خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سکوت شهرام ناظری در برابر مافیای موسیقی

نشست رسانه ای کنسرت شهرام ناظری، در آستانه برگزاری آن در روزهای 18 و 19 همین ماه (شهریور) در تالار وزارت کشور، در حالی در خانه هنرمندان برگزار شد که بیشترین مسایل حول محور حافظ ناظری و لغو کنسرت وی در ایران و انتقادات هوشنگ کامکار از حافظ دور می زد. ناظری می گوید: «در برابر مافیای پنهان موسیقی سکوت کرده ام.»

به گزارش انصاف نیوز به نقل از خبرگزاری میراث فرهنگی، شهرام ناظری در روزهای 18 و 19 شهریورماه سال جاری قطعاتی از آلبوم های پیشین خود همچون آتشی در نیستان را اجرا می کند. قرار است علاوه بر قطعات قدیمی این هنرمند، قطعاتی تازه که هنوز از وی شنیده نشده نیز به اجرا درآید.
 
شهرام ناظری که چندی پیش در مراسم خاکسپاری خانم بهبهانی یکی از قطعات خاطره انگیز دوباره می سازمت وطن را خواند به پیشنهاد برخی از مدیران ارشد خانه موسیقی قرار است در کنسرت جدیدش این قطعه را به یاد خانم بهبهانی و آقای محمدرضا لطفی بخواند. به گفته وی، هنر باید بتواند در بطن خود بازتابی از اجتماعی باشد که از آن بیرون آمده است.
 
شهرام ناظری در نشست امروز خود که در خانه هنرمندان برگزار شد با اشاره به انتقاداتی که هوشنگ کامکار از حافظ ناظری راجع به سمفونی رومی داشت، می گوید: «من وارد این مسایل نمی شوم. 30 سال است که در حوزه هنری به مسایلی از این دست که می تواند آب را برای عده ای سودجو گل آلود کند، دامن نمی زنم.»
 
وی اما ادامه می دهد: «حافظ برای خود شخصیت مستقلی دارد همانطور که آقای کامکار نیز شخصیتی مستقل است و نظرات مختلفی را ارایه می دهد. دو نفر دانشگاهی در مورد یک اثر، نظراتی داشتند که هر دو نیز حق داشتند، آقای کامکار آزادانه انتقاد کرد و حافظ نیز پاسخ انتقادات را داد.»
 
شهرام ناظری با اشاره به زندگی دشوار یک هنرمند و زمان کوتاه زندگی هنری وی، با اشاره به وقفه های طولانی برای انتشار آلبوم خود می گوید: «پروژه های بسیاری را برای انجام دارم از جمله کوروش کبیر و آلبومی که در آن آثار نیما یوشیج را اجرا کرده ام.»
 
وی در خصوص پروژه کبیر و موانعی که ممکن است برای تحقق آن ایجاد شود، می گوید: «نام کوروش کبیر ممکن است برای عده ای کوته فکر مشکلات زیادی را ایجاد کند همانطور که برای شاهنامه نیز این اتفاق افتاد. ولی با اجراهای متعددم در فرانسه و آمریکا، دیوار کوته فکری شکسته شد. امیدوارم در کوروش کبیر نیز این اتفاق بیفتد.»
 
شهرام ناظری با اشاره به مقام های موسیقایی و تسلطی که بر مقام ها دارد به اجراهای متعدد خود که در آن مقام های موسیقی را مدنظر قرار داده می گوید: «در اجراها و آلبوم های بی شماری که دارم، توجه به مقام ها بیش از ردیف بوده است. زیرا به قدمت مقام ها اعتقاد دارم و ردیف اما اتفاقی تازه در موسیقی است که قدمتش به 150 سال می رسد. موسیقی مقامی همیشه برایم اهمیت زیادی داشته و دارد.» وی می افزاید: «نگاه من به موسیقی صرفا ردیفی نبوده و توجه ام به مقام های موسیقی بیش از ردیف است.»
 
شهرام ناظری عملکرد دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مثبت ارزیابی می کند و می افزاید: «فعلا زود است که در این رابطه قضاوتی کنیم.»
 
وی همچنین در مورد اجرای حافظ ناظری می گوید: «در صورت موافقت وزارت امور خارجه و سایر نهادهای فرهنگی در نخستین فرصت ایجاد شده، حافظ کنسرت خود را در ایران برگزار می کند.»
 
شهرام ناظری در مورد کنسرت خود می گوید: «اعضایی که در این کنسرت هستند مانند سابقند و تنها 2 نوازنده به مجموعه اضافه شده است.»
 
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا