خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آتیه از واقعیت‌ها تا حاشیه‌ها

/ادعاهای رییس بیمارستان آتیه در گفت‌وگو با انصاف‌نیوز/

انصاف نیوز سال گذشته گزارشی مبنی بر فرار مالیاتی بیمارستان آتیه نوشت که با انتقاد از طرف رییس این بیمارستان رو به رو شد، خلیل علیزاده، رییس بیمارستان آتیه، با حضور در دفتر انصاف نیوز به این موضوع و دیگر انتقاداتی که از بیمارستان آتیه می‎شود پاسخ داد. عملکرد بیمارستان آتیه در چند وقت اخیر مورد انتقادهای زیادی قرار گرفت، از پرداخت نادرست سود سهام‌داران تا وجود سهام ممتاز در یک موسسه‌ی خصوصی و موضوع فرار مالیاتی، علیزاده موضوع فرار مالیاتی را فقط مربوط به بیمارستان آتیه نمی‌داند و طبق صحبت‌هایش تا سال 95 هیچ بیمارستانی مالیات صحیحی پرداخت نمی‌کرده است.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع سری‌دوزی عمل پزشکان پرداخت و گفت:«فردی در بیمارستان میلاد 17 عمل مغز باز انجام می‌دهد،اینطور است که برای مثال پنچ اتاق عمل است و پنج جراح دیگر مغز را باز کنند و او عمل جراحی را انجام می‌دهد و جراحان دیگر مغز را می‌بندند، این را هم در نظر بگیرید که بی‌هوشی زیاد عوارض بسیاری دارد.»

علیزاده همچنین در مورد انتقاد سهام‌داران که گفته بودند بیمارستان سود کافی به آنها نمی‌دهد این موضوع را یادآور شد که در ده سال اول کار فقط زیان می‌دادند. علیزاده در ادامه در مورد منتقدان خود گفت: «روزی که من ریسک کردم و چهار میلیارد چک را امضا کردم این افراد کجا بودند؟ درگیر این بودیم که شکست می‌خوریم و یا خیر، اگر شکست می‌خوردیم من و دکتر کاظمیان که چک امضا کردیم باید به زندان می‌رفتیم. اینها هیچ کدام این ریسک‌ها را نپذیرفتند ولی می‌خواستند مثل من باشند، الان «دکتر ش» حاضر است اعضای بیمارستانش در ردیف خودش باشند؟ هیچوقت این کار را نمی‌کند.»

متن گفت‌و گوی خلیل علیزاده با دفتر انصاف نیوز را در ادامه می‎خوانید:

برای اجتناب از مالیات، از قانون استفاده می‎کنیم

خبرنگار انصاف نیوز: سال گذشته رسانه‌ی ما گزارشی مربوط یه فرار مالیاتی بیمارستان آتیه منتشر کرد و شما نسبت به آن انتقاد داشتید، در مورد انتقادات خود صحبت کنید؟

تمام شرکت‌های خصوصی و بیمارستان‌ها به وزارت دارایی تا سال 95 مالیات صحیح نمی‌دادند که قانون تغییر کرد، آن زمان همه دارای دو دفتر بودند. از سال ۹۵ رویه‌ی پرداخت مالیات با تغییر قانون بسیار دقیق‌تر و الزام‌آورتر شد و بیمارستان‌ها موظف به گزارش درآمد دقیق پزشکان شدند. از امسال هم یعنی سال ۱۳۹۸ بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی هر ماه ۱۰ درصد درآمد پزشکان به حساب دارایی واریز می‌شود. درآمدی که وارد بیمارستان می‌شود پول بیمارستان نیست بلکه 55 درصد آن پول پزشکان است که در فهرست هزینه‌ها نمی‌نوشتیم در حالی که اخیرا اداره‌ی دارایی مالیات پنچ سال دکتر ش را محاسبه کرده و مبلغ یک میلیارد و سیصد مالیاتش شده است. در حالی که بعید می‌دانم صد میلیون مالیات داده باشد.

همه‌ی پزشکان آن زمان دارای دو حساب جدا بودند اما بیمارستان ما به دلیل گزارش شما تنها بیمارستانی بود که مالیاتش را گزارش کرد، ما یک اجتناب مالیاتی و یک فرار مالیاتی داریم. برای اجتناب ما از قانون استفاده می‌کنیم که تا می‌شود مالیات را کم‌تر بدهیم و به ما گفتند درآمد پزشکان را وارد درامد مالیاتی نکنید، بنابراین حساب مدیران را افتتاح کردیم و پول کلی در آن می‌رفت که دو قسمت می‌شد، پول پزشکان به حساب پزشکان می‌رفت و پول بیمارستان در دفاتر ثبت می‌شد و به اداره‌ی دارایی گزارش می‌شد.

گاهی در اظهار نامه مالیات 3 میلیارد می‌شود ولی با بررسی‌های اداره مالیاتی‌ به 4 میلیارد می‌رسد چون گاهی چیزهایی جزو هزینه در نظر گرفته می‌شوذ که از طرف اداره دارایی خط می‌خورد.

پنج عمل جراحی همزمان و خطر عوارض بیهوشی

بیمارستان آتیه حاشیه‌های بسیاری داشته از مشکل پزشکان بر سر تقسیم نشدن درست سود سهام تا فرار مالیاتی و حرف و حدیث‌ها بر سر ساخت آتیه دو که قرار است بزرگترین بیمارستان جهان باشد، به نظر شما بسیاری از این مشکلات که در بیمارستان آتیه حاشیه ساز شد به این دلیل نیست که بعضی پزشکان دیگر حق کار در بیمارستان را ندارند؟

این موضوع برای گذشته است و اصلا اینطور نیست، افرادی که سهام هم داشته باشند برای آنکه شخص در بیمارستان کار کند باید یک شرایطی را رعایت کند. کسی که عمل جراحی را به سری دوزی تبدیل می‌کند و از او تعهد گرفته شد و باز او این کار را انجام داد باید جلوی کار او گرفت و بیرونش کرد.

همین فرد که منتقد من است، در بیمارستان میلاد 17 عمل مغز باز انجام می‌دهد،اینطور است که برای مثال پنچ اتاق عمل است و پنج جراح دیگر مغز را باز کنند و او هرکدام را فقط جراحی می‌کند و جراحان دیگر مغز را می‌بندند، این را هم در نظر بگیرید که بی‌هوشی زیاد عوارض بسیاری دارد. بعد می‌بینید در عرض ده ساعت تعداد قابل توجهی عمل انجام شده است.

موضوع این است که بیمار در بیمارستان به من اعتماد می‌کند، پزشک موظف است قبل از عمل بیمار خود را ببیند تا بیمار اطمینان حاصل کند که این همان پزشکی است که من را ویزیت کرده. بسیاری از بیماران این ترس را دارندکه آیا پزشک خودشان عمل را انجام می‌دهد؟ چون خیلی مواقع این اتفاق افتاده که پزشک دیگری عمل را انجام داده است، به همین دلیل تابلویی را در اتاق عمل نصب کردم که شروع عمل جراحی با حضور پزشک جراح بر بالین بیمار با معرفی خودش امکان پذیر است.

نمی‌شود کسی که سهام دارد هر کاری در بیمارستان انجام دهد، پزشکی بوده که با آمبولانس کار می‌کرده یعنی خرید و فروش بیمار می‌کرده که یکی از کثیف‌ترین کارهای دنیا است.

برای مثال شخصی که دچار شکستگی پا شده را با آمبولانس به بیمارستان دولتی می‌برند و آنجا پک چینی می‌کنند تا بیماران را تقسیم کنند در این بین با بیماران صحبت می‌کنند که مثلا بیمارستان‌های آموزشی و دولتی خوب نیست و با این روش مغز آنها را شست‌و‌شو می‌دهند، در آخر هم با رضایت شخصی به آمبولانس خصوصی می‌روند که هزینه‌ها خیلی بیشتر می‌شود.

اولین وظیفه‌ی من حفظ حقوق بیماران است، بنابراین اگر کسی بخواهد اصول سازمان و اخلاق پزشکی را به هم بریزد، ما آن شخص را بیرون می‌کنیم. این فرد می‌تواند سهام‌دار بیمارستان بماند، این مالکیت را کسی از او نمی‌گیرید اما برای کار کردن در بیمارستان شرایط خاصی نیاز است.

بیمارستان موسسه‌ی سودآوری نیست

صحبت‌ها سر این است که زمان زیادی از خرید سهام این افراد گذشته ولی سودی دریافت نکرده‎اند، در مورد این موضوع چه توضیحی دارید؟

بیمارستان موسسه‌ی سودآوری نیست، فقط برای کسانی سودآور است که سهام‌دار باشند، مردم فکر می‌کنند مثلا تا آخر سال 3 میلیارد به حساب سهامداران واریز می‌شود، درحالی که ممکن است بدهی‌های انباشته‌، اصطلاک ساختمان یا مسایل دیگری وجود داشته باشد که وقتی اینها را حساب کنیم ممکن است سود منفی شود، حتی اگر در حساب سه میلیارد پول باشد، در مورد اینکه شرکت سود می‎کند یا نه باید دید حساب‌دار در آخر چه چیزی می‌گوید.

بیمارستان‌داری کار سودآوری نیست ولی برای پزشکی که در بیمارستان کار می‌کند از دو جنبه سود دارد، اول برای همان پزشکانی که فعالیت می‌کنند و طبیعی است که حق العمل می‌گیرد. برای مثال یکی از آن دو آقا که مصرانه می‌گوید که سودی به من پرداخت نشده در سال 94 یا 95 که آخرین زمان فعالیتش بوده از ما در یک سال دو میلیارد و سیصد میلیون تومان گرفته است درحالی که اگر توانسته آنجا عمل کند به خاطر فرد بیمارستانی، بخشی، امکانات و اتاق عملی بوده است

در این یک سال به طور متوسط برای بیمارانی که اینجا بستری شدند 30 هزار پرونده تشکیل شده، با توجه به اینکه 55 درصد بیماران بیمه هستند و 45 درصد به طور معمول به صورت خصوصی مراجعه می‎کنند، متوسط پول دریافتی ما، هم در این همان سال 94 از هر نفر حدود پنچ میلیون تومان بوده است، یعنی حدود 150 میلیارد تومان به صندوق بیمارستان آمده که 55 درصد آن حق الزحمه‌ی پزشکان است که حداکثر تا یک هفته بعد از دریافت پرداخت می‌کنیم بنابراین پول برای ما نیست کمااینکه به آن آقا دو میلیارد و سیصد درطول سال پرداخت کردیم.

الان ما پزشکی داریم که در سال 4 و نیم میلیارد دریافت می‌کند البته تعداد افرادی که در این حد درآمد دارند کم است و بیشتر پزشکان درآمدشان خیلی کم‌تر از این است. بنابراین از این 150 میلیارد 80 میلیارد آن صافی خالص درآمد پزشکان است که به حسابشان رفته، 70 میلیارد باقی می‎ماند که متوسط بین 65 تا 70 درصد پولی که برای بیمارستان است، حقوق و مزایای کارکنان بیمارستان می‌شود که هزینه‌ی آن حدود 49 میلیارد می‎شود یعنی 20 میلیارد از درآمد باقی می‌ماند.

همه‌ی اعضای بیمارستان روزی سه وعده غذا می‌خورند که تا پارسال ما به پرسنل هم پنچ وعده غذا می‌دادیم اما بعد از گرانی‌ها میان وعده‌ها را حذف کردیم. بنابراین بیمارستان به عنوان یک سازمان اقتصادی در ایران سودآور نیست به جز برخی از بیمارستان‌های محدود که یک نفر سهامدار دارند.

موضوع بعدی این است که تقسیم سود دست من و یا اعضای هیات مدیره نیست بلکه جزو اختیارات مجمع عمومی است که هر سال هم مجمع عمومی تشکیل شده و این آقایان در مجمع شرکت کردند، تراز مالیاتی ارایه شده و به آن رای مثبت دادند.

سازمان ما سود آور نیست، سال 92 آقای هاشمی وزیر بهداشت شدند و سال بعد از آن کتاب تعرفه را تغییر دادند،ضریب کا بی‌هوشی و هتلینگ را خیلی بالا بردند در نتیجه آن سال برای ما 17 میلیارد پول اضافه ماند که در بیمارستان جدید آن را سرمایه‌گذاری کردیم پس در واقع بیمارستان جدید برای همان بیمارستان قبلی است.

اشتباه ما این است که فکر می‌کنیم همه‌ی شرکت‌ها تعاونی هستند در صورتی که در شرکت تعاونی هر نفر یک رای دارد ولی در شرکت‌های سهامی هر سهم یک رای دارد. ممکن است یک نفر به تنهایی 70 درصد سهم را داشته باشد و پانصد نفر بعدی 30 درصد سهم داشته باشند، و تصمیم گیرنده آن یک نفر باشد، اسم این موضوع استبداد نیست.

یکی از انتقاداتی که به شما وارد شده بود مربوط به سهام‌های خاص است، در این مورد نظرتان چیست؟

این موضوع کاملا قانونی است یعنی شما در شرکت خاص می‌توانید سهام عادی یا ممتاز داشته باشید که همه‌ی شرکت‌ها هم این را دارند. برای سهام ممتاز یک سری امتیازات قایل می‌شویم مثل رایی که در مجمع می‌دهند.»

آیا این موضوع از ابتدا در اساس‌نامه بوده؟

نخیر از اول نبوده و از سال 78 به آن اضافه شده اما آن زمان این دوستان اصلا نبودند ولی حرفشان این است که با اینکه در شرکت نبودند ولی باید رای می‌دادند. آن زمان هنوز سهام دار شرکت نبودند و من می‌توانستم آن زمان کل ساختمان را بفروشم چون پنچ نفر بیشتر نبودیم.

آقای «دکتر ش و دکتر ک » هر کدام 15 میلیون تومان دادند در صورتی که هر کدام باید 45 میلیون می‌دادند، زمانی فرد سهامدار شرکت می‌شود که تمام پول سهام خود را داده باشد.

این افراد سال 81 وارد شرکت شدند و این تغییرات برای سال 78 است، حالا خود آقای «ش» یک بیمارستان تاسیس کرده که یک شرکت کاغذی دارد چون عرصه و اعیان جایی که به عنوان «بیمارستان ف…» تاسیس کرده برای یک خیر است، نه زمین برای خودش است و نه ساختمان، تنها یک قرارداد برای دکتر «ش» است.

البته جدا از این صحبت‌ها گاهی پزشکان هم رفتار عجیبی دارند برای مثال از 240 پزشک که به آن‎ها سهام فروختم فقط سه نفر با وکیل آمدند و بقیه متاسفانه راحت اعتماد می‌کنند و از آن سه نفر که با وکیل آمدند فقط یک نفر سند مالکیت، ثبت شرکت، آگهی تاسیس و تقسیم نامه‌ی سهام را خواست، بقیه فقط اعتماد کردند.

من به هرکدام از آن دوستان پنچ سهم دادم و فقط 15 سهم ممتاز برای خودم درست کردم که دارای 30 رای در برابر 1260 رای است، بنابراین من در اقلیت هستم، اما اینجا را من تاسیس کردم، می‌خواستم جایی که تاسیس کردم سرنوشتش دست خودم باشد حتی می‌توانستم مالکیت آن را هم در دست خودم بگیرم ولی این کار را نکردم و گفتم این افراد پول دادند و به نسبت پولی که دادند باید در مالکیت سهیم باشند.

روزی که من ریسک کردم و چهار میلیارد چک را امضا کردم این افراد کجا بودند؟ درگیر این بودیم که شکست می‌خوریم و یا خیر، اگر شکست می‌خوردیم من و دکتر کاظمیان که چک امضا کردیم باید به زندان می‌رفتیم. اینها هیچ کدام این ریسک‌ها را نپذیرفتند ولی می‌خواستند مثل من باشند، الان دکتر ش حاضر است اعضای بیمارستانش در ردیف خودش باشند؟ هیچوقت این کار را نمی‌کند.»

می‌خواهیم بلندترین بیمارستان جهان را بسازیم

صحبت‌هایی در مورد 20 درصد سود شما و دکتر کاظمیان در بیمارستان آتیه بود که هیچ آورده‌ای نداشته و انتقادات زیادی وجود دارد، چرا این اتفاق افتاده است؟

برای تاسیس هر شرکتی باید حداقل سه نفر حاضر باشند، یعنی نمی‌شود شرکت سهامی خاص کلا دست یک نفر باشد. ما بیمارستانی تاسیس کردیم که 90 درصد سهام آن را به آتیه دادیم، من و دکتر کاظمیان نفری پنچ درصد سهام داریم. همان روز من به وکیل شرکت گفتم اقرارنامه بنویسد که این سهام نه مال من است و نه برای دکتر کاظمی، چون امکان دارد بعد از مرگ من وراث بگویند این برای ما است، برای همین اقرارنامه را محضری کردیم، بنابراین می‌شود گفت برای ما نیست ولی در دست ما است.

ما تخت کم داریم و تعداد بیماران زیاد است این به دلیل اعتمادی است که مردم به ما پیدا کرده‌اند، حالا هم بلندترین بیمارستان جهان با 700 تخت خواب را می‌خواهیم بسازیم، نوزده هکتار عمودی است، شروع این پروژه با 350 تخت خواب بود اما معطل نکردم تا مجوزها را بگیرم اما مهندس پروژه فضا را برای 70 تخت خواب در نظر گرفته بود که بعد با وزارت بهداشت صحبت کردیم که فضای ما 85 هزار متر زیر بنا دارد و به ازای هر تخت ده متر زمین نیاز است و 350 تخت خواب هم 35 هزار متر می‌شود، در صورتی که من 85 هزار متر درست کردم و این فضا برای 700 هزار متر است که در کمیسیون قضایی تصویب شد و شهرداری هم از اول فضای آن را پذیرفته بود.

دروغ ریشه‌ی کوچکی در حقیقت دارد چون مجوز اولیه برای 350 تخت بود، چرا این را نمی‌گویند که در پایان سال 96 کمیسیون قانونی رای داد تا 700 تخت خوابه شود؟ موضوع دیگر سود سهام است که می‌گویند درست توزیع نشده در صورتی که شرکت اوایل اصلا سود نداشته و تا ده سال اول فقط زیان می‌دادیم.»

شنیده‌ها حاکی از این است که مثلا شما درامد کل را دو میلیارد اعلام کردید در صورتی که 20 میلیارد بوده…

کاملا دروغ است، چون همان موقع که من این حرف را زدم وکیل آنها بلند شد و گفت من ابطال این تراز را می‌خواهم و آقای «ع الف » فریاد زد دفعه‌ی بعد من با دستبند می‌آیم و رفت، موکل‌ها هم به دنبالش رفتند. آنها شکایت کردند ولی در نهایت شکایتشان رد شد، وقتی که شکایت کردند حساب‌رس آمد و تمام حساب‌ها را بررسی کرد و به قاضی گزارش داد که در آخر قاضی درخواست آنها را رد کرد، به دادگاه تجدید نظر رفت و باز هم رد شد، نمی‌دانم چرا هنوز ادامه می‌دهند.

این دوستان مخصوصا جناب «ک» متوجه شده است که اگر بخواهیم در ایران یک نفر را از میدان به در کنیم باید یک جنجال رسانه‌ای برای او ایجاد کنیم و این خط را از روز اول به شدت دنبال می‌کرد تا این فرد را رسانه‌ای کنیم.

مردم هم خیلی راحت در همه‌ جای دنیا به خصوص ایران زود باور می‌کنند، مثلا بگویند این فرد پولشویی کرده یا فساد اخلاقی داشته و یا هر چیز دیگر که بتوانند از آن استفاده کنند در صورتی که من هیچ کدام از این مسایل را ندارم و حتی هرگز همزمان هیچ رابطه‌ای نداشتم و بین هر ازدواجم 18 ماه فاصله بوده است، اصلا من نیاز به خانواده دارم و در خانواده احساس آرامش پیدا می‌کنم.

یکی سری افراد از بیمارستان اخراج شدند ولی مدرکی دال بر اخراج آنها وجود ندارد که حتی به صورت قانونی آن را ثابت کنند، چرا مدرکی به آنها داده نشده؟

اصلا قانون نمی‌خواهد شما می‌توانید به هر کسی بگویید از فردا نیاید، چون سهام دارد به این معنا نیست که حتما باید آنجا کار کند. می‌دانید آن مدرک را برای چه چیزی می‌خواهند؟ که بگویند حق ما را نداده‌اند، در صورتی که صد بار مریض قلابی فرستادند تا کاغذی از پذیرش بگیرند که من مریضی را معاینه نمی‌کنم. به عنوان سهام دار کوچک آتیه که در بیمارستان مشغول به کار است باید الزامات بیمارستان را رعایت کند، تشخیص رعایت الزامات بیمارستان هم با من است و من منتخب هیات مدیره هستم، خود هیات مدیره هم منتخب مجمع است.

چاپ آرم کالج جراحان آمریکا اشتباه منشی بود

قبل از عید در مورد آرم دورهای آموزشی ای تی ال اس صحبت کردیم و شما گفتید این مدرک در تمام دنیا اعتبار دارد اما دکتر حشمت الله کلباسی در گفت‌و گوی حضوری به من گفتند که شما به ایشان گفتید از آرم کالج آمریکا در مدرک این دوره به اشتباه استفاده کردید، پس چطور در مکالمه‌ی اول به من گفتید این آرم اعتبار دارد؟ ( لینک )

آقای دکتر کلباسی به من گفتند آرم کالج جراحان آمریکا را برای چه چیزی کنار بیمارستان آتیه گذاشتید؟ این کار غلط بود چون بیمارستان آتیه نماینده کالج جراحان نیست، بلکه محل برگزاری مراسم است.

در سال 2018 آخرین کتاب ای تی ال اس چاپ شده است، هر چهار سال یک مرتبه این کتاب چاپ می‌شود، مقابل اسم ایران نوشته شده انجمن صدمات و حوادث و اندام‌های ستون فقرات ایران است، بنابراین چاپ این آرم در کنار بیمارستان آتیه اشتباه بوده است.

این کتاب آخرین چاپ است که سال 2022 چاپ بعدی انجام می‌شود، این انجمن دوره‌ی ایران را در بیمارستان آتیه، شیراز، اصفهان و تبریز و دیگر جای برگزار می‌کند.

«م ع» سه ماه با ای تی ال اس نامه‌نگاری کرده و گفته خلیل علیزاده تروریست است به این دلیل که من مدت زمانی در سپاه فعال بودم. زمانی این حرف را زده که حدود یک هفته قبلش ترامپ گفته سپاه ایران تروریست است.

در صورتی که سپاه یک سازمان نظامی و رسمی است که 50 درصد جوان‌ها هم خدمت سربازی خود را آنجا می‌گذرانند، اینکه من در زمان جنگ در چند عملیات مختلف شرکت کردم دلیل بر این می‌شود که من تروریست هستم؟ من از کشور دفاع می‌کردم و به مجروحین رسیدگی می‌کردم ولی این شخص برای رسیدن به اهداف خود طوری همه چیز را جلوه داده که به ما نزدیک نشوند چون ما خطرناکیم. از مدرک این دوره هر کجای دنیا می‌توان استفاده کرد و این موضوع آرم کالج در کنار بیمارستان آتیه اشتباهی بود که یکی از منشی‌های ما انجام داده است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. مالیات حق دولت است که باید بدرستی پرداخت شود و کسانی که فرار مالیاتی انجام میدهند باید محاکمه شوند و مالیات خود را پرداخت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا