواری پیش آمده، بنابراین آن ها برای حفظ نیروهای خود ممکن است کارهایی انجام دهند که در شرایط عادی انجام نمی دهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا