خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در ساختمان‌های آفاق، لشگر یا فاوا چه خبر است؟

 مدیرعامل گروه سایت‌های پرشین بلاگ، در توییتر خود با اشاره به سه مکان جدید که به گفته‌ی وی ممکن است سرورهای هاتگرام و تلگرام طلایی در آنها باشد، از وزیر ارتباطات خواست که این وزارتخانه یک لیست از حمایت‌های خودش در حوزه‌ی سرور و زیرساخت منتشر کند.

چندی پیش در پی ادعای سردار جلالی مبنی بر اینکه سرورهای هاتگرام و تلگرام طلایی در طبقه‌ی ۹ ساختمان زیرساخت قرار دارد، وزارت ارتباطات با دعوت از خبرنگاران مبنی بر بازدید از این مکان، این ادعا را قویا رد کرد. گزارش خبرنگاران و عکاسان هم در این بازدید نشان دهنده‌ی چیزی نبود.

avatar-tRmzCeanfM-300x300اما «نوید رجایی پور»، مدیرعامل گروه سایت‌های پرشین بلاگ و فعال حوزه‌ی آی‌تی با کوت کردن توییتی در این مورد نوشت: «شاید آدرس رو اشتباه داده [سردار جلالی]. ‏یک بازید هم از ساختمان آفاق یا چهارراه لشگر یا سازمان فاوا میذاشتن که شفاف سازی بشه

‏اصلا چرا در راستای شفاف سازی وزارت ارتباطات یک لیست از حمایت های خودش در حوزه سرور و زیر ساخت منتشر نمی کند ؟»

به گزارش انصاف نیوز، هاست سایت «چاپار» و چند وبسایت دیگر توسط این وزارتخانه تامین می‌شود که عدد قابل توجهی هم در این میان مطرح می‌شود.باتوجه به تاکید وزیر جوان مبنی بر لزوم شفاف‌سازی در حوزه‌های مختلف، این سوال را مطرح می‌کند که آیا وزارت ارتباطات حاضر به انتشار لیست سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مورد حمایت خود هست؟

به چه دلیل از برخی سایت‌ها حمایت‌های این‌چنینی می‌شود، به برخی از آنها هاست داده می‌شود و به باقی نه؟ میزان تشخیص اینکه کدام سایت یا اپلیکیشن واجد شرایطی برای دریافت این حمایت‌های زیرساختی است چیست؟

هادیان: حمایت وزارتخانه از سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها در چارچوب قانون

874780_904 (1)سید جمال هادیان، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات، در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ارتباطات حاضر است لیست کامل اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌هایی که مورد حمایت‌اش است را منتشر کند، به انصاف نیوز گفت: «باید به این نکته توجه داشته باشیم که وزارت ارتباطات بر اساس قانون وظیفه دارد زیرساخت فناوری اطلاعات را برای تمام سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، نهادها، ان‌جی‌اوها و مردم فراهم کند و این کار را کرده است.

فناوری اطلاعات هم مثل هر ابزار دیگری ممکن است هم خوب استفاده شود و هم بد. نهادهای دیگری هم وجود دارند که متولی نظارت هستند، ولی این وزارتخانه طبق رسالتی که داشته بستر  فناوری اطلاعات را در سراسر کشور، از روستاها گرفته تا سراسر شهرها فراهم کرده و این جزو حقوق شهروندی مردم است.»

آقای هادیان در پاسخ به اینکه «در حال حاضر نام وبسایت‌های محدود در میان سایت‌های مختلف و چند اپلیکیشن به گوش می‌رسد که مورد حمایت زیرساختی وزارتخانه است، میزان تشخیص و انتخاب این وبسایت‌ها چیست؟»، گفت: «حمایت به معنی حمایت عام از زیرساخت فناوری اطلاعات صورت می‌گیرد، هر سایت یا اپلیکیشنی که مجوزهای قانونی در ایران داشته باشد، می‌تواند  به شرکت‌های مختلف هزینه دهد و هاست و باقی امکانات فنی را اجاره کند. این ربطی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ندارد. وزارتخانه طبق رسالت خودش از استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای نوین که برای مردم ایجاد اشتغال فراگیر می‌کنند، حمایت می‌کند که این حمایت هم یک چارچوب قانونی دارد.»

همچنین روابط عمومی وزارت ارتباطات، درباره‌ی سه ساختمانی که در توییت نوید رجایی‌پور به عنوان مکانی برای هاست‌های دو اپلیکیشن مورد اشاره، معرفی شده‌اند از هفته‌ی گذشته وعده‌ داد که یکی از کارشناسان حوزه‌ی آی‌تی وزارتخانه درباره‌ی سوالات فنی که در این‌مورد ایجاد شده است با خبرنگار انصاف نیوز گفت‌وگو خواهد کرد که به دلیل تداخل با نمایشگاه الکامپ این گفت‌وگو تاکنون میسر نشده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا