خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اختلاف نظر دو قاضی در یک پرونده

ختلاف نظر دو قاضی در یک پرونده جنایی باعث شد صدور حکم متهم پرونده تا اعلام نظر قاضی سوم به تعویق بیفتد.

روزنامه ایران نوشت: «حکم قصاص مرد میانسال که در یک درگیری خانوادگی خواهرش را به قتل رسانده بود، از سوی قضات شعبه ۲۴ دیوانعالی مورد تأیید قرار نگرفت و متهم میانسال بار دیگر در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

رسیدگی به این پرونده از شامگاه بیست و نهم اردیبهشت سال ۹۵ به‌دنبال قتل زن ۶۵ ساله‌ای در محدوده سعاد‌ت‌آباد شروع شد. دقایقی بعد مأموران کلانتری در محل جنایت حضور یافتند و با اعلام موضوع به محسن مدیرروستا، بازپرس ویژه قتل پایتخت نیز در صحنه وقوع جرم حاضر  و در تحقیقات اولیه وی مشخص شد این زن توسط برادر شصت ساله‌اش به قتل رسیده است.

تحقیقات از برادر مقتول که در صحنه قتل حضور داشت آغاز شد. وی در اظهاراتش به بازپرس گفت: پدر و مادرم فوت کرده‌اند، یکی از برادرانم در امریکا زندگی می‌کند و از محل زندگی خواهر دیگرم خبر ندارم، من و خواهرم مالک و ساکن این ساختمان سه طبقه هستیم؛ روز گذشته به علت بیماری که داشتم به بیمارستان رفتم و ساعت ۲ صبح به خانه برگشتم. وقتی وارد راهرو طبقه اول شدم، خواهرم را دیدم که با سنگی در دست مقابلم ایستاده بود. با حالت خشم به من گفت: تو دنبال خوشگذرانی هستی و همه مسئولیت این خانه و زندگی به دوش من افتاده است. بعد هم با سنگ به طرفم حمله کرد و ضربه‌ای به دستم زد. من هم عصبانی شدم. او را بلند کردم و به زمین کوبیدم، بعد به خانه‌ام رفتم و تا ساعت ۳ بعد از ظهر خوابیدم. زمانی که از خواب بلند شدم تصمیم گرفتم برای خرید از خانه خارج شوم اما وقتی از پله‌ها پایین آمدم خواهرم را به همان شکل غرق در خون دیدم و فهمیدم که از دیشب آنجا افتاده است. خیلی ترسیدم چند ساعتی گیج بودم، حدود ساعت ۹ شب تصمیم گرفتم با اورژانس و پلیس تماس بگیرم.

برادر مقتول در اظهاراتش از اختلاف شدید با خواهرش پرده برداشت و گفت از حدود یک سال پیش که مادرم فوت کرد به خانه خواهرم نرفتم. همچنین خواهر مقتول روی تابلوی اعلانات ساختمان مطلبی نوشته و خطاب به برادرش گفته بود که پول آب و برق مصرفی خودش را بپردازد. پس از اعتراف برادر مقتول به قتل خواهرش، وی بازداشت و در نخستین محاکمه در دادگاه کیفری به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم شد.

اما این حکم از سوی قضات شعبه ۲۴ دیوانعالی به خاطر نقص در پرونده پذیرفته نشد. این متهم سالخورده بار دیگر صبح دیروز در شعبه چهارم به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور قاضی واعظی پای میز محاکمه ایستاد. در آغاز جلسه رسیدگی، برادر دیگر مقتول حاضر به گذشت از جرم برادرش شد اما خواهرشان کماکان خواهان قصاص برادر شد. سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: من آن شب از حرف‌های خواهرم عصبانی شدم و او را زدم اما قصد کشتن خواهرم را نداشتم.

سپس قضات دقایقی وارد شور شدند و با توجه به اختلاف نظر در صدور رأی قرار بر تعیین  قاضی سوم شد؛ چرا که قاضی عبداللهی خواستار حکم قصاص برای متهم بود اما قاضی واعظی حکم بر شبه عمد بودن این قتل را مطرح کرد. بنابراین صدور حکم متهم پرونده تا اعلام نظر قاضی سوم به تعویق افتاد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا