خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«ریزگردها مهمترین عامل آلودگی هوا در خراسان جنوبی است»

ریزگردها به گفته‌ی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی «مهمترین عامل آلودگی هوا در خراسان جنوبی است.» او گفت: «دستگاه‌های مربوطه باید وظایفی را که در قانون هوای پاک برای آنها مشخص شده است کنترل و اجرا کنند تا بتوانیم هوای پاک را در استان داشته باشیم.»

روزنامه خراسان جنوبی نوشت: «معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای استان افزود: ریزگردها حوزه ماموریت دستگاه‌هایی مانند محیط زیست، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی است که با اجرای طرح‌های مختلف برای کنترل و کاهش آلودکی اقدام می‌کنند.

«ریزگردها مهمترین عامل آلودگی هوا در خراسان جنوبی است»
«ریزگردها مهمترین عامل آلودگی هوا در خراسان جنوبی است»

علیرضا عباس‌زاده گفت: در جلسات کارگروه کاهش آلودگی هوا اقدامات دستگاه‌ها مورد پایش قرار می‌گیرد و تاکید ما بر عملکرد درست دستگاه‌هاست. به گزارش ایرنا معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در زمینه استانداردسازی باید مصرف بهینه انرژی در موتورخانه‌ها مورد توجه قرار گیرد و عملکرد سالانه دستگاه‌ها در این زمینه پایش می‌شود.

وی گفت: اکنون در موج آلودگی ناشی از ریزگردها قرار داریم و مهمترین رویکرد ما در اجرای قانون هوای پاک باید کنترل ریزگردها باشد که برنامه ملی را می‌طلبد. عباس‌زاده افزود: دستگاه‌های متولی باید بدانند که هوای پاک جزو پیوست‌های اصلی کار ماست لذا هر دستگاهی در حوزه وظایف خودش باید ملاحظه قانون هوای پاک را داشته باشد.

او بیان کرد: عملکرد و وظایف تعیین شده برای دستگاه‌های متولی استان در اجرای قانون هوای پاک رصد و ارزیابی می‌شود. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های مربوطه باید وظایفی را که در قانون هوای پاک برای آنها مشخص شده است کنترل و اجرا کنند تا بتوانیم هوای پاک را در استان داشته باشیم.

عباس‌زاده با اشاره به مهمترین بخش‌های درگیر در هوای پاک اظهار کرد: جایگزینی سوخت پاک در سطح استان، معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین، حوزه عملکرد منابع طبیعی درخصوص مقابله با ریزگردها از جمله این موارد است که از موضوعات مهم در زمینه آلودگی هوا به شمار می‌رود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا