خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سه پایه‌ی گذر از چالش تحریم‌های پیش رو | علی عبدالعلی‌زاده

علی عبدالعلی‌زاده در یادداشتی تلگرامی نوشت:

«سه پايه اساسى در گذر از چالش تحريم هاى پيش رو نقش اصلى دارند: حكومت، مردم، رسانه.

١- نقش حكومت مهم تر و دو گانه است. از يك سوى با محيط خارجى روبرو است و بايد از شكل گيرى اتحاد جهانى يا منطقه اى عليه ايران جلوگيرى و با ديپلماسى كارآمد و عقلانى از شدت مخالفت كشورهاى منطقه بويژه همسايگان كاسته و بسوى دوستي با آنان پيش برود و از چالشى كه بين آمريكا و اروپا و روسيه و چين بر سر تعرفه هاى بازرگانى پيش آمده بهره بردارى و اين چالش را به جبهه بندى در باره برجام هدايت كند. از ديگر سو حكومت بايد در ميان ايرانيان همبستگى را بيشتر و با دست برداشتن از تفرقه هاى خود ساخته بسوى همبستگى ملى حركت كند و جا دارد در اين راستا به عفو عمومى و فراخوان همه براى دفاع از ايران برنامه ريزى كنند.

روشن است در اين روزهاى حساس بايد حكومت روش گفتار خود را تغيير و از يكسويه سخن گفتن به گفتگو با مردم روى آورد و با گفتن واقعيت ها مردم را بيشتر در جريان روزهاى دشوار پيش رو قرار دهد. گفتن همه چيز رو براه است يا نگران نان و آب و دارو نباشيد دروغى بيش نيست و هم چنان فاصله حكومت و مردم را بيشتر ميكند. از همه ابزارها براى شنيدن صداى مردم و دريافت پيشنهاد از مردم بهره گيرى كند.

٢- مردم هم بايد خود را براى گذر از روزهاى سخت و نگران كننده و سرنوشت ساز پيش رو آماده كنند. هوشيارى مردم و شناخت بيشتر چالش پيش رو و كنار گذاشتن اختلافات سطحى كه در گذشته به دلائل گوناگون در جامعه پديد آمده و همبستگى براى نگهداشت مام وطن كار نخست و ضرورى است. بايد بدانيم كه اين روزها به تدبير و خرد بيشتر از احساس و كينه جويى نيازمنديم. هيچ كس و كشور ديگرى به فكر منافع ملت ايران نيست. هيچ رسانه و تلويزيون و راديوى بيگانه در راه خدا براى ما دلسوزى و واقع گويى نميكند همه بدنبال سرنگونى ايران هستند ( نه سرنگونى حكومت ايران بلكه سرنگونى ايران، يا تجزيه و يا حكومتى دست نشانده ) و اين مردم ايران هستند كه تاوان شكست را خواهند داد نه ديگران.

٣- رسانه : مفصل پيوند مردم و حكومت رسانه ها هستند. در اين ميان نقش رسانه ملى مهمتر است. رهبرى بايد با درك اين نقش چاره اى براى هدايت رسانه ملى بكنند. با روند موجود در رسانه ملى نميتوان به همبستگى بزرگ حكومت و مردم رسيد.

رسانه بايد با بسيج همه امكانات آگاهى حكومت و مردم را بالا برده و افشاگر توطئه هاى جناح آمريكائى و وطن فروشان عليه كشور باشد. منافع ملى را شكافته و آگاهى مردم را افزايش دهد. گذر از روزهاى سخت با مردم دانا و روشن ممكن است نه با …..

رسانه بايد بلندگوى مردم باشد و صدا و سخن دلسوزان كشور را به گوش حاكمان برساند.

در روزهاى آينده به يارى خدا در اين باره بيشتر خواهم نوشت.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا