خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد علوی‌گرگانی از موسیقی در تمرین ورزشی

آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: وجود موسیقی در برنامه‌های تمرینی برخی باشگاه‌ها ترک شود.

به گزارش گروه ایسنا، این مرجع تقلید در دیدار معاون فرهنگی و آموزشی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به آیه شریفه « و لو لا فضل الله علیکم و رحمته ما زکی منکم من احد ابدا» اظهار کرد: اگر عنایت و فضل و هدایت الهی نباشد هیچ کس به رستگاری نمی‌رسد. همه زیر سایه رحمت خدا هستیم.
وی بیان کرد: انسان دارای دو بُعد می‌باشد. یکی بُعد بدن که با ورزش سالم می‌ماند و دیگری بُعد روح که باید آن هم سالم باشد و لذا اگر روح مریض در بدن سالم هم باشد فایده ندارد. اسلام توسط پیامبر (ص) در درجه اول برای هدایت و سالم سازی روح بشریت آمده است.
این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به روایت وارده از پیامبر (ص) تصریح کرد: قهرمان واقعی کسی است که بتواند بر نفس خود غلبه کند.
وی اضافه کرد: بنای ما این نیست که با سخنان خود ضربه به کار وزارتخانه‌ها بزنیم و تلاش داریم به هر شکل ممکن به شما کمک کنیم اما انتظار داریم در برنامه‌های ورزشی جامعه مراعات شئون اسلامی بشود. وجود موسیقی در برنامه‌های تمرینی برخی باشگاه‌ها از نکات منفی است که باید ترک شود. استفاده کردن از موسیقی در ورزش یک عادت بد است که متأسفانه به روند معمولی تبدیل شده به گونه‌ای که تصور می‌کنند بدون آن نمی‌شود ورزش کرد.
وی ادامه داد: طبیعی است انسان به هر چیزی که خود را عادت دهد همان چیز برای او طبیعی خواهد شد و لذا توصیه می‌شود همیشه خود را به کارهای خوب عادت دهید.
علوی گرگانی با اشاره به اهمیت ورزش گفت: در گذشته مردم تحرک بیشتری داشتند و لذا نیازی به اینگونه ورزش‌ها جهت سلامتی نبود اما امروز با وجود وسائل راحتی که در جامعه وجود دارد تحرک مردم کاهش پیدا کرده است و لذا ورزش برای سلامتی جامعه به یکی از ملزومات تبدیل شده است.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: ورزش قهرمانی و سخت برای زنان امر مطلوبی نیست چراکه به گفته امام علی علیه السلام زن ریحانه و ظریف است و قهرمان نیست بلکه همچون شاخه گلی است و لذا انجام ورزش‌های سخت و قهرمانانه با لطافت زن سازگاری ندارد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا