خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تنبل ها بخوانند! | دانشمندان دارویی کشف کردند که به اندازه تمرین سنگین برای بدن مفید است

یورو نیوز نوشت:

دانشمندان از آزمایش داروی جدیدی سخن می‌گویند که به گفته آنها می‌تواند تمام فواید انجام یک جلسه تمرین‌ ورزشی سنگین را برای بدن به دنبال داشته باشد.

گروهی از پژوهشگران در دانشگاه فلوریدا این دارو را بر روی موش‌های آزمایشگاهی امتحان کرده‌اند. این گروه از موش‌ها که اضافه وزن داشتند با این دارو هم بدنی عضلانی‌تر پیدا کردند و هم وزن کم کردند. 

نتیجه تحقیق دانشمندان درباره تاثیر داروی جدید که «اس ال یو، پی پی ۳۳۲» (SLU-PP-332) نام دارد در «نشریه داروسازی و درمان‌های تجربی» منتشر شده است. 

محققان به مدت ۲۸ روز این دارو را بر روی موش‌ها آزمایش کردند. به گفته پژوهشگران موش‌ها بدون تغییر عادات خود با مصرف این دارو کالری بیشتری سوزاندند. بدن این موش‌ها همچنین در این مدت با ذخیره کمتر چربی سوخت و ساز بهتری داشت

به گفته دانشمندان بدن این موش‌ها در مقایسه با گروه کنترل (موش‌هایی که دارو را دریافت نمی‌کردند) تا ۱۰ برابر چربی کمتری ذخیره کرد و ۱۲ درصد بیشتر وزن کم کرد. 

تولید این دارو برای انسان می‌تواند تاثیر مهمی بر روی زندگی مبتلایان به چاقی مفرط، دیابت یا افراد سالمند بگذارد. توده‌های عضلانی بدن انسان با افزایش سن کوچک‌تر می‌شود و تولید این دارو می‌تواند به حفظ سلامت افراد سالمند کمک کند. 

هرچند نتیجه بررسی‌های اولیه امیدوارکننده به نظر می‌رسد اما به گفته دانشمندان پیش از آزمایش این دارو بر روی انسان باید تحقیقات بیشتری به ویژه درباره عوارض جانبی دارو صورت بگیرد. 

انجام مرتب تمرین‌های ورزشی یکی از عوامل تاثیرگذار بر روی سلامت بدن است. حرکات ورزشی همچنین به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و سرطان کمک می‌کند. 

از سوی دیگر انجام مرتب تمرین‌های ورزشی می‌تواند با کاهش خطر ابتلا به افسردگی، استرس و زوال عقل برای سلامت مغز و روان انسان مفید باشد. 

سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند که افراد هر هفته بین دو ساعت و نیم تا پنج ساعت فعالیت بدنی متوسط تا شدید داشته باشند. این در حالی است که بنا به آمارها ۸۰ درصد نوجوانان و ۲۵ درصد بزرگسالان به این اندازه فعالیت بدنی انجام نمی‌دهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا