خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا زمزمه‌های رفع حصر این‌بار قوی‌تر شده؟

«هادی یاسمنی» عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی درباره‌ی خبرهایی از احتمال رفع حصر [لینک] نوشت:

حصر، مسلماً از همان ابتدا برای جناح رقیب هزینه‌هایی داشت اما بهر حال مجموعه‌ای از عوامل برای توجیه این مسأله برای آنان وجود داشت.

شاید یکی از این موارد آن بود که در صورت رفع حصر بویژه بعد از بحران اقتصادی کم سابقه در آغاز دهه‌ی نود، تریبون در اختیار محصورین قرار می‌گرفت تا هزاران ادعایی که در فضای حقیقی و مجازی شده بود را تکرار کنند و آن هم اینکه اگر به آنچه ما می‌گفتیم عمل می‌شد، حال اوضاع چنین نبود و اوضاع کم و بیش به همین شکلی که امروز (چهار ساله‌ی اول دولت روحانی) در جریان است، دارای ثباتی قابل قبول بود با این تفاوت که لازم به جبران خسارت‌های بی تدبیری گذشته نبود.

اما امروز که کشور دچار بحران بی سابقه و در برخی ابعاد، شدیدتر از نمونه‌ی قبلی در آغاز دهه‌ی نود شده، آن هم در شرایطی که مدیریت قوه مجریه در اختیار دولتی است که مستقیم و غیر مستقیم بویژه در بازه‌ی انتخابات مورد حمایت مستقیم و غیر مستقیم محصورین و حامیان آنها بوده، عملاً شرایط برای تکرار ادعای مذکور و سرزنش جناح مقابل سخت‌تر شده است.

همانطور که اگر در انتخابات گذشته، رقیب حسن روحانی برنده‌ی انتخابات شده و همین بحران جاری شکل گرفته بود، به احتمال زیاد تحلیل‌هایی شکل می‌گرفت مبنی بر این که اگر مدیریت دولت تدبیر و امید ادامه می‌یافت، محال بود چنین گرفتاری‌هایی گریبان کشور را می‌گرفت. مدیریتی که موفقیتش در حفظ ثبات اقتصادی در چهار سال ابتدایی، هرگونه پیش بینی برای وضع جاری را سخت می‌کرد.

خلاصه آنکه در شرایط شکست و عدم موفقیت دولت مورد حمایت محصورین با مجموعه‌ی سیاست‌هایش بویژه در حوزه‌ی اقتصاد و سیاست خارجی، لااقل خیال جناح رقیب از برخی سرزنش‌ها راحت‌تر شده و می‌تواند از شر هزینه‌های حصر نیز رهایی یابد. همچنان که راه برای سرزنش‌های سابق خودش باز است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. روحانی با مانیفست اعتدال امد که هر دو طرف را داشته باشد نمی دانست که طرف مخالف ایشان این چیزها را نمی فهمد اصلا

    7
    1
  2. موازنه قواست ، قویتر شدن زمزمه های رفع حصر به این علت است که بعضی قدرت ها ضعیف تر شده است !

    7
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا