خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دایی: بازیکنانم را به زور گرفتند و به تیم امید دادند

سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: وقتی می‌گویند باید دو بازیکن خود را در اختیار تیم امید قرار دهید دیگر اسمش همکاری نیست، بلکه جبر است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم, علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های سایپا و سپیدورد رشت در هفته نخست لیگ برتر, اظهار داشت: یک فصل دیگر شروع می‌شود و هم رسانه‌ها و هم ما درگیری‌های‌مان شروع می‌شود. انشاالله امسال لیگ خوبی داشته باشیم. بازی‌های اول همیشه حساس است و به تیم‌ها در آینده خیلی کمک می‌کند.

وی افزود: ما در این فصل سعی می‌کنیم از بازی‌های ابتدایی لیگ امتیازات را جمع کنیم. در فصل گذشته امتیازات زیادی را در هفته‌های نخست از دست دادیم. خداداد (عزیزی) دوست چند ساله من است و او در این بازی هدایت سپیدرود را برعهده خواهد داشت. برای او آرزوی موفقیت می‌کنم و انشاء‌الله در لیگ برتر توانایی و لیاقت خود را با تیم سپیدرود نشان دهد، اما آرزو می‌کنم خداداد در بازی اول مقابل ما شکست بخورد، چون نتیجه این دیدار برای ما بسیار مهم است. با تمام کمبودهایی که از یارگیری گرفته تا مسائل دیگر داشتیم، اما اردوی پیش فصل خوبی را برگزار کردیم و تا حدودی توانستیم به هماهنگی برسیم. مطمئن باشید رفته رفته بهتر هم خواهیم شد. متأسفانه چند بازیکن را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهیم داشت، اما سعی می‌کنیم بهترین نمایش را داشته باشیم.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در خصوص عملکرد تیمش در نقل و انتقالات یادآور شد: ما جزو تیم‌هایی بودیم که به دلیل مشکلات مالی عملکرد خوبی در نقل و انتقالات نداشتیم. نتوانستیم خیلی از بازیکنانی که مدنظر داشتیم، جذب کنیم و آنها راهی تیم‌های دیگر شدند، اما بازیکنان خوبی را گرفتیم که در کنارمان تمرینات خوبی پشت سر گذاشتند. مطمئنا این بازیکنان در هفته‌های آتی می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند. تیم جوانی داریم و سعی می‌کنیم آنها را به هماهنگی برسانیم، بازیکنان جدیدمان کمی با سایر بازیکنان هماهنگ نیستند، اما مطمئنا هر چقدر جلوتر برویم، شرایط بهتر خواهد شد.

دایی در پاسخ به این پرسش که آیا مشکلات ارزی در کشور روی عملکرد باشگاه سایپا در فصل نقل و انتقالات تاثیر گذاشته یا خیر، گفت: این موضوع برای همه مشکل ایجاد کرده است. متاسفانه شما نگاه کنید دلار سال قبل چند بود الان به چه قیمتی رسیده است. ما دفاع وسط تیم ملی سنگال را می‌خواستیم اما چون او در جام جهانی بازی کرده و در این مسابقات گل هم زد 100 هزار دلار می‌خواست. ما باید یک سوم بودجه باشگاه را به او می‌دادیم. قطعا نوسانات ارزی در فوتبال ما هم تاثیر گذاشته است. ما امسال هم مانند سال گذشته فقط یک بازیکن خارجی داریم که آن هم از فصل گذشته حفظ کرده‌ایم.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر وضعیت تنظیم قرارداد کارلوس کی‌روش و اینکه آیا به نظرش بهتر است قرارداد این مربی تمدید شود یا خیر گفت: من اصلا به این مسائل فکر نکرده‌ام اما می‌دانم در زمان محدودی که ما تا جام‌ ملت‌های آسیا داریم تنها کسی که می‌تواند کنار تیم باشد کی‌روش است. با توجه به اینکه او استخوان‌بندی تیم و بازیکنان را می‌شناسد به نظرم شایسته‌ترین فردی است که می‌تواند هدایت تیم ملی را برعهده داشته باشد.

دایی در واکنش به اردوی تیم المپیک ایران در کشور عراق و اینکه باشگاه‌ها موظف هستند با این تیم همکاری کنند گفت: برای بازی دوستانه تیم امید در عراق بازیکنان من را به زور گرفته‌اند من الان هافبک دفاعی برای بازی فردا مقابل سپیدرود ندارم. سلطانی‌مهر بازیکن من که با او تمرین کرده‌ام الان با تیم امید به عراق رفته است. می‌گویند هیئت رئیسه قانونی تصویب کرده که اگر بازیکن را به تیم امید ندهیم آن را محروم می‌کنند کجای دنیا چنین قانونی است؟ من با بازیکن تمرین می‌کنم تا از او استفاده کنم. الان هافبک دفاعی ندارم این همکاری نیست جبر است وقتی می‌گویند باید دو بازیکن خود را در اختیار تیم امید قرار دهید اسمش همکاری نیست، جبر است.

وی در واکنش به این موضوع که باشگاه نساجی و تراکتورسازی تبریز بازیکنی در اختیار تیم امید قرار نداده‌اند، تصریح کرد: به ما گفته‌اند فدراسیون فوتبال اعلام کرده اگر بازیکن را ندهید محروم می‌شوید. مگر زور است؟ من روی بازیکنم سرمایه‌گذاری کرده‌ام که در این مسابقه استفاده کنم. این همه زمان بوده تیم امید بازی دوستانه انجام دهد اما دقیقا دیدار تدارکاتی خود را زمانی برگزار می‌کند که هفته اول لیگ در جریان است. تیم امید باید برنامه‌ریزی خود را با سازمان لیگ هماهنگ کند. چرا در این مدتی که لیگ تعطیل بود آنها بازی دوستانه انجام ندادند؟ آیا این منطقی است؟ مخصوصا برای تیم من که همه بازیکنان آن جوان هستند.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در رابطه با انتقال مهدی ترابی به باشگاه پرسپولیس و اینکه همواره او اعلام کرده بود ترابی باید به یک باشگاه اروپایی منتقل شود ، تاکید کرد: ما بازیکن را به زور نگه نمی‌داریم. من خیلی دوست داشتم ترابی در اروپا بازی کند اما شرایط به نحوی شد که این بازیکن به پرسپولیس منتقل شده برای او آرزوی موفقیت می‌کنم ما اصلا دوست نداشتیم ترابی را از دست بدهیم اما کسی را هم به زور نگه نمی‌داریم. مطمئنا با بازیکنانی که جذب کرده‌ایم انشاءالله در نیم‌فصل دوم جای خالی این بازیکنان را پر می‌کنیم. هر چند این کار خیلی سخت است.

دایی در پایان درخصوص لژیونر شدن تعدادی از بازیکنان تیم ملی بعد از جام جهانی و اینکه گفته می‌شود علیرضا جهانبخش به زودی به باشگاه برایتون انگلیس خواهد پیوست، گفت: مطمئنا جام جهانی ویترینی است که بازیکنان را نشان می‌دهد. برای خیلی از بازیکنان این اتفاق رخ می‌دهد اما اگر جهانبخش به برایتون برود به خاطر درخشش در لیگ هلند بوده نه در جام جهانی. این بازیکن یک فصل بسیار خوب را در لیگ هلند داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا