خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تیم ملی فوتبال الگویی مناسب برای دیگر حوزه‌ها

سیده حمیده زرآبادی، نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی معتقد است: با پایان یافتن جام جهانی فوتبال نگاهی به عملکرد تیم ملی می‌تواند راهگشای بعضی از امور باشد. تیمی که اگرچه از گردونه مسابقات حذف شد اما توانست برای ورزش کشور کسب آبرو کند، این‌همه در حالی بود که این تیم تحت‌فشارهای بسیاری ازجمله تحریم‌ کالاهای ورزشی و کمبود امکانات در بازی‌های تدارکاتی بود؛ با این همه تیم ملی فوتبال نشانی از انسجام در مدیریت عقلانی بود، طوری که عالی‌ترین مقامات کشور نیز از همت و تلاش هوشمندانه تیم تقدیر کردند. برای بررسی قابلیت‌های تیم ملی فوتبال با سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین در مجلس دهم در خصوص نقش مدیران ارشد ورزشی در موفقیت تیم ملی فوتبالگفتگو کردیم که وی با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری در هر حوزه‌ای بلافاصله جواب نمی‌دهد و معمولاً گذر زمان است که نقش تصمیمات را نمایان می‌کند، گفت: اما موضوعی که قاطعانه می‌توان درباره آن نظر داد این است که تغییر مداوم سیاست‌هاهیچ‌گاه خروجی خوبی را در پی نخواهد داشت. برای موفقیت و کسب نتیجه لازم در هر بخشی لازم و ضروری است که سیاست‌ها منطقی و عقلانی باشد و از سوی دیگر ثبات در مدیریت به‌طورجدی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: امروز در فوتبال ملی شاهد ثبات مدیریت هستیم؛ یعنی فدراسیون فوتبال با یک برنامه‌ریزی منظم، سرمربی بادانش پرتغالی را حدود هشت سال حفظ کرده است. پس اینجا نقش ثبات مدیریت بعینه دیده می‌شود. اتفاق مبارک دیگری که در تیم ملی فوتبال ایران افتاد، جوان‌گرایی بود. حال می‌توانیم موضوع تیم ملی فوتبال را به دیگر حوزه‌های کشور تعمیم دهیم و با استفاده از همین الگوها روی به ترمیم بخش‌هایآسیب‌دیده بیاوریم. امروز بسیاری از قسمت‌های کشور برای آنکه عملکرد مثبتی داشته باشند نیازمند جوان‌گرایی، تزریق انگیزه و بالا بردن روحیه جنگندگی هستند. متأسفانه برخی مدیران کشور افتخار می‌کنند که 40 سال سابقه کار داشته‌اند. اتفاقاً باید به این مدیران گفت اشاره به این موضوع اصلاً افتخار نیست بلکه یک نقطه‌ضعف است. چرا جوان باید پشت دربماند و نتواند از ظرفیت خود به نفع کشور استفاده کند؟

زرآبادی در پایان خاطرنشان کرد: موفقیت تیم ملی فوتبال ایران درراه رسیدن به جام جهانی و حتی انجام سه دیداری که در این تورنمنت بزرگ داشت حکایت از موفقیت مدیران این امر دارد. امیدوارم این الگوی موفق که در قسمتی از ورزش کشور رقم خورد در دیگر بخش‌هایی که نیاز به تقویت دارد به وقوع پیوندد تا هرروز شاهد رشد و آبادانی کشور باشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا